Jump to content

Featured Replies

comment_67383

Sitter och tänker lite på ditt problem, har du en el bränslepump? då kanske den får dåligt med kräm på grund av dålig laddning av batteriet.

En annan tanke är att det kanske är skräp i pumpen så den går varm efter en stund och går tungt.

Mekanpump har jag inte haft sedan typ 1995 men finns det kanske ett membran i pumpen som är dåligt och ändrar sig när motorn blir varm.

Bara lite saker jag kom att tänka på.

  • Author
comment_67390
Är det ett problem? flödar förgasaren eller händer det något annat?

Nä,just nu är det inget,men kan kanske bli om man inte tar leverantörens rekommendationer på allvar,vad vet jag?:

Avoid extremes in fuel pressure. At IDLE, there should not be any more than 6.0 psi; if the vehicle has

an adjustable fuel-pressure regulator, set it to 5.5 psi. With most fuel pumps the minimum fuel pressure is encountered at high rpm.

Och jag bara undrade varför trycket sjunker/ändras?

  • 1 month later...
  • Author
comment_70780

Tar upp detta igen,var (äntligen) ute och körde en sväng och den går jämn och fint,svarar rappt på gas,ända till fullgas ,när de två sekundär öppnar så vill den inte,den "stallar".

Släpper tillbaks gaspedalen och den går bra igen.

Soppatrycket är enligt tryckmätaren runt 9 psi.Läste nånstans att det kan bli detta fenomen"stalling" vid för högt tryck,rätta mig om jag har fel!

Har nu skaffat en regulator som skall monteras så får vi se...

Eller är det något annat självklart att kolla så hojta till!

(Det kanske är så att dessa D3VE-toppar inte hinner svälja allt?)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...