August 29, 200816 yr comment_59949 Hej.Har en fråga om vad det här är för förgasare?Har själv ingen aning om vad det kan vara - och hittar inte någon information om den.Några förslag?
August 29, 200816 yr comment_59956 Hej.Det borde finnas ett s.k listnummer på insugsdelen på toppen av förgasaren. Ser ut som en ny 4150/4160 list 1850s eller liknade men blir lite fundersam då jag inte kan se flotör-justeringarna. Fler bilder skulle hjälpa
August 29, 200816 yr comment_59957 Det precis ut som den 1850 som jag har.Det borde stå ett nummer på chokehornet i så fall.
August 29, 200816 yr Author comment_59958 Tack för svaren, det är en 1850. Men har ett problem till.När man gasar fullt så flödar den över i sekundära porten. Då får man lov att skruva loss flotörhuset och sedan sätta tillbaka det - sen blir det bra.Dock händer det inte alltid - men lite då å då.Det verkar som om det är för högt flotörnivå, men det går ju inte att ställa på den här?Någon som har en idé om hur jag ska gå tillväga för att lösa det här problemet?
August 30, 200816 yr comment_59968 Inga konstigheter, på de flesta förgasare justeras flottörnivån på samma sätt.Saxat och översatt från instruktionen på Holleys hemsida: http://www.holley.com/TechService/Library.aspFlottörnivån justeras genom att skruva av flottörhuset, hålla det upp och ner (så att flottören stänger nålventilen), och böja den flik på flottören som ligger an mot nålventilen, så att flottörens översida (nu pekande nedåt) är parallell med flottörhuset översida (som ju också pekar nedåt).Men om det bara händer då och då, är det inte troligare att det är nå't skräp som kommer med bensinen och lägger sig i nålventilen och hindrar den från att stängas?
August 30, 200816 yr Author comment_59970 Tror inte att det är skräp i bensinen, har dubbla bränslefilter
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.