Jump to content

Recommended Posts

Finns det några hk att tjäna på att stoppa på super cobra jet toppar på en 390 och i så fall hur mycket?, vad behöver man mer stoppa på för att få nytta av de större ventilerna i topparna?

finns det några nackdelar??

funderar på mera klös...

tacksam för hjälp !!

/joel

Eftersom jag besvarade förra fråga kan jag lika gärna fortsätta. Inga större nackdelar med de topparna du frågar om, mer än att det är lite annorlunda bultmönster för grenrören. De passar och ger bättre flöde men om du vill ha bättre drag i motorn så finns det fler saker som ger resultat.

Mitt tips är att du ringer Seved Carlsson Cobra Jet Bil och Maskin i Sunne och ber om hjälp eller helt enkelt om tips och råd. Ford Fe motorer är han omskrivet duktig på.

Cobra Bil och Maskin Seved Karlsson tele 0565-91166

fax 0565-91168

Han har en hel del FE-prylar på hyllan

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...