Jump to content

Featured Replies

• 2 weeks later...
  • Author
comment_65476

Hej,

Har testat många gånger att vrida fulla rattutslag med motor igång,men tycker inte det hjälper. Däremot kom det olja från påfyllnadsstickan på pumpen,kanske var det för mycket i systemet :roll: Nu är det under lite under nivå. Kan kanske pumpen vara kass :evil: Kör man med bilen är det som att köra en gammal traktor utan servo.

• Author
comment_65503

Blir inte riktigt klok på det.Läste rephandsboken och där står det att för att få ut luften,skall man vrida långsamt fulla rattutslag och inte stanna upp i ändlägarna och att oljan skall vara 173F :roll: så länge har jag ju inte kört bilen,men det kan väl knappast göra så stor skillnad.

Har man framhjulen i luften när man provar,går det nästan lättare att vrida ratten utan motor igång än med motorn igång. Kan det vara pumpen som är sliten eller något annat :?: Har aldrig renoverat en servopump.

• 2 weeks later...
  • Author
comment_65836

Det verkar som det är pumpen som inte ger ut något tryck alls. :evil: Remskivan sitter som berget,och det går nog inte att få bort den utan att den går sönder. är det någon som har en ny eller bra beg Ford servopump till -73,så är jag intresserad av att köpa. Renovera är ingen idé när de är rätt billiga nya.

comment_66026

Hej jag hade problem att få tryck på min pump.fick tipps att friställa hjulen palla upp bilen fram,sen svänga fullt rattutslag då fick jag tryck på min mustang,

Du kan även köpa en ny på npd från usa dom lev till dörren, kostar en del men nytt är nytt.Affe