joel0920 February 1, 2004 Report February 1, 2004 Finns det några hk att tjäna på att stoppa på super cobra jet toppar på en 390 och i så fall hur mycket?, vad behöver man mer stoppa på för att få nytta av de större ventilerna i topparna?finns det några nackdelar??funderar på mera klös...tacksam för hjälp !!/joel Citera
JH February 1, 2004 Report February 1, 2004 Eftersom jag besvarade förra fråga kan jag lika gärna fortsätta. Inga större nackdelar med de topparna du frågar om, mer än att det är lite annorlunda bultmönster för grenrören. De passar och ger bättre flöde men om du vill ha bättre drag i motorn så finns det fler saker som ger resultat.Mitt tips är att du ringer Seved Carlsson Cobra Jet Bil och Maskin i Sunne och ber om hjälp eller helt enkelt om tips och råd. Ford Fe motorer är han omskrivet duktig på. Citera
Mr.GT-68 February 1, 2004 Report February 1, 2004 Hej igen Sam.Vad har han för telefon nummer? Citera
Dread February 1, 2004 Report February 1, 2004 Kanske något att titta på? http://www.edelbrock.com/automotive/headford460.html"These 428 Cobra Jet-sized valves promote excellent flow for streetable power and will clear 4.050" bores on 390 engines." Citera
JH February 2, 2004 Report February 2, 2004 Cobra Bil och Maskin Seved Karlsson tele 0565-91166fax 0565-91168Han har en hel del FE-prylar på hyllan Citera
Recommended Posts