Mustang 2005-2014
Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 2005-2014
2 930 topics in this forum
-
Hej! Mustang V8 5,0L 2011 Har efter en massa trimmande fått följande problem som låter som att kardanaxeln börjar komma i obalans av någon anledning, det vibrerar och låter lite metalliskt! Det uppkommer vid kraftigt gaspådrag och inte vid sakta hastighetsökning. Det är vid mycket vridmoment som det slående ljudet kommer som sen försvinner, i början var det i hög fart vid de högre växlarna men nu är det även på de lägre växlarna! Har varit under bilen och kollat om det tar i och lämnar nåt spår i golv och kardantunnel men inget, det jag upptäkt är att jag tycker att gummit är mjukt i lagringen.. Men det kanske ska vara det? Har inte gjort något åt bakvagn…
-
-
- 5 svar
- 1k visningar
-
-
Hej söker en shaker 1000 till en06'a hör av er om ni har en till försäljning
-
- 4 svar
- 1k visningar
-
-
Har haft vår Mustang sen 2005. Besiktad utan krångel i alla år. Idag PLÖTSLIGT får jag anmärkning på att det sitter röda lampor bakom bakhjulen som lyser rött. Transportstyrelsen har visst ändrat nån jävla skitlag. Inte fan kan det gälla retroaktivt ? Det har ju varit okej fram tills nyss !?!?!? Nån mer som torskat på detta ?
-
-
- 15 svar
- 2,6k visningar
-
-
Jaha, så var det då dags för den lilla äckliga orange motorsymbolen (Emission System) att efter 9 000 mil lysa upp tillvaron i instrumentpanelen i min 2005 GT. Vad har hänt? Kan man med hjälp av BAMA dosan som följde med bilen vid köp kolla vad som står på? Har dock ingen manual till den. Vad göra? Ett besök hos Grufman Bil AB eller Exclusive Cars för att bli av med 5-10 000:- Någon som vet? Mycket tacksam för vägledning av någon vass Mustangtekniker. LYA
-
- 2 svar
- 1,1k visningar
-
-
Vid besiktningen förra sommaren fick vi ett påpekande om att vindrutespolningen inte fungerade. Har tänkt kolla upp det inför denna säsong men vilken säkring är det som gäller ? Någon som vet ? Eller kan det var något annat fel ?
-
- 5 svar
- 2,4k visningar
-
-
Hej! Jag tänkte köpa mig en mustang 05a, men skulle behöva veta hur mycket det kostar att äga bilen! Jag är 20 år gammal. Tack för hjälpen!
-
-
- 4 svar
- 3,4k visningar
-
-
Då var det dags att börja skruva lite med min nyinköpta 2005:a(manuell). Då gasen är väldigt känslig vid start så tar jag för givet att spjället behöver rengöras. Och sedan återställa allt. Jag fick även med en sct xcalibrator 2. Dock utan manual. Det går inte ställa in någon gasrespons med den eller? Lekte bara med tanken ifall det var någon de kunnat justerat det med den. mvh
-
- 11 svar
- 2,3k visningar
-
-
Hej alla glada. Jag har varit i kontakt med maxxtuning som tillverkar Maxxecu, styrsystemen. (Vi har ju de flesta sett deras turbomatade Mustang med 1300hk) och frågat lite angående att ta fram en produkt som är plug n play till våra mustanger. Dem är helt klart positivt inställda till detta, men vill såklart veta om det kan finnas ett större intresse. Jag ser det som en fördel att ha all support och kunnande om min mappning här i Sverige, framförallt när jag nu tänkte börja köra e85. Skriv gärna om ni har frågor eller om intresse finns från er med. //Alex Skickat från min iPhone med Tapatalk
-
-
- 2 svar
- 887 visningar
-
-
Hej, Man har börjat få vänta på att kopplingen helt och fullt ska släppa på stackars bilen. Man kan säga såhär. Står man still med motorn igång och i neutral och trycker in kopplingen för att välja en växel tex 1:an vilket man oftast vill, så får man trycka riktigt hårt på växelspaken för att den ska gå i (gäller alla växlar inkl backen så det är inget syncro fel). Har man fått i en växel efter ett hårt tryck så kan man gå igenom alla hur lätt och fint som helst. Går man i neutral, släpper på kopplingen och börjar om igen så blir det svårt igen. Detta går att upprepa varje gång man stannar, varje dag. MEN! Om man däremot håller …
-
-
- 2 svar
- 986 visningar
-
-
Hej på er. Har problem med att min bensinmätare lever sitt eget liv. När jag startar bilen visar den (oftast i alla fall) nivån i tanken för att bara efter kanske 30 sekunders körning bara dö o visa noll. dock visar färddatorn fortfarande rätt så kör efter den när jag behöver tanka :) Någon annan som upplevt detta? Är alltså bara mätaren i intstrumentpanelen som dör. Bilen är en 07'a med sexan i.
-
- 6 svar
- 1,4k visningar
-
-
Har i viner monterat BBK Longtube grenrör och X-pipe med kattar. Nu tänd motorlampan hela tiden och bilen kan inband gå riktigt fett på låga varv. Har fått upp felkod på Lambdasonerna i SCT tunern. Har "Strategy tune" och har valt att det är headers monterade. Någon som har erfarenhet av detta fenomen. Har fått tips att stänga av bakre sonderna med Tunern, men kommer problemet med att den går fett att försvina då ? MVH David
-
- 10 svar
- 1,7k visningar
-
-
Hej! Jag har ett jätte problem.. Det var en tjej som inte vet vad högerregel är.. Så min mustang har blivit riktigt skadad.. Letar över allt efter detta dekal kitt.. Något som kan veta vart jag får tag i detta.. Det viktigaste är den på sidan (vänster) Ford racing står det. Skickat från min E6553 via Tapatalk
-
- 2 svar
- 879 visningar
-
-
Har haft irriterande oljud från famvagnen och har bytt en del saker utan att det riktigt har löst mitt problem. Förra året bytte jag bägge länkarmarna då jag upptäckte ett rätt rejält glapp på ena sidan (spindelleden). Det blev bättre, men är fortfarande något oljud. Beställde då nya fjäderbenslagringar och camberbultar. Monterade ditt de nya fjäderbenslagringarna, men det är fortfarande något kluckande läte i framvagnen... Blev visserligen lite osäker på hur hårt jag törs dra toppmuttrarna på stötdämparna. Drog inte överdrivet hårt. Någon som vet hur hårt de ska dras? Risk att man drar sönder nya fjäderbenslagringarna om de dras för hårt? Kan för löst åtdr…
-
- 6 svar
- 1,2k visningar
-
-
Är det någon mer som fått sänkt skatt på bilen som jag på min Shelby GT500 2013 ? Jag råkade gå på transportstyrelsen sida och nu stod det utsläpp CO2 326 G/KM 5090 kr mot utsläpp CO2 440 G/KM 7400 kr som det stod innan. Jag har alltid tyckt skatten varit skitdyr och jag har bara hittat Bugatti Veyron som har haft högre skatt än jag. Så detta var välkommet.
-
-
- 43 svar
- 6,4k visningar
- 1 follower
-
-
Jag har köpt nya djudämpare Roush axleback till min v sexa 2013, det låter kanon bra på tomgång och om man kör lugnt upp till 50 km/Tim sen låter det alldeles för mycket nästan som man saknade djudämpare helt, finns det något sätt att få till så att man får bort det dova resonantljudet som är hela tiden när man kommer upp i hastighet eller är det bara att sätta dit originalet igen?
-
-
- 2 svar
- 1k visningar
-
-
Nu när det regnar efter en fin sommar tycker jag att ni skall kolla era fågelbad så det inte är stopp i avrinningen. Har nu haft några bilar där det skvalat in massa vatten som berott på skräp i fågelbadet.
-
-
- 26 svar
- 7k visningar
- 1 follower
-
-
Finns modellen GT/CS med V6? Är utanpåliggande lampor avsedd för konvertering i EU lagliga numera?
-
- 3 svar
- 1,1k visningar
-
-
Hej! Akut problem. Nyckelsymbol för "elektronisk throttle control" tände sig och bilen går dåligt, finns ingen "ork". Någon som har tips på vad det beror på och åtgärd. Tacksam för förslag. Mvh Bica
-
-
- 10 svar
- 2,9k visningar
- 1 follower
-
-
Hej. Jag köpte mig nyligen en 2005 gt. Och som många andra här så har jag problem med mina blinkers. Har sett att det iäfinns många trådar i ämnet men jag har inte hittat någon som löser mitt problem. Problemet är att dom blinkar för fort. Alla lampor är hela och dom blinkar rätt när jag använder mig av varningsblinkers. Sidoblinkerserna är parallellkopplade över frontblinkers. Till historien hör att tidigare ägare i vinter monterat e-märkta bakljus (röd/vit/röd). Innan detta så har vanliga bakljus varit monterade (röd/röd/röd) och då har det bevisligen fungerat eftersom bilen gått igenom besiktningen varje gång sedan 2005. Jag kan se på dom gamla bakl…
-
- 19 svar
- 3,6k visningar
-
-
Halloj! Fick sms hemifrån att Emission System lampan lyser på Mustangen. Har sökt i forumet men inte hittat nåt. Kanske jag som är kass på att söka... Några ideer? Den gick lite ojämnt en stund efter att vi tog ut den från vinterförvaring i torsdags men tyckte att det ordnade upp sig. /Anders
-
-
- 4 svar
- 986 visningar
-
-
Sha! Lite snabbt här. Jag tvättar alltid mitt motorrum med massa blöta trasor och sedan så torkar jag...inget konstigt med..men.. har sett videos, folk liksom sprutar in vatten under huven vid motortvätt. Har velat köra på så pga tiden man sparar ..men blir alltid tveksam sista stund,.finns ju massa sladdar lite hängandes här o var, man blir ju lite orolig hehe. Gäller GT 5.0 2012 Hur gör ni? Risker?
-
-
- 9 svar
- 2,2k visningar
-
-
Hämtade ut bilen idag. Startade utan problem och går som en klocka! Härligt!! Men.....innerbelysningen vill inte slockna. Den lyser konstant och strömbrytarna till den (jo, jag har provat) hjälper inte heller. Finns det nån reset för detta?? /Anders
-
-
- 5 svar
- 2,3k visningar
-