Janne Holm CMC1740 January 15, 2009 Report January 15, 2009 Blev tvungen att ta vinterbilen då den andre havererat Det var 3 minus så jag cabba inte ner väntar på att det kryper över nollan innan det sker Citera
Ronnie S January 15, 2009 Report January 15, 2009 Det är väl klart att man ska ta den skojiga bilen när man ska till Toys R Us (För den som inte vet var bilden är tagen, så ligger Toys R Us någonstans bakom ryggen på fotografen). Citera
Janne Holm CMC1740 January 15, 2009 Author Report January 15, 2009 Det är väl klart att man ska ta den skojiga bilen när man ska till Toys R Us (För den som inte vet var bilden är tagen, så ligger Toys R Us någonstans bakom ryggen på fotografen).Kan även tala om att till vänster på bilden ligger systembolaget När biluslingarna bara pajjar så kan det vara gott med gravöl Citera
Per Berglund January 15, 2009 Report January 15, 2009 Det är bra Janne!Bara tunnisar som ställer av sin Mustang över vintern! Citera
Lars Oscarsson cmc383 January 15, 2009 Report January 15, 2009 Hej.Var rädd om pärlan, det skadar inte att åka en sväng dåoch då, sist jag åkte så pajade förgasaren 23december .Det var i alla fal häftigt att åka, många ögon som beskådadefick man på sig , men det är klart en BLÅ bil syns bland alla tråkgrå fordon som rullar idag. Citera
JanneJ January 15, 2009 Report January 15, 2009 Blev tvungen att ta vinterbilen då den andre havererat Det var 3 minus så jag cabba inte ner väntar på att det kryper över nollan innan det sker Du är min idol Citera
axelg89 January 15, 2009 Report January 15, 2009 är ingen orolig för saltade vägar? lite snö regn och rusk, visst... men välsaltade vägar såhär mitt i vintern, borde inte saltet krypa upp i hålrum och liknande? Citera
Janne Holm CMC1740 January 15, 2009 Author Report January 15, 2009 är ingen orolig för saltade vägar? lite snö regn och rusk, visst... men välsaltade vägar såhär mitt i vintern, borde inte saltet krypa upp i hålrum och liknande?Du har så rätt i dina synpunkter, men man lever bara en gång. och efter min tur idag så äker den in i ett tryggt och torrt garage efter jag bara har bytt de förbaskade vattenpumpen på Chryslern. Där i garaget får den lite kärlek och omvårdnad med lite puts och så Att tillägga är att jag skyddat den lite granna med typ dinitrolmassa och liknande på känsliga ställen. För som sagt saltet gör att rostangreppen startar tidigare än de 55%Rh som gäller för vanlig fukt Citera
CMC 1061 Berra January 15, 2009 Report January 15, 2009 Javisst blir man sugen att åka på vintern med. Men det måste vara torrt ute då. Vill inte vara med om den gången jag var tvungen. Att hyra garage i Västerås. Och fick köra vinterväglag. Vilket var en riktig rysare. Det kändes som man åkte mer på tvären än rullade raktfram. Berra Citera
pools January 15, 2009 Report January 15, 2009 Hej!Jag skulle också byta garage ett par månader för två vintar sen. Skulle baraköra nån kilometer. Men 235:or bak och snötäckt gata var inte så kul. Detgick nästan inte att köra alls. Då man efter att ha stannat efter stopplikt, ochla in driven med bromsen på, så snurrade bakhjulen. Som Berra sa, mera påtvären än rakt fram.Mvh. Citera
Lars Brisman January 17, 2009 Report January 17, 2009 Även jag drog en repa den 23/12 - dock utan att förgasaren pajade .Idag var det dags igen. Bäst att passa på - spådomen för i morgon lyder: Snöfall (usch!)./Lasse B Citera
Tobias CMC1505 January 18, 2009 Report January 18, 2009 Blev tvungen att ta vinterbilen då den andre havererat Det var 3 minus så jag cabba inte ner väntar på att det kryper över nollan innan det sker Vart har du uttaget för motorvärmaren då? Citera
Lars Brisman January 18, 2009 Report January 18, 2009 Det gäller ju att gömma intaget lite diskret - jag har monterat ena backljuset med gångjärn som kan fällas åt sidan. Innanför lampan är intaget monterat.Så här går det till:Fäll lampan åt sidan, sätt i sladden, ställ in avresetiden på motorvärmaruttaget och invänta resan. I all upphetsning - glöm inte inte att ta bort sladden innan du drar iväg!Sant? Naturligtvis inte, men skulle kunna vara....Längtar till våren görLasse B, CMC 1716 Citera
Arild Grønnevik January 19, 2009 Report January 19, 2009 Det gäller ju att gömma intaget lite diskret - jag har monterat ena backljuset med gångjärn som kan fällas åt sidan. Innanför lampan är intaget monterat.Så här går det till:Fäll lampan åt sidan, sätt i sladden, ställ in avresetiden på motorvärmaruttaget och invänta resan. I all upphetsning - glöm inte inte att ta bort sladden innan du drar iväg!Sant? Naturligtvis inte, men skulle kunna vara....Längtar till våren görLasse B, CMC 1716Veldig bra!! Citera
Recommended Posts