December 2, 200816 yr comment_64883 Märkte idag när jag körde ut och in i garaget, att inte styrservon fungerade.Fungerade innan jag renoverade bilen Olja fyllde jag innan,eftersom allt har varit demonterat.Man skall väl inte behöva lufta systemet eller något annat tips
December 2, 200816 yr comment_64886 Man brukar lufta systemet genom att ratta ett par gånger ut till ändlägena, man brukar även få efterfylla lite olja om allt varit tomt..Det kan få upprepas flera gånger.Lycka till // Jimmy
December 2, 200816 yr Author comment_64892 Okey,tack. Svängde inte så mycket idag och blir inte mycket svängade de närmsta veckorna heller,då bakvagnen skall göras färdig med nya dämpare,avgassystem med mera och mera
December 16, 200816 yr Author comment_65476 Hej,Har testat många gånger att vrida fulla rattutslag med motor igång,men tycker inte det hjälper. Däremot kom det olja från påfyllnadsstickan på pumpen,kanske var det för mycket i systemet Nu är det under lite under nivå. Kan kanske pumpen vara kass Kör man med bilen är det som att köra en gammal traktor utan servo.
December 16, 200816 yr comment_65479 Är du säker på att slangarna är rätt kopplade? Jag tolkade det som att du hade haft isär alltihop och det är lätt att göra fel när man skruvar ihop det igen.
December 16, 200816 yr Author comment_65480 Jodå,det går inte att koppla fel. Från pumpen går två rör,den ena är en koppling monterad på röret och går direkt till styrservot,och den andra är slangansluten och går via lilla kylet till styrservot. Så det kan inte ha blivit fel
December 16, 200816 yr comment_65488 Om du lossar slangarna kommer det olja då?Kan det ha blivit en luftficka i oljekylaren som gör att det inte cirkulerar?
December 16, 200816 yr Author comment_65503 Blir inte riktigt klok på det.Läste rephandsboken och där står det att för att få ut luften,skall man vrida långsamt fulla rattutslag och inte stanna upp i ändlägarna och att oljan skall vara 173F så länge har jag ju inte kört bilen,men det kan väl knappast göra så stor skillnad.Har man framhjulen i luften när man provar,går det nästan lättare att vrida ratten utan motor igång än med motorn igång. Kan det vara pumpen som är sliten eller något annat Har aldrig renoverat en servopump.
December 28, 200816 yr Author comment_65836 Det verkar som det är pumpen som inte ger ut något tryck alls. Remskivan sitter som berget,och det går nog inte att få bort den utan att den går sönder. är det någon som har en ny eller bra beg Ford servopump till -73,så är jag intresserad av att köpa. Renovera är ingen idé när de är rätt billiga nya.
December 28, 200816 yr comment_65860 Nä renovera är ingen ide jag försökte själv få bort remskivan på en pump en gång blev sur till slut och borra bort den bara för att se funktionen innuti finns nog ett inlägg om detta tidigare. En ny pump är nog det ända rätta
December 31, 200816 yr Author comment_65919 Jag hade mycket tur och fick tag på servopump och köpte även servosnäckan i reserv hos ett bildemonteringsföretag till en spottstyver Hade inte lust att betala ockerpriset 2700:- för en beg pump hos ett bildelsföretag i Halmstad Gott Nytt år
December 31, 200816 yr comment_65925 Nä renovera är ingen ide jag försökte själv få bort remskivan på en pump en gång blev sur till slut och borra bort den bara för att se funktionen innuti Och den som är så lätt att ta bort
January 4, 200916 yr comment_66026 Hej jag hade problem att få tryck på min pump.fick tipps att friställa hjulen palla upp bilen fram,sen svänga fullt rattutslag då fick jag tryck på min mustang,Du kan även köpa en ny på npd från usa dom lev till dörren, kostar en del men nytt är nytt.Affe
January 4, 200916 yr Author comment_66034 Jo Affe,det var det första jag gjorde att ha hjulen i luften och fulla rattutslag,men det hjälpte inte. men i morgon kommer en ny pump och hjälper inte det har jag även köpt hela servo snäckan
January 6, 200916 yr Author comment_66096 Hej,Idag bytte jag till den nya servopumpen, och vips fungerar allt Så därför har jag en komplett servosnäcka med pitmanarm till 71-73 över till salu,eller om någon har en "ny" Grants träratt,så kan jag byta kanske;)