Jump to content

"Rekond" av 1971 Mach1 cmc 226


THOMAS

Recommended Posts

Kan bara instämma i detta. Kul med alla renoverings-projekt.

Det jobbas som aldrig förr i garagen. Man känner igen sig på

bilderna.

Lygdman skrev

Det bästa med bilderna är att arbetslusten börjar återkomma

Instämmer helt i detta.

Fortsätt kämpa och håll oss uppdaterade.

Lycka till.

Link to comment
Share on other sites

Ja hade jag varit utbildad plåtis så hade jag kanske insett "vansinnet" i att laga den här rosthögen. Då hade den nog skrotats. Så det är väl tur på sitt sätt att man är som man är. Är väl bra att det går att bevara ytterligare en Mustang.

Link to comment
Share on other sites

Grymt snyggt jobb Thomas!

Fast det här är väl inte första 71-73 renoveringen du gör? :--

Vi har talats vid några gånger per telefon och jag vill minnas att du gjort några riktigt fina renoveringar förut. Jag kanske är ute och cyklar, men det måste vara något speciellt med den här bilen ;)

/Fredde

Link to comment
Share on other sites

Helt rätt Fredde !

Har gjort "några" innan.

Har så mycket delar till 71 kvar,så det är väl därför jag gav mig på detta projekt.

Har varit svårt att sälja 71/73 delar även om man tagit repropris på NOS delar.Så nu åker dom flesta delarna på den här bilen.

Men din luftrenare blev väl bra på din bil ? Har du gjort nått mer med den på sista tiden ?

Link to comment
Share on other sites

Helt rätt Fredde !

Har gjort "några" innan.

Har så mycket delar till 71 kvar,så det är väl därför jag gav mig på detta projekt.

Har varit svårt att sälja 71/73 delar även om man tagit repropris på NOS delar.Så nu åker dom flesta delarna på den här bilen.

Men din luftrenare blev väl bra på din bil ? Har du gjort nått mer med den på sista tiden ?

Nja, det har varit lite stiltje den senaste tiden, men jag blev taggad av bl.a ditt idoga arbete så jag la upp lite bilder på min bil igår kväll.

/Fredde

PS. Luftrenaren blev kanon.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...