Mustang 1994-2004
Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 1994-2004
1 595 topics in this forum
-
för att nu kommer den jävla vintern igen och jag måste skiljas ifrån min muskel kompis, som nu måste stå ensam i garaget. Vad ska man nu göra Sitta inne och kolla Tv Vara ute och frysa Nej fy fan för vintern... HJÄLP BBUUUU
-
- 8 svar
- 1,7k visningar
-
-
måste byta koppling i mustangen, men vilken av dessa e rätt *antal splines, axel diameter osv http://store.summitracing.com/egnsearch ... wordSearch
-
- 1 svar
- 900 visningar
-
-
Det står en Mustang -00 cab V6 hos den lokala Audihandlaren här i Kinna. Den ser ut att vara i ett bra bruksskick och prislappen ligger på 139' men borde kunna hamna på 129' med lite prut. Om nån är intresserad ring Björn Persson Toveks Bil på 0320-209456 Hälsningar
-
- 8 svar
- 1,9k visningar
-
-
Har bilen parkerad i ett gemensamt garage under lägenheten där jag bor, kom ner i lördags och ser att någon försökt stjäla bilen eller stereon. Dom har försökt att kringå larmet genom att skära sig igenom taket, som tur har jag intallerat ett larm som utlöses när något rör sig i kupén, så detta hade gått i gång och skrämt iväg dem. Har varit i kontakt med polis, försäkringsbolag och ford. Nu vill de skicka den till en firma i Helsingborg, tror den hette Top Trim. Skulle vara kul att veta vad en ny cab skulle kosta(bara tyget inte ställningen) och om det är svårt att göra själv? Killen på ford sa nämligen att "det var tur att det hände nu när säsongen är över och inte till…
-
- 6 svar
- 1,4k visningar
-
-
dags å tippa i nå ny olja i mussen, en 99ans gt med runt 17000 mil, vad ska ja hälla i som den mår bra av och hur mycke går det i ca?
-
- 1 svar
- 1,3k visningar
-
-
Vad säger våra vänner på bilprovningen om man stoppar in en kompressor i mussen?
-
- 12 svar
- 2,1k visningar
-
-
Hej, Efter de senaste dagarnas regnande har jag fått en otrevligt överraskning. Det läcker in vatten och lägger sig i "baljan" där cabben ligger som nedfälld. Det finns inga synliga skador på cabben och jag kan inte se vart det läcker. Någon som har varit med om liknande? Några tips?? Mvh Henrik
-
- 6 svar
- 1,9k visningar
-
-
Har ställt undan bilen för vintern nu. Så nu vill jag ut o´åka snöskoter !!
-
- 5 svar
- 1,4k visningar
-
-
Hej Är det någon som tagit bort converten från en 4.6l , jag tror att allt som skall lossas är lossat men ändå vill den inte komma loss, några tips eller trix hur man löser detta?
-
- 2 svar
- 1,1k visningar
-
-
http://cgi.ebay.com/FORD-Mustang-GT-3rd ... dZViewItem http://cgi.ebay.com/TAIL-LIGHT-ford-MUS ... dZViewItem Vart hittar jag detta här i Sverige?
-
- 3 svar
- 1,1k visningar
-
-
Hej. Vad tror ni om denna http://www.blocket.se/vi/8864230.htm?ca=14_s Jag vet att det bara skiljer 5Hk mot vanlig GT oavsett vad som står i annonsen. 100' under marknadspris stämmer inte heller. Men i övrigt då? Är det mycket bil för pengarna för säg runt 140-145' Stefan H
-
- 13 svar
- 2,2k visningar
-
-
vad är det för skillnader på vanlig GT, bullitt och Mach1?
-
- 2 svar
- 1,2k visningar
-
-
Hej Kompisen har precis köpt sig en Musse cab av -94 årsmodell (eller var det 95 tro?) Självklart börjar jakten på div delar på en gång. Både slitdelar och turning / styling grejer. Han har ingen dator (det är f*n sant) så han frågade mig efter telefonnummer till olika firmor i Sverige. Förmedlar här med frågan vidare.
-
- 5 svar
- 1,7k visningar
-
-
Tjenare! Ny här på forumet, och även en ny Mustangägare.. Bilen i fråga är en Mustang GT -99 som är Cobrastylad och som är i kanonskick! Gått ca. 10500mil och importerades från USA år 2004. Jag är andra ägaren i Sverige. Bytte den mot min Audi S4 -98. Så nu undrar jag några saker om denna skapelse, kanske hamnar i fel forumdel och så, men jag skulle ändå vilja ha mina frågor samlade, blir så mycket lättare att hålla koll på alla svar då! So, here it goes: 1. Instruktionsbok, vart beställa online? 2. Servicebok, vart beställa online? 3. Vilken olja rekomenderar ni till motor, växellåda o. bakaxel? 4. Hur får man igång farthållaren? Ska försöka skicka upp några bilder här…
-
- 19 svar
- 3,4k visningar
-
-
Hejsan vet någon vad det är för vxl.låda i en 00 GT ? Hur länge användes WC T5 lådorna i "nyare" mustanger. mvh/Kenneth
-
- 13 svar
- 2,2k visningar
-
-
Hejsan. Jag har en liten fråga som jag hoppas någon kan hjälpa mig med. Vart kan man få tag på dimljusglas till en Mustang Cobra Cab -04 ? Tack på förhand Stefan
-
- 3 svar
- 1,2k visningar
-
-
Hej, har någon bytt blinkersspak på en Mustang 94:a? Jag lossade plastskydden runt rattstången. Det övre kan inte lossas p g a att det sitter fast m h a spaken för att vinkla ratten och tändningslåset. Hur går man vidare? Hälsningar Göran
-
- 10 svar
- 2,3k visningar
-
-
Ford Mustang Gt cab 1999, manuell, trippelsvart. har hitils uppdaterats med: Ferrita fullflödesystem (racekattar7racedämpare) sänksats (dämpare/fjädrar) på väg hem div alu detaljer på väg hem(alu knappar till farthållaren, alu/kromring runt växelspak damask, alu knoppar till luftreglagen, Roush kjolpaket beställt från usa Projektorlysen beställda nya bakljus hemkommna Mach 460 anläggningen ligger nu på bänken, i dagsläget sitter en provisorisk lösning i bilen med: framsystem Cdt hd62 6.75" kit basar: 2st Cdt HD12SQ 25L/bas slutsteg Ground zero gzna4350x 4x150w rms (kopplat 2x150w rms fram 1x700w rms till basarna) Quck shift spak till org lådan har hittat en 4.6L maskin s…
-
- 12 svar
- 2,2k visningar
-
-
alltså mustangen har blivit stående i flera veckor (ja jag skäms) men de har blivit så, har behövt lastutrymme, dragkrok samt att ja bygger om v70'n så ja har åkt 4 kraffsad volvo ett tag nu, hursom helst idag var sista dagen som resturang glada gösen körde grillfrossa för i år, samt att solen har varit på bra humör idag, så ja bestämde mig för å åka dit å köka med brorsan, sagt å gjort tog mig en varm dusch efter jobbet, letade reda på en av mina 4 gamla dj skiv casar, som otroligt nog så va ena låset låst!!?? hursom helst det bröts upp rött snart, å där i hittade ja en bunt med gamla kalssiker, bland annat ett album från JUST D, med klassiker som (sköna skor, 87-87, bog…
-
- 0 svar
- 973 visningar
-
-
Välj media player i vänstra hörnet och kör fullscreen, glöm inte at HÖJA VOLYMEN!! http://videos.streetfire.net/video/60a2 ... 105740.htm Tack till Andreas Eriksson för klippningen!
-
- 5 svar
- 1,6k visningar
-
-
var kan man få tag på hand bok till mustang gt 97 cab?
-
- 3 svar
- 1k visningar
-
-
Tänkte kolla om det är någon som vet var man köper kompressor kit till min Cobra -01:a? Vad kostar det? Enkelt att montera?
-
- 1 svar
- 822 visningar
-
-
Är det några probem med -03 eller -04 cobran, tex strul med kompressor och liknande?
-
- 3 svar
- 992 visningar
-
-
Hej, Är det någon som har en sprängskiss på en bakaxel till 1995 GT. Skall byta hjullager och hade varit bekvämt med en sådan. Sen en liten undran till, finns det ingen plugg o påfyllningshål till bakaxeln för oljan? Har letat o donat, men finner inte ett jota. Kan ju va bra o veta om det är nå olja i den Mvh Daniel
-
- 4 svar
- 2,9k visningar
-
-
God afton! Döm om min förvåning när jag idag tog en tur och stereon knappt lät något alls. Har Mach 460-systemet med utbytt CD/radio. Anläggningen har tidigare funkat utan problem, men idag var det som sagt annorlunda. Kollade hur CD/radion var kopplad och såg då att utsignalen till slutstegen gick via högtalaranslutningen och inte via lågnivåutgången vilket ju är att föredra. Kan någon säkring i slutstegen gått sönder månne? Vad jag förstår sitter det tre slutsteg i bilen - ett under stereon fram och två under sufletten bak. De övre högtalarna fram och bak fungerade så min misstanke är slutstegen bak. Tips i mina funderingar mottages varmt. /M-O
-
- 2 svar
- 881 visningar
-