All Aktivitet
- Yesterday
-
1966 289 + insugspackning Felpro MS 90103-1, original gjutjärnstoppar, Edelbrock 2121
Koppar eller Molly pasta på bultarna , svart permatex runt vatten kanalen i framkant, lite tunnt med sillikon runt korkpackningen fram och bak ,så fungerar det för mig. Lycka till
-
1966 289 + insugspackning Felpro MS 90103-1, original gjutjärnstoppar, Edelbrock 2121
OBS lång ingress! Behöver lite kvalificerad hjälp när jag är i slutskedet på vinterns arbete och vill få på insuget. Har packningarna från Fel-Pro som har olika sidor. De är inte märkta med HEAD eller något utan har olika färg och utseende runt portarna. Ena sidan har en förhöjning runt porten ochden andra sidan en fördjupning. Jag har letat runt i forum, hos Fel-Pro för att utröna vilken sida som ska gå mot topp, respektive insug. Och det verkar som den med förhöjningen ska gå mot insuget. I installationsbeskrivningen till ett Air-Gapinsug, så är det också så. I installationsguiden från Fel-Pro för denna packning står intet om en fram- eller baksida. Kanske har det ingen betydelse. Fel-Pro menar att packningen ska monteras torrt, bara behöver något lim typ Gasgacinch, som också Edelbrock rekommenderar i installationsguiden till 2121. Inget om RTV vid vattenkanalerna på toppar eller packning. I installationsguiden till Air-Gap kladdas det friskt med RTV på topp och på packning. Allt är rengjort, styrpinnar tillverkade, korkpackningar a är lagda åt sidan, alla kemiprodukter ligger på bänken, likaså nya bultar. Så min fråga blir kort och gott, hur gör jag för att göra rätt, så att jag undviker läckage?
-
Svensksåld 66 Silver Frost Coupe'
På mina står det inte HEAD SIDE, dessvärre, men väl R8. Tittar man i Edelbrocks installationanvisningar till Air gap insuget så ska packningen hellimmas med Gasgacinch på båda ytorna, insug och packningssida, och torka innan montering. Och det ska vara ”Beaded side up”, vilket torde innebära valkarna utåt. Sen ska det på ett tunt lager RTV på packningen runt vattenkanalerna. Vad enkelt det hade varit om tillverkaren av packningen hade varit tydlig, men i slutändan verkar det inte ha någon betydelse, kanske. Ellerså har det betydelse. Nåja, jag behövde lite smått innan locket åker på, så det blir en tripp till Hansen Racing imorgon. Tack för hjälpen med bilderna👍
-
mustang 1966 ht rullande projekt
mer som har fått smaka på färgsprutan JIBBI mer att vatten slippa när det kom lite blank färg på skärmen var jag inte riktigt nöjd den var lite ojämn, så lite mer spackel...pyh o rikta av den med långbräddan nu hade jag såklart inte mer slippapper, så jag får besöka hornback
-
söker en 4R70W AUTOMATLÅDA
söker fortfarende
-
Svensksåld 66 Silver Frost Coupe'
Helt rätt 👍Men dom 2 andra är helt släta fungerar också kanon bra.
-
Svensksåld 66 Silver Frost Coupe'
Och där står det head side på den som har ”valkarna”.
- Förra veckan
-
Axel sand joined the community
-
Automatlåde problem
Hej! Förlåt att damma av en sån gammal tråd. Men jag har en fråga som lyder-då man ska skruva fast turbinen i flexhjulet får då turbinen glida ut lite från lådan eller måste den förbli tajt mot pumpen?
-
Svensksåld 66 Silver Frost Coupe'
Så ser mina ut till 289-351
-
Svensksåld 66 Silver Frost Coupe'
- Svensksåld 66 Silver Frost Coupe'
Idag blev det justering av ventiler enligt verkstadshandboken, montering av bottenpluggar (får ej glömmas), flytt av motorns ID-bricka och nerpackning av det mycket tunga originalinsuget. Kunde inte motstå att putsa lite på slangklämmorna också. Allt klart för att lägga på insuget imorgon, banka bort den gamla H-pipan och lite annat småplock. Men nu blir det lördagskväll.- Bakaxel
Shelby gt500 -08 Någon som kan eller vet. Behöver hjälp med min bakaxel. Den klonkar lite.freddan302 started following 17" cobra fälgar med M/T ET Street slicks- 17" cobra fälgar med M/T ET Street slicks
Fälgarna är replikor men är runda och fina. 17x10,5" Däcken börjar bli till åren men fungerar garanterat bra till några repor på strippen eller gatan, inte använda mycket. 26x11,5x17 Har haft dessa på min 95 mustang utan rullade skärmkanter. Passar 94-04 Mustanger, alla modeller. 6500:- inkl frakt med Bussgods. Finns i Gällivare Skicka mail till freddan500@gmail.com Eller ring/sms till 0761479011- mustang 1966 ht rullande projekt
gissa va jag har gjort idag... vattenslipad o vatenslipad gissa va jag ska göra imorn... jibi vattenslipa o när jag är klar med det ska jag spruta mer slip grund annars har jag ju inget att vattenslipa.... fy f-- va det är tråkigt- mustang 1966 ht rullande projekt
helvete va många delar en bil består av 😁 fick sprutat en hel del idag, gäller passa på när det varmt skärmarna han jag båda slipa o ge slipgund imorn fortsätter äventyret, om solen kommer fram- Svensksåld 66 Silver Frost Coupe'
Jag har landat i det också. Konstigt bara att tillverkaren inte nämner något om detta. Men det blir slät sida mot toppen.- mustang 1966 ht rullande projekt
nu ska det bli fest. sprut fest fixade ett blande bord med, har inte så många bockar så det fick bli lite gamla däck o en bit formplyfa jag hittade på farmen lite inredning o äntligen sprutade med spackel, sen får jag se om dom ska ha en runda till innan slipgrund det blir snabbt varmt i tältet, skärmarna höll runt 25 gr när jag sprutade dom nu det den eviga torktid.- Svensksåld 66 Silver Frost Coupe'
jag har lagt släta sidan på insugspackningen mott blocket, så präglingen täter mot insuget. då det ju inte är 100 plant mott blocket när man spänner det så har jag lärt det- Svensksåld 66 Silver Frost Coupe'
Efter en massiv bildgoogling på Mustang och Shelby GT350 så hamnar spolen på The right side, där den ska sitta. Har rätat ut fästet till oljestickan, så nu finns det plats för värmeslangen och låta den ligga på insuget. Case closed. Ja i alla fall på spolen och det verkar som den släta sidan på insugspackningen lska ligga mot topplocket.- mustang 1966 ht rullande projekt
jag blev lite besviken, trode det skulle vara högre. här får jag alldrig in bilen😁😁 jag hittade lite flera pinnar så nu blev det bra sidorna får jag sätta på imorn nu blev det mörkt- Huvgångjärn Mustang -69
Tack för det! 👍🙂- mustang 1966 ht rullande projekt
slipa spackla slipa spackla men plötsligt händer det höger sida klar la även en förstärkning mellan plåt o plast inv o tada 2 skärmar klar för sprutspackel detta blir bra när det kalkat jag se om det blåser lite mindre i kväll, då ska jag se om jag kan få rejsning ja på tältet så jag kan börja sprutspackla imorn- Eftermarknadsradio Mustang 2005
Kolla denna annons https://www.blocket.se/annons/alvsborg/mustang_service_div_2005_och_nyare/1401582941 Ett Monteringskit för att byta ut din huvudenhet i Mustangen till en vanlig valfri dubbel-din. Innehåller monteringsram, kablage, antennadapter och 5V spänningsregulator till slutstegen om du har shaker 500/1000. Passar 05-09. Helt nytt och oanvänt. Pris: 450kr Är ett kit som skall göra det möjligt att byta til valfri dubbel-din anläggning. Har inte själv testat. Var dock inne på en firma för att höra vad det skulle kosta att montera en BlauPunkt med skärm. Nämnde dock inte detta kit, de ville ha mellan 10-12 tkr för ett sådant jobb. Har sett att det finns trådar om att byta själv, men känns lite sådär att gå loss på inredningen. Dessutom vill man ju ha ljudet från V8:an 😎.- Grillemblem och stag till fastback 67
Bigs started following Ljudnivå avgassystem Mustang GT 07- Ljudnivå avgassystem Mustang GT 07
Jag stannade till vid en polisbil som stod vid sidan av vägen och kollade med dem lite. De agerar bara om man buskör och för ett jädra liv. Kör man bara med bilen så bryr de sig inte om ljudet såvida det inte är uppenbart att man kanske inte ens har ett avgassystem på den. Han hänvisade till besiktningen. Jag får ta en bild när jag är ute med den igen, men om jag minns rätt syntes inget märke eller modell på det som sitter på. - Svensksåld 66 Silver Frost Coupe'