All Aktivitet
- Yesterday
-
Rsracing started following Tändstiftbyte
-
Hej, har en fråga om man ska lägga på något medel på dom nya stiften för att förhindra att dom fastnar? Vi har 2stift kvar i motorn som har fastnat på 2 olika sätt, ett har gått av i porslinet och ett som har separerat mellan tändstiftgängan och resten av tändstiftet. Vi har beställt specialverktyg ifrån usa som löser båda problemen. Men som sagt om man ska lägga på något medel för att underlätta vid nästa byte? V8 -06.
-
Mellan inner o yttertak vid b stolpen ungefär sitter det en fjädrande tygrem, vad har den för uppgift?
- Förra veckan
-
va koster en sån pjäs i sverige
-
Ett nytt printed circuit (krets kort) till instrumentet 71 / 73 med varvräknare org. Pris inkl frakt (Sverige) 1250:- Thomas Sundqvist Motala 0141-522 69
-
undrar om någon kommer synas i Sverige
-
Alltså den är galet läcker. Det här är fan hårdporr https://fordauthority.com/2024/05/2025-ford-mustang-gtd-features-in-cabin-suspension-window/
-
så nu är 10 tummarna oxå brandgula. det inte helt lätt att lacka såna djupa fälgar med en spray burk men det gick vägen man kan hitta mycket roligt i kina för små pengar så jag slog till på en sats värmeskydd till tändhattarna iegentligt ville jag ha gröna eller brandgula, men det hittade jag inte så det fick bli röda
-
för att få ihop ungefär vilka fälg bredder o et jag vil ha, har jag fått köpa 2 olika fälg fabrikat. o dom har ju självklart inte samma färg org american racing är grå barzetta är mera blå/grå ok va göra jo varför inte sno lite från en ford gt40 o så fick det bli framfälgarna är klara, det en jävla massa att maskera när man ska lacka fälgar klara o avmaskerade nu det bara fortsätta med bak fälgarna
-
du får sätta dit dessa då
-
måste skaffa extrajobb It’s been well over a year since the Ford Mustang GTD debuted, but since then, we’ve only learned more and more about what will be the very best-performing factory pony car to ever exist across that model’s 60 years on this earth. However, one piece of important information that we haven’t yet received is just how much the Ford Mustang GTD will cost, at least, aside from the model’s $325,000 base price. Now, we’re learning more about what folks interested in fancier versions of the GTD will be required to shell out. According to sources familiar with the matter, the Ford Mustang GTD Carbon Series will start out at $428,000, while the Spirit of America has an MSRP of $429,00 – prices that don’t include any options. As Ford Authority exclusively reported just yesterday, deliveries of the 2025 Ford Mustang GTD are slated to begin in Q2 – not Q3, as some other rumors have suggested. However, those that are privileged enough to take delivery of a new Mustang GTD will be required to keep it for two years – just like the Ford GT that preceded it, as Ford Authority was the first to report. For that extra outlay of cash over the base model, Ford Mustang GTD Carbon Series and Spirit of America buyers will get some unique equipment and features. The Carbon Series is available with a unique hue dubbed Chroma Flame, along with an unpainted hood, roof, and rear Tech Deck, Magnetite wheels, available body color or contrasting painted stripes, and Grabber Blue, Race Red, or black-painted brake calipers, plus the Performance Pack as standard equipment.
-
En rökfärgad lexanskiva framför eller en tunnare enradig tight upp och en bit in i underkanten på hålet kan va alternativ. Tyckte Peters tips var rätt snyggt ändå, nånstans får man ju välja look kontra prestanda. Hur mkt ljus behöver du, kanske räcker med en enradig som ändå kommer ger väldigt mkt mer ljus.
-
Vill gärna hitta annat alternativ. Gärna något som syns minimalt tror jag.
-
Roush CAI till 5,0 2015 och framåt. Det har varit monterat i 500 mil. 2000:- föredrar upphämtning i Staffanstorp Bengt-Åke 0766-400493
-
Var du inte nöjd med de du fick av Peter för fem år sedan
-
Berndtog started following Ljusramp - extraljus
-
Har en 2015 GT svensksåld. Sugen på bättre helljus. Men vill inte förstöra utseendet. Någon som har smart lösning att dela med sig av?
-
Ny stripe sats (hockey stripes) till 71/73 Argent (silver) pris 1200:- inkl frakt (inom Sverige) Thomas Sundqvist Motala 0141-522 69
-
Var på väg å säga samma sak, vem har bromssköldar idag? Man brukar sätta en skärm på styrstaget som riktar om luftströmmen så den blåser på skivorna nuförtiden. Dom hålen i fronten med slangar är oldschool och jäkligt colt, men sköldarna är effektivare, speciellt i kombo med en diffuser med en riktad kanal på frontsplittern
-
Det var ett bra tips. På min VW har jag ju tagit bort dem för de lirar inte med sänkspindlarna. Sparar. Ågra hekto vid hjulet.
-
Ska du köra lite inspirerat så kan du ta bort bromssköldarna helt, de hindrar värmen från att avges från skivan.
-
Så där! Hipo grenrör är hämtade. De var coatade så det blir ju riktigt bra. Så nu landar jag nog i lite old school 1966 vad gäller motor. Så det innebär att jag fortsätter med gjutjärnstoppar, men med lite friserade avgaskanaler och ett enkelt aluinsug så länge. Avgassystemet ska jag klura på. För övrigt är bilen upphissad och allt är klart för att plocka bort spiralfjädrarna. Passade på att måla lite småprylar med POR15 och Frosts chassifärg. Eftersom allt i framvagnen blir nytt, förutom mittstag och hjälpstyrarm, så satte jag upp styrlederna i en liten träjigg, för att få längden hyggligt rätt utifrån de gamla. Bromsköldarna fram är rätt dåliga och lackade med någon pansarfärg i olika omgångar. Så de fick en omgång med svart färg. Vågade inte blästra dem. Nya till 65-66 finns hos NPD för $124, men det får vänta. Fick också tag i en ny frontplåt. Den grundade jag idag, sen blir det lite topplack. Troligtvis blir det en Shelbyfront till salu lite senare.
-
Dags att öppna upp för kommentarer i köp och sälj.
Lars Alfredsson replied to Speedwell67's topic in Forumsupport
Det är öppnat nu. Har också börjat en ommöblering av sidan -
I ett försök att försöka förklara skillnaden mellan de olika konton / login som finns på vår webbplats försöker vi reda ut dessa här nedan. Forummedlem För att kunna posta i vårt forum behöver du ha skapat ett konto. Det gör du genom att registera dig här i forumet. Ett klubbmedlemskap kan inte användas för att logga in. Medlemsskap på forumet är gratis och helt frikopplat från klubbmedlemskap. Klubbmedlem Som klubbmedlem (betalande medlem) har du inloggningsuppgifter till vårt medlemssystem i easyMember. Där kan du logga in med antingen ditt CMC# eller epostadress tillsammans med det lösenord du valde när du blev medlem i klubben. Eller om du ändrat detta efteråt. Du kan även beställa ett nytt lösenord genom att ange din epostadress så skickas en länk som du kan använda för att byt till ett nytt lösenord. I vårt medlemssystem för klubbmedlemmar kan du ändra dina adrressuppgifter, hantera dina bilar och nyhetsbrevsprenumerationer bland annat. Medlemssystemet finns här: https://medlem.mustangclubsweden.org Om du är medlem i vår klubb och registrerar dig med samma e-postadress i forumet som du har i medlemssystemet kommer ditt konto här på forumet automatiskt markeras som "klubbmedlem". För att synkroniseringen skall kunna utföras behöver dessa kriterier uppfyllas: Ditt medlemskap skall vara betalt Samma e-post måste vara registrerad här på forumet som du har på ditt klubbmedlemskap. Din e-post på forumet måste vara verifierad Som verifierad klubbmedlem får du bland annat: Ditt CMC# samt Regionstillhörighet visas på forumet när du gör inlägg. Annan färg på ditt visningsnamn. Synkroniseringen görs varje dygn. Det kan därför ta upp till 24h innan du blir markerad efter att du utfört en ändring. Hemsida Övrigt som gäller klubben finns på vår hemsida: https://www.mustangclubsweden.org
-
- klubbmedlem
- verifiering
-
(and 1 more)
Taggade med:
-
Välkommen!