Jump to content

krockad mustang från usa! korkat?


aftersun

Recommended Posts

Hej,

Jag är på gång att köpa en Ford Mustang GT -05 från bilfirma som importerat bilen till Sverige och regbesiktigar den i Sverige åt mig.

*RADERAT FRÅGAN*

Läste att carfax uppgifter endast var till för en själv och inte fick delas.

Link to comment
Share on other sites

Verkar vara en chansning när man ej sett bilen.?

Är nog svårsålt den dag du vill sälja och jobbigt att behöva lura/mörka någon som inte har koll på carfax mm.

Nej, jag skulle satsa på en hel o schysst bil till rätt pris vilket verkar vara rätt tid för nu.

Lycka till hur du nu gör...

Link to comment
Share on other sites

Tack för svar,

Jag har sett bilen på bilfirman.

Den är reparerad och eftermonterat en hel del detaljer som California Special, stora saleen kompressorn m.m. och därefter regbesiktigad.

Bilen är nylackad och med ny inredning, ser väldigt fin ut.

Jag har för dålig erfarenhet bara och känner mig osäker?

Vad tror ni?

Link to comment
Share on other sites

Skulle kolla lite om dom mätt ramsnedhet mm. eller hur det nu fungerar. Känns viktigt att ha koll på. Vidare skulle jag ha gett minst 25% under marknadsvärdet pga att carfax ej är clean.

Link to comment
Share on other sites

jag har sett bilen, den är även reparerad av firman själv.

dom har meddelat mig att den var krockad, men förstod nog inte allvaret i det - och inte heller att den varit krockad 2 gånger.

men är bilen reparerad efter krockskadorna och i jäkla bra skick i övrigt är det väl fortfarande okej?

Link to comment
Share on other sites

bilen ligger inte på nätet, jag tycker jag fått ett väldigt bra pris.

mustang gt 2005, 2900 mil har den gått

strippad och helt nylackad i pärlemovit och helt ny inredning, stolar i svart skinn

california special paket

scoops

eftermonterad och regbesiktigad med saleen kompressor på 475 hk

steeda sänkningssats

shaker 1000

känns rätt hyffsat faktiskt då pris på bara kompressorn är 60 000.

Link to comment
Share on other sites

pris 290k

känns rätt hyffsat faktiskt då pris på bara kompressorn är 60 000.

De tog bara några sekunder att söka på blocket på mustang kompressor och -05, så kom jag fram till, nej tack till krockad bil för 300 lakan.

Om det är ny inredning pga krock, då har bilen varit illa tilltygad, som nån sa, hur är det med ramsnedhed.

Antaget att bilarna på blocket inte är krockade, då :D

På den får dom ju gå ner en hel del i pris, i alla fall om jag skulle köpa den.

Hejhej

Thomas :)

Link to comment
Share on other sites

NEEJJJJJJJ!!!!!!!!! :shock:

Jag skulle isf satsa på en nyare Musse som man kan få för strax över 200 nu, då slipper du också ev barnsjukdommar som kan vara kvar.

Vill du sen ha kompressor, köp och montera själv eller låt någon annan göra det. Då har du en OKROCKAD=clean carfax bil som endast kan vara bökig och besiktiga men som inte verkar vara ett stort problem.

Eller, importera en clean saleen, kostar ca 300 i slutändan?

Link to comment
Share on other sites

Är den riktigt och seriöst lagad så är den förmodligen som ny och då ser inte jag några fel i att den har varit krockad... som jag sa i nån tidigare diskussion så kollar man ju aldrig sånt här på en 68:a tex. och vad är den faktiska skillnaden ifall det är en bil man vill ha? Dagsskicket avgör.

Men sen tycker jag att man ska se "smällen" som en varning att den här bilen måste kontrolleras mer noggrant!

Vad är det som säger att en Saleen från andra sidan med clean TITLE till 100% inte är ramsne? Spinner man vidare på det så skulle någon rent principiellt smälla en bil och fusklaga den själv bara för att sälja den med clean TITLE ifall den personen inte hade en tillräckligt bra försäkring...

Link to comment
Share on other sites

Ja håller lite med där.

Denna bilen har dom strippat helt och hållet och lackat om ordentligt - för mig är detta värt något också.

Sedan att dom reparerat och byggt upp hela bilen igen behöver väl inte betyda att den idag är helkass?

Att regbesiktiga bilen med saleens 475 hp kompressor kit är också värt något då det inte verkar vara det enklaste.

Link to comment
Share on other sites

Bra synpunker men som man ser här ovan, man är väldigt tveksam till en krockad bil och det kommer du kanske få äta upp den dagen du säljer, återigen tycker jag priset ska ner ytterilggare.

Vill du ha bilen - köp den för böveln :--

Link to comment
Share on other sites

Trygghet är ett tillstånd - inte en realitet. :roll:

Man kan ju aldrig vara riktigt trygg, precis va f-n som helst kan hända. Det är väl lite av tjusningen med livet?

Nojjade ihjäl mig på min importerade Musse innan jag beslöt mig för att njuta av mitt köp och överse med dom små reporna jag retade upp mig på och alla tankar om - oj, jag får inte, oj-jag kan inte. Som ni ser på avataren beslöt jag mig för att behandla den som en vanlig bil. med det sagt INGET fel att vara rädd om dom o ge dom massor med kärlek, men det är inget för mig. Stenskotten kommer o jag orkar/hinner inte hålla efter, måste ju rensa ogräset som jag inte hann rensa sist jag var ute o inte hann klippa gräsmattan osv...

Däremot ger jag den tid maskinellt, det måste lira för jag ska "känna mig" trygg!

Link to comment
Share on other sites

Beslutat att köpa mussen - känns helrätt efter mitt möte med dom idag!

jag skrev en överenskommelse och plockade med mig, innan leverans så gör bilfirman det stora m-testet "M-Plus" där dom gör vanliga M-testet samt chassikontroll, lackkontroll och utökad felkodsläsning. hörde från olika håll att dom är extremt noggranna vilket är bra.

skulle något anmärkas efter testet ombesörjer firman att åtgärda det.

känns bra! tack för tips och svar.

Link to comment
Share on other sites

Om bilen är seriöst reparerad kan du t o m få en bil som har bättre spec än en ny. Har en polare som fick sin Volvo i sträckbänk hos verkstan i totalt 3mån och var mkt skeptiskt till att ta tillbaka den, man mätte upp hans bil mot en flång ny och hans var rakare än den nya....., men som sagt det gäller att den är reparerad från grunden så att man inte bara bytt ut synliga skador. Be dom också kolla att alla eventuella utlösta krockkuddar är ersatta. Lycka till!

Link to comment
Share on other sites

Att regbesiktiga bilen med saleens 475 hp kompressor kit är också värt något då det inte verkar vara det enklaste.

Hur f_n går det till ? Jag vill också regbesikta med kompressor !!! Enligt alla "experter" så är det ju omöjligt

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...