Jump to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum - Classic Mustang Club Sweden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

All Aktivitet

Strömmen uppdateras automatiskt

  1. Today
  2. Då var varvräknaren hemma. Fick justera mitt gamla fäste som egentligen är till en Shelby varvräknare. Får ta mig en rejäl funderare på placeringen innan jag kopplar in den. Det är bara lite synd att moderna mätare inte kan kopplas in på samma sätt som ett orginal Rally pac eller en gammal Shelby varvräknare via den rosa kabeln. Det finns visserligen en liten mojäng som man köpa som löser det problemet.
  3. Yesterday
  4. Carroch joined the community
  5. kanintemecka joined the community
  6. Förra veckan
  7. Friktionsdäck Continental Conti Viking Contact 6 på Nitrofälg. Dimension 255/40 R19 Inköpta 2018. Nypris 20000 kr Pris 5000:-
  8. Har du en originalbil är det 16000 mil som du bör byta, sen har Ford Europa hittat på massa dritt för att mjölka oss på pengar.
  9. Har bara varit ute och åkt och väntar med skruvandet ett tag. Kollade vikten på mina 6x14 Torq Thrust jämfört med en original stålfälg och den kändes blytung. Nu hade jag ingen våg, men det måste nog röra sig uppskattningsvis om minst 2,5 kilos skillnad. Tyvärr inga napp på fälgar än. Likaså verkar det trögt att hitta en Edelbrock 1404, men i värsta fall får jag väl handla en ny. Och manuella lådor verkar vara slut, fast det borde ligga en hel del lådor i garagen som bara väntar på att bli använda. Desto roligare är det att jakten på varvräknare är över. Det blev en Sun Super Tach. Visserligen är den inte från 66, utan av senare årsmodell, men det får duga, den ser ju ändå lite old-school. Så nu ska jag bara avgöra om den ska sitta på rattstången eller pryda sin plats ovanpå instrumentbrädan och lite vinklad mot förarplatsen. Det lutar åt det senare alternativet.
  10. Hejsan jag har en GT 2016 manuell som är Svensksåld och servas årligen på Ford. Den har idag gått 3500 och enligt serviceplan skall tändstift bytas var fjärde år . Detta är gjort en gång redan . Valde bort det förra servicen men när bör man byta egentligen? I USA är ju intervallen runt 16000 mil
  11. Har samma problem. Vill inte blinka. Tickar i reläet, men inget händerhHek. Har samma problem. Har du fått det att fungera. Isåfall vad gjorde du. Kibben
  12. Hej där ute. Har en 65 mustang. Och skulle sätta in vandrande Blinkers. Inte funkade det. Satte tillbaka originalet och det fungerar. Provar igen, men inget vandrande där inte. Ser att många har samma problem. Vad har ni gjort eller har någon någon ide. Kibben
  13. Kibben changed their profile photo
  14. Kibben joined the community
  15. en tråd postade THOMAS i Delar säljes
    1 ST DOZZ-16856-A Huvlist 3200 :- 1 PAR DOZZ-15A201-A + B sidomarkeringar fram 3000:- 1 PAR DOZZ-13064-A + B Head light doors 3000:- 1 ST DOZZ-13064-B LH Head light door 1500:- 1 PAR DOZZ-13208-A (13209-A) p-ljus glas 1200:- 1 ST C9ZZ-9030-A Tanklock 2800:- 4 ST C9ZZ-1130-E Mag 500 center caps 3200:- 1 ST DOZB-11652-B Ljuskontakt 550:- 1 ST C9ZZ-17724-C pkn v yttre racing mirror 275:- 1 ST DOZZ-65001A06-A Front spoiler 4200:- 2 ST DOZZ-16894-A catch (för twisted hood lock) 500:- 1 ST C9ZZ-9B624-C Shaker hood seal 1750:- 2 ST C8AZ-6051-A FE Topp packningar 800:- ( Eller ge ett bud på rubbet !) Thomas Sundqvist Motala 0141-522 69
  16. Earlier
  17. Poll: Would You Buy A Ford Mustang Hybrid?By Brett Foote September 23, 2025 5:03 am 20 The Blue Oval first announced that it was developing a Ford Mustang hybrid way back in 2017, investing $700 million in the Flat Rock Assembly plant in Michigan, where the pony car is built, in part to support production of a hybrid V8 model slated to debut in 2020. That obviously never happened, and today, the traditional Ford Mustang lineup is still devoid of any kind of electrified option. However, that may not be the case much longer. As Ford Authority exclusively reported yesterday, sources familiar with the matter have revealed that The Blue Oval currently has an S650 Ford Mustang hybrid model in operation – known internally as S650E. It’s unclear what sort of hybrid powertrain is present in this pony car, as it could be a traditional hybrid or plug-in hybrid. It’s also unclear if this project will ever see the light of day, given the fact that the Trump administration has worked to relax fuel economy and emissions regulations for vehicles as of late. Regardless, S650E prototypes are running around and have entered the Technology Prove-Out stage, meaning there are mules being tested that likely feature some form of electrification. The Blue Oval also previously announced that it planned to add some sort of hybrid powertrain option to every model in the ICE-focused Ford Blue lineup by 2030, and the Mustang just so happens to fall under that umbrella, making such a thing seem likely to happen. CEO Jim Farley has hinted that a Ford Mustang hybrid remains possible on more than one occasion in recent years, too. Otherwise, we don’t yet know much about the S650E Ford Mustang hybrid, including what sort of gas engine it might pair with an electric motor, or two, or more. Regardless, whether it be mated to the turbocharged 2.3L I-4 EcoBoost, 5.0L V8 Coyote, or something else entirely, it stands to reason that a potential model could improve both fuel economy ratings and performance compared to standard ICE offerings, as is usually the case with these types of sporty hybrid vehicles. Thus, we’re curious whether or not pony car fans would actually buy a Ford Mustang hybrid, if such a thing does finally come to fruition in the near future. We’ve created a poll for our readers to vote on below, so be sure and tell us how you feel about the possibility of a partially-electrified pony car! Would You Buy a Ford Mustang Hybrid If It Becomes a Reality?
  18. beror på om du har knappar bredvid ciggutaget lr ej om du har det går du in på setting och stegar dig fram till oil life och nollar det där
  19. Sånt där säljer man inte, gör ett drinkbord av den istället. Köp ett glasbord med lämplig storlek, sätt ratten på stolpen under glasskivan, klart :-)
  20. Så ligger det en på tradera. Det står att det är 67-68, men jag har för mig att 68 har ett annat rattcentrum. https://www.tradera.com/item/692191877 /Christer Hedlund
  21. Hej, Tänkte kolla om någon vet hur man gör en oil-reset efter oljebyte. Bilen är en Mustang GT -2009. Med vänlig hälsning, Anders
  22. Westermos joined the community
  23. Christer Björk joined the community
  24. Säljer orginal bakljus som suttit på min 2005 . Även sidljus fram . 1200 kr för allt + frakt . Christer Vadstena
  25. Corvette commented on Corvette's gallery image in Mustanger 2015+
  26. Corvette commented on Corvette's gallery image in Mustanger 2015+
  27. Corvette commented on Corvette's gallery image in Mustanger 2015+
  28. Corvette commented on Corvette's gallery image in Mustanger 2015+
  29. Corvette commented on Corvette's gallery image in Mustanger 2015+
  30. Moparlover joined the community
  31. Öka caster så mycket det går, håll koll på att däcket inte tar i skärmen när du svänger. Det är bra om du får minst 6°.
  32. Och då blev det nya justerbara från Opentracker. Så nu kan jag kanske öka på castern en grad till.
  33. Lack är brutalt tung 🤭
  34. För er som inte hänger med vad som händer och sker 😉 Ford Mustang RTR Will Go On Sale Soon: ReportBy Brett Foote September 12, 2025 2:05 am Way back in January, we were treated to a teaser for a brand new Ford Mustang RTR model, but the automaker provided very few details at that time, other than the fact that it would be powered by the turbocharged 2.3L I-4 EcoBoost engine. As Ford Authority reported in July, the new, S650-generation Ford Mustang RTR isn’t currently part of the pony car’s 2026 lineup either, though that could certainly change at any point. However, a new report indicates that this new, performance-focused model will in fact go on sale soon. According to Automotive News, Ford “soon will begin selling an affordable, EcoBoost-powered variant modified by RTR, a company owned by race car driver Vaughn Gittin Jr.” That doesn’t exactly give us much of a timeline to go by, but at this point, we’ve been waiting for months to see the new Ford Mustang RTR completely unveiled, let alone on dealer lots. The aforementioned teaser only showed off what we see here – a vehicle covered in a unique wrap with Hyper Lime Brembo brake calipers and pedestal spoiler. “I’m pumped to have the opportunity to create what we believe is the most exciting turbocharged Mustang ever,” RTR president and founder Gittin, Jr. said at that time. “This Mustang RTR is pure accessible fun, with many enhancements, including Mustang Dark Horse components, Mustang EcoBoost’s near-perfect weight distribution, and RTR’s signature styling, it’s ready for drifting, drag racing, back-road cruising, or ripping around an autocross track. The new Mustang RTR is truly Ready to Rock.” Meanwhile, as Ford Authority previously reported, the S650-generation Mustang is currently scheduled to receive its first mid-cycle refresh in late 2026, with its next redesign on track for 2029. The Blue Oval was originally planning to transition its iconic pony car to all-electric power for its next big redesign, but that’s no longer the case. Rather, the Mustang will remain an ICE-powered model “well into the next decade” according to muliple reports.
  35. Håller med, men det är komplicerat att bygga en hel kaross med strukturell styrka, och på ett rationellt sätt. Extremt pyssligt och många,många moment. Om man kikar på en rensad bilkaross och ser hur många olika tunna plåtdelar som punktsvetsats till en kaross förstår man lite mer. Varje sån del är pressad i svindyra pressverktyg och det måste vara stora volymer för att det ska löna sig. Rent teoretiskt skulle man kunna vacumbaka alla dessa plåtar i Cf och sedan limma/laminera ihop, då skulle man närma sig 78% viktbesparing. Krävs stora volymer och stor inv. och dyrt ändå. Att göra detta på OneOff sätt (20st) blir det omständigt och mer materialåtgång, lite tyngre men sannolikt även styvare. Betänk att detta inte är tänkt som racebil utan verkar vara tänkt som performance med komfort likt en orgbil. En racebil kan man gena ordentligt och bygga enklare skal och kuliss ovanpå fackverksram. I vintras testade jag att bygga ny baklucka i cf till mitt 06 GT Street/track projekt. Eftersom jag skulle montera en stor fet APR +300kg downforce vinge på bakluckan behövde org. plåtlucka ändå förstärkas och skulle bli ännu tyngre. Vill ändå ha en riktig tät baklucka med lås eftersom det ska köras på gatan. Målet var en styvare baklucka som skulle klara belastningen av vingen med halva vikten mot org plåtluckans vikt utan förstärkningar. Plastade av originalluckan från två håll med gf så att jag fick två formhalvor att laminera cf i. Org plåtlucka vägde tom Ca10,5kg, min färdiga cf lucka med förstärkningar för vingen landade på 3,8 kg. Dock tillkommer lite lack så småningom.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.