Jump to content

Featured Replies

comment_68559
måste bara fråga... är det någon skillnad på motorn från -88 och de andra? är den sämre på något sätt?

hur isåfall?

måste säga att jag blev lite orolig nu :P

Det sitter smidda kolvar i HO motorerna mellan 1989-93

Ajaj, där blidde det nog lite fel. Det är de tidigare motorerna som har smidda kolvar. Om det var -90 eller -91 som de bytte till en gjuten legering är jag lite osäker över, tyvärr har jag blivit av med ca 1 hyllmeter Mustanglitteratur i samband med en flytt.... :(

Ett tydligt tecken på om bilen har Speed density eller MAF är om det sitter en luftflödesmätare mellan luftfilter och trottlebodyn. MAF i så fall. :)

mvh

Jocke

comment_68563
måste bara fråga... är det någon skillnad på motorn från -88 och de andra? är den sämre på något sätt?

hur isåfall?

måste säga att jag blev lite orolig nu :P

Det sitter smidda kolvar i HO motorerna mellan 1989-93

Ajaj, där blidde det nog lite fel. Det är de tidigare motorerna som har smidda kolvar. Om det var -90 eller -91 som de bytte till en gjuten legering är jag lite osäker över, tyvärr har jag blivit av med ca 1 hyllmeter Mustanglitteratur i samband med en flytt.... :(

Ett tydligt tecken på om bilen har Speed density eller MAF är om det sitter en luftflödesmätare mellan luftfilter och trottlebodyn. MAF i så fall. :)

mvh

Jocke

Där ser man! Inte ens amerikanarna har koll på sina mussar! Fick till svar från ett amerikansk forum att just 89-93 HO har fördelarna MAF och smidda kolvar

comment_68565
måste bara fråga... är det någon skillnad på motorn från -88 och de andra? är den sämre på något sätt?

hur isåfall?

måste säga att jag blev lite orolig nu :P

Det sitter smidda kolvar i HO motorerna mellan 1989-93

Ajaj, där blidde det nog lite fel. Det är de tidigare motorerna som har smidda kolvar. Om det var -90 eller -91 som de bytte till en gjuten legering är jag lite osäker över, tyvärr har jag blivit av med ca 1 hyllmeter Mustanglitteratur i samband med en flytt.... :(

Ett tydligt tecken på om bilen har Speed density eller MAF är om det sitter en luftflödesmätare mellan luftfilter och trottlebodyn. MAF i så fall. :)

mvh

Jocke

Där ser man! Inte ens amerikanarna har koll på sina mussar! Fick till svar från ett amerikansk forum att just 89-93 HO har fördelarna MAF och smidda kolvar[/quote:398eegz4]

sen har väl explorer motorn som satt upp till 01 GT40-insuget?

comment_68570

92 ska vara sista året med den smidda TRWkolven. 93 kom den typen som kallas för det där man aldrig kan stava till.. Hypereutectic eller nåt sånt... Dessa är för den skull inte sämre men marginalerna för spikningar och annat som kan uppnås vid lite hårdare trimning med överladd och gaser är mycket mindre än med en smidd kolv... Men så länge man har koll på bitarna så funkar det...

Hur är det med kolvarna idag förresten? Sitter det smitt i nyare 4.6or eller ens de gamla... Hur ser Cobra 03-04 ut? Visst en knocksensorstyrning är ju som en cykelhjälm för kolven...

Varför jag skrev -88 där tidigare är att de Mustanger som såldes i Californien hade Maf-sprutet ett år tidigare än de andra...

comment_68582
hur ser man vilket system man har? alltså skillnaden mellan speed density och MAF??

>/ wille

Prova att läsa i mitt förra inlägg igen, säg till om det fortfarande är oklart...

/Jocke

opps. jag missade ditt inlägg!

med andra ord har jag speed density...känns som ett problem!

jaja jag får se hur det kommer sluta

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...