Mustang 1994-2004
Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 1994-2004
1 595 topics in this forum
-
hej tänkte höra om det är någon runt gävle Sandviken Ockelbo trakten som har ett iso kablage till en mustang 2002 skulle behöva ett sånt senasts fredag den 24/5 tack på förhand daniel
-
- 0 svar
- 759 visningar
-
-
Är det vanligt att högtalaren ger upp eller bör jag söka fel i kablaget? Utbytt stereo och kablage skarvat enligt guiden vad jag kan se. Kan inte få nåt ljud dock om jag "leker" med kablaget dock.
-
- 0 svar
- 561 visningar
-
-
Har en Mustang -01 GT V8 Startade bilen för 2 veckor sedan inga problem o tog en tur kommer ut i garaget ikväll med fullt kräm i batteriet Försöker starta.Startmotor orkar knappt gå runt, sen förvinner allt på instrumentbrädan Provar med startkablar o allt tändes på instrumentbrädan men ingen större skillnad på startmotor, 1varv sen var det bara o vrida tillbaka tändnyckeln, provade med 2 olika bilar Vad kan problemet vara ? Startmotor eller kortslutning nånstans Jordade i kaross när vi använde kablar Tacksam för tips/förslag ang. problemet Thomas F
-
- 3 svar
- 724 visningar
-
-
Hej! Min Mustang har börjat strejka och jag kan inte riktigt bli klok på vad det kan vara för fel. Det är en GT 4,6 med manuell växellåda från 02, när den är kall så går den jättebra i 2 min sen börjar den bråka den bluddrar och går ojämt när man gasar, Så fort man petar på gasen så bara den bluddrar och går ojämt, den går hyfsat på ettan och tvåan men trean fyran och femman så går den riktigt skit dåligt det finns inget drag i motorn det bara bluddrar och skakar i hela bilen, känns som den bara går på 7 cylindrar men rätt som det är så kan den gå normalt igen en stund men det räcker att jag kommer till en korsning eller en rondell så jag går ner i fart och…
-
-
- 6 svar
- 1,3k visningar
-
-
mustang 95 GT stannar efter 10-15 minuters varmkörning går ej att starta ...väntar 2-5 min så startar den igen kan det vara( pickupen) fördelaren..?
-
- 0 svar
- 664 visningar
-
-
Hej allihopa. Har köpt en jättefin 2001 a mustang cab. Importerad 2008/9. Då hade den gått 13222,6 miles. Man kan följa antalet miles han kört varje år till den importerades ..motsvarande ca 400 mil per år. På något sätt fick dom det till 132,226 när den kom till sverige. MEN dom rattade på mätarställningen och ställde den på 4,461,3 alternativt 44,613 mil 😂😂 Efter det har den gått ca 400 om året i sverige också vilket man kan se på besiktningarna. Den är i superskick, stått i garage, från texas, ingen rost, inte skruvad så man ser att den gått motsvarande ca 7500 mil som jag räknat det till då om man räknar "rätt". Så här är min fråga: …
-
- 0 svar
- 748 visningar
-
-
Eftersom min bil saknade cabskydd när jag köpte den så inhandlade jag ett. Hittade ett kanonfint Ford original på Ebay som aldrig var använt och som suttit på en New Edge. Perfekt. Inget borrande och skruvande tänkte jag. Sagt, gjort och inköpt. Vid montering nu så känns det som jag missar något väsentligt men vet inte vad. Om ni ser på bilderna så är där ett par snap-on knappar samt en strap med en snap-on. Jag har ingen aning hur jag ska spänna fast skyddet för att försäkra mig om att det inte blir luftburet när jag är ute och kör. Vad missar jag? Måste jag trots allt borra och ha mig? Den dåliga passformen mot ramen kommer nog sig av att ha legat nerstoppad i en k…
-
-
- 9 svar
- 4,4k visningar
-
-
Hej. Har letat ett tag nu efter en fin "Terminator" med lite godis utan någon framgång. En har funderat på att sälja men den gav blårök så känns lite sådär att hoppa på det. Någon som är duktig på dessa bilar som kan ge tips på saker man borde kolla lite extra noga? Även tips på verkstäder i skåne som kan dessa bilar om man nu någonsin skulle hitta en är varmt välkommet. Och sist MEN INTE minst, tips på bilar som är till salu ?? hehe Mvh Robin
-
- 0 svar
- 852 visningar
-
-
Hej alla hjälpsamma mustangägare. Jag har en Mustang 2003 som importerades 2005 som flyttgods. Under de senaste 3 åren jag ägt bilen har besiktningen aldrig varit något problem men i år så underkändes bilen då de inte kunde hitta chassinummret. (Samma besiktningsstation som godkänt bilen förut). De letade i motorrummet vid fjäderbenen och i bagagerummet. Jag har själv senare ägnat tid att riva upp och leta i hela bagageutrymmet samt försökt finkamma motorrummet och hittar det inte. Jag har på Google hittat att gamla mustanger har haft chassinumret under vänstra framskärmen (dvs den måste monteras bort) vet någon om detta fortfarande gäller? Jag har ringt b…
-
- 7 svar
- 1,8k visningar
-
-
Hej, min Mustang är ganska smutsig i motorrummet. Har aldrig vågat tvätta där, varit rädd för elfel, mm. Hur stor risk är det att lämna in bilen på en biltvätt? Kan det bli elfel eller andra problem? Ska det vara en "auktoriserad" firma, eller duger vanlig biltvättfirma? Hälsningar Palle CMC 2472
-
-
- 2 svar
- 944 visningar
-
-
Söker en instruktionsbok till mustang gt v8 årsmodell 2002
-
- 1 svar
- 1,3k visningar
-
-
Någon som vet var jag köper Höger spindelled ? Vet att Grufmans har den för ca 1400 kr men jag har inga problem med att köpa från USA om det nu kan bli billigare.
-
- 3 svar
- 866 visningar
-
-
Fick problem igår när jag skulle stänga av motorn . Nykeln bara snurrade runt och bilen gick ej att stänga av. Fick rycka tändkabeln så motorn stannade. Har haft bort tändningslåset idag men problemet ligger inne i rattstången. Nyckeln i tändningslåset påverker en slid som rör sig inne i ett spår som i sin tur reglerar ett reglage på en elkonsoll som sitter ganska långt ner. Det vi kommit fram till är att denna slid har gått av och har ingen kontakt med nyckeln. Ratten måste bort och sedan måste klumpen som sliden sitter i delas. En otroligt dum konstruktion som gjordes under tre år sedan ändrades det.Hur som helst har någon varit ute för detta tidigare ?
-
- 1 svar
- 1,6k visningar
-
-
En av våra medlemmar här på ön har problem med varningslampan för krockkudden på sin 1994 års modell. På en verkstad har man konstaterat att det kan vara den så kallade släpringen i rattstången som inte fungerar som den skall. Han har försökt att beställa en ny släpring, men enligt uppgift finns denna del ej att köpa längre. Någon på forumet som vet var man kan få tag i delen, eller kanske vet andra lösningar på problemet ? Tacksam för snabbt svar då bilen skall kontroll-besiktas innan avställningen i höst.
-
- 7 svar
- 1,1k visningar
-
-
Hejsan! Känner någon eller kan rekommendera en mustang guru i landet? Har en svt cobra som börjat gå dåligt samt är effektlöst, jag har serva den samt gjort rent Maf sensorn. Får inga felkoder heller? Mvh Jimmy
-
- 2 svar
- 863 visningar
-
-
H ej alla mustangvänner ! Jag har en vän som nyligen köpt en Mustang GT Convertible 2001 års modell. När bilen inköptes fanns bara en startnyckel med och ingen fjärrdosa. Vid kontakt med en lokal låssmed fick han svaret att då måste de beställa hem ett särskilt nyckelämne som innehöll en transponder, kostnad 800 kr + programering vid Fordverkstad. Jag har tidigare varit i kontakt med samma låssmed och fått svaret att han kan tillverka en nyckel för 50 kr till min Mustang 2004. Hur förhåller det sig, någon som vet och kan det här med nycklar och transpondrar ? Tacksam för hjälp och snabbt svar.
-
- 2 svar
- 1,3k visningar
-
-
Jag använder idag 0-20 olja men den är inte så lätt att få tag på, så frågan är om jag kan använda någon annan olja utan problem. Har ingen större lust att behöva vända mig till Grufman för att få tag på olja. // C-G
-
- 2 svar
- 1,1k visningar
-
-
Jag undrar om det finns cupefilter som går att byta på min Mustang. Om det finns var sitter det och var får jag tag i nytt? Bea medl.2455
-
-
- 2 svar
- 884 visningar
-
-
Såg när jag har hållit på med problemen med ryckningar att bypasslangen för termostaten har svullnat upp. Bytte termostathus, termostat och slangen för några år sen, har sett ok ut fram till nu. Märker inga andra konstigheter med kylningen, kan det vara så att det är dålig kvalitet på slangen (inte original) eller är det tecken på nåt annat? Tyckte att slangen kändes rätt mjuk när jag monterade den. Micke
-
- 2 svar
- 624 visningar
-
-
Hej! På nått vis gick det att slå av "autostarten" på originallarmet på min 1998 Mustang GT MEN nu kommer jag inte ihåg hur man gjorde och hittar inte igen det vare sig i bok, på nätet eller här....? Nån som har koll på det? Eller länk? Alltså vill jag kunna kliva ur och stänga dörren utan att larmet hoppar igång efter en viss tid....
-
- 4 svar
- 1,1k visningar
-
-
Behöver lite hjälp med att besvara frågan om en Mustang SVT Cobra årsmodell 01 kunde levereras från fabrik med den ordinarie bakre stötfångaren till Mustangen, där ”Mustang” är ingjutet istället för ”Cobra” är ev spekulant på en silverfärgad Cobra av denna modell som står här i Sverige. Har kollat VIN och hela bilen i övrigt verkar vara en Cobra men just exemplar med den stötfångaren har jag inte hittat? Någon som har kunskap kring detta?
-
- 3 svar
- 1,4k visningar
-
-
Hej Jag är ny här..... Har en Mustang GT 1995 som jag köpte billigt,lite att göra på den men fin för övrigt.... Det jag undrar över är framvagnen som är stenhård typ noll fjädringsverkan samt att styrningen skorrar när man vrider på ratten,bytt olja i servot....ingen skillnad. Tips innan man börjar rota..... Mvh Roger
-
- 11 svar
- 1,8k visningar
-
-
Hasdighetsmätare,stereo,ac och backspeglar fungerar inte efter vinterförvaring på min Mustang Cobra 1996, någon som har koll på vad det kan bero på
-
- 2 svar
- 841 visningar
-
-
Har en 94 a conv /GT ,går bra men ett "kvittrande" ljud nånstans från trakten av höger bakhjul??. Har försökt lokalisera exakt men hörs ingenting när jag hissar upp bilen och snurrar hjulen manuellt/ eller kör dem i luften. Så verkar bara låta när drivningen belastas eller åtminstone när hjulen står på marken. Ljudet låter mer eller mindre,har inte blivit värre under det år jag ägt bilen . Tycker även att frekvensen på "kvittret" ökar med hastigheten. Med så mycket kunnande/erfarenhet som verkar finnas i den här gruppen kanske nån av er varit ut för samma symptom?,så tips och råd vad jag (eller min lokala verkstad) ska göra för att bli av med det…
-
- 6 svar
- 3,2k visningar
-
-
Har en GT 04 cab, där bromsljusen slutat fungera, dock lyser det mittplacerade bromsljuset som det skall. Har kollat kablar och säkringar utan att hitta något synbart fel. Någon som har tips om var man skall börja leta ?
-
-
- 3 svar
- 1k visningar
-