Fröberg December 2, 2008 Report December 2, 2008 Har en Fiesta från 98 där värmen la av hux flux mitt under drift. Luktade även jäkligt skumt i samband med detta. Typ som varm el eller som en varm och dammig bygglampa.Min fråga är vågar jag köra hem bilen eller kommer den att brinna upp Snabbt svar tack då jag sltuar om 25 minuter Citera
Lassemålare CMC 2071 December 2, 2008 Report December 2, 2008 Kör så det ryker, nä kunde inte låta bli. Går fläkten fortfarande om ja stäng av anläggningen och kör hem. Om inte så har du nog svaret och kör hem. men doften indikerar att något har blivit varmt kan vara värmepaketet som stuckit men det brukar vara elfläkten som lägger av. på kärringens bil hände det du beskriver ett motstånd hade stuckita 1750 kronor. MVH Lasse. Citera
ThomasX December 2, 2008 Report December 2, 2008 Dra ut de säkringar som har med värmen att göra, och de som kan tänkas ha det.Eller stanna och handla en släckare på vägen Lyckatill Citera
ThomasX December 2, 2008 Report December 2, 2008 på kärringens bil hände det du beskriver ett motstånd hade stuckita 1750 kronor. MVH Lasse. De måste ha varit världens dyraste motstånd Ett vanligt motstånd kostar ju bara några ören annars Citera
ThomasX December 2, 2008 Report December 2, 2008 Hmm, lurigt att det är GMT som visas, man missar lätt en timme... Citera
Lassemålare CMC 2071 December 2, 2008 Report December 2, 2008 Jodå det är dyrt som fan , men fläkten har inget relä utan bara ettstort mysko motstånd. fast jag funderar på att skita i motståndet ta bort det och bara göraen kabelabrovink istället. Tänker inte betala 1750 för ett motstånd till en 18 år gammal bil,närå. MVH Lasse. Citera
ThomasX December 2, 2008 Report December 2, 2008 Jodå det är dyrt som fan , men fläkten har inget relä utan bara ettstort mysko motstånd. Hum, det kanske inte är ett motstånd, utan en fläktstyrning?Är det mer än två sladdar kopplade till den? Citera
Lassemålare CMC 2071 December 2, 2008 Report December 2, 2008 Har inte riktigt kollat ännu men uppgifterna fick på SAAB i Brommaså ärligt talat vet jag inte ännu. Men ska kolla, men har ingen mekbok till saaben ännu det är en 9000i 1991 2.3a.Kanske någon somm vet. MVH Lasse. Citera
Fröberg December 2, 2008 Author Report December 2, 2008 Det gick bra att köra hem utan att rycka ut något motstånd. Någon värme kom det dock inte ur fläkten, bara kalluft. Luktade på panelen där värme reglagen sitter och det luktade kortslutning Och när jag tänker efter har stereon slagits av och på ibland.... Den funkade dock fortfarande... Fins det något bakom panelerna som styr värmen? Citera
DanielG December 2, 2008 Report December 2, 2008 Men ska kolla, men har ingen mekbok till saaben ännu det är en9000i 1991 2.3a.Kanske någon somm vet. Question QuestionHär kanske:http://forum.saab9000.se/viewtopic.php? ... &sk=t&sd=a Citera
DanielG December 2, 2008 Report December 2, 2008 Det gick bra att köra hem utan att rycka ut något motstånd. Någon värme kom det dock inte ur fläkten, bara kalluft. Luktade på panelen där värme reglagen sitter och det luktade kortslutning Och när jag tänker efter har stereon slagits av och på ibland.... Den funkade dock fortfarande... Fins det något bakom panelerna som styr värmen?Vet inte, men hittade en Haynes manual:http://web.telia.com/~u79001319/Fiesta.pdfkanske var till lite gammal fiesta såg jag sen... sorry Citera
Lassemålare CMC 2071 December 2, 2008 Report December 2, 2008 Tackar Daniel den sidan var upplyftande nu skalldet nog gå att utföra opretionen, och förhoppningsvis så överlever patienten. MVH Lars. Citera
Recommended Posts