Jump to content

Mustang 2015+

Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 2015+

1. Riktigt bra om ni behöver ha upp bilen på bockar eller dylikt.

• 0 svar
    • 529 visningar
  2. Started by 911,

Hej Har en Mustang GT-17 som jag sänkte med Eibach Sportline i vintras. Körde 10 mil sedan hjulinställning, allt fungerar perfekt ytterligare 50 mil. Igår fick jag plötsligt missljud i framvagnen vid ett farthinder. Det hörs nu vid varje gupp på samma vis. Låter lite swosch när fjädern komprimerar sedan några knäppljud. Om jag greppar en topplagring och gungar kraftigt så knäpper det någonstans hela tiden. Hissat bilen och kollat men allt verkar sitta som det ska? Någon som har ett tips på vad det kan vara? Satte bumpstopen på fel håll fram men det borde inte ha betydelse. Har aldrig varit nära att bottna. Bilen har gått 350 mil sedan ny.

• 0 svar
    • 527 visningar
  3. Started by PelleC,

Nu är det nybesiktat! Gick bra med H-pipa och MBRP catback system...👍

• 1 svar
    • 524 visningar
  4. Started by Jordshultamossen,

Då var säsongen äntligen igång😀👍 Rejält tickande från motorn som stått i nästan 7 månader men försvann efter ca 10 minuter. Nu ser jag fram emot många härliga mil. E376AB1D-E3DA-4BE1-A6F5-38BCED33EEB5.MP4

5. Hej, Vi har slängt i en Coyote Gen2 2015-2017 i en gammal Ford F100. Ford racing control pack och hela köret så allt ska funka precis som i en ny Mustang. Bilen är uppstartad men där är ett ljud som ingen vill kännas till vad det är, vi har inte fått headers 100% tätt så förhoppningsvis är det orsaken och att det löser sig när vi fått det tätt men ville ändå kolla om någon har någon input? Tack på förhand.

6. Started by Martin_66,

Hej på er, Vet ni om det finns någon färg typ plastidip som funkar att bättra originalfälgarna till en 5.0 GT?

• 0 svar
    • 515 visningar
  7. Started by BigShadow,

Äntligen lite skönt väder så man kan sträcka ut med Musse efter vintern! 🙂 Vårtecken 2022 720P.mov

• 2 svar
    • 511 visningar
  8. Started by Chrille82,

Jag upplever att radiomottagningen är väldigt dålig i min originalstereo, är det fler som tycker likadant? går det att förstärka på något sätt? Sitter antennen i bakrutan på Mustangen

• Thanks
      • Like
    • 14 svar
    • 505 visningar
  9. Started by Joel.and,

Hej! Sitter och kollar på vinge till min bil från 2017. Jag har fastnat för MMD V-Series vingen. Den finns på grufman olackerad. MMD V-Series Bakvinge - olackad (15-20) :: Exteriör :: Grufman Bil AB Den finns även på en tysk sida där man kan beställa den lackerad i rätt färg. Någon som har köpt något från denna sida? https://www.american-horsepower.de/shop/en/mmd-v-series-rear-spoiler-prepainted-15-23-all-1836?number=AH-SP_01077_J7 Tänker att om den tyska sidan är vettig så får jag den i rätt färg och betydligt billigare om man räknar in lackering på den från grufman. Mvh, Joel

10. Till salu JLT luftfilter och SCT X4 tuningbox, få bättre vridmoment och effekt. Delarna säljs även separat. Det är sålt

11. Started by Bosse N,

Jag skulle vilja ha åsikter om service på min Mustang 5,0 2015. Ska man lämna in åbäket och betala flera tusen för att bl.a. få bytt olja och oljefilter plus att de tittar i de genomskinliga behållarna för bromsolja och expansionskärlet för kylarvätska när det är så fruktansvärt enkelt att göra detta själv. Visserligen blir det inte noterat att det är gjort men gör jag det själv så vet jag att filtren är bytta samt vilken olja jag använt. P.s. Har haft hobbybilar sedan början av åttiotalet och har alltid "servat" dessa bilar själv och det har aldrig varit några problem. Nu har dessa bilar varit av äldre årsmodell så det är därför jag är tveksam till hur jag ska göra…

• Like
    • 2 svar
    • 499 visningar
  12. Started by Lindermedia,

Har någon samma problem ? Mitt halvljus darrar och man ser det på ljuskäglan på vägskyltar i landsvägsfart. När jag slår lite lätt med handen så ser man hur linsen darrar . Är så på båda sidorna . Låter som något är löst . Har kollat bultarna så är inne i insatsen. Bilen är en svensksåld 2016 GT cab så har garanti kvar . Undrar om någon fått det åtgärdat?

• 0 svar
    • 497 visningar
  13. Started by Prime Mover,

Jag försökte kolla exakt vilken Torsendiff som sitter på 2015 - 2017 GT Euro och troligen även 2018 - och TBR (spinnmotstånd?). Efter lite surfning på American muscle, Torsen och några andra ställen så verkar det som det troligen sitter en T-2R med TBR 3,5:1. Är det någon annan som har koll på om det stämmer? Stämmer det med T-2R så är det bra grejor. Kan också vara en T-2 som inte är lika bra, lägre TBR. TBR 3,5:1 betyder att hjulet med bra grepp kan överföra en kraft 3,5 gånger kraften det andra hjulet kan som är på gränsen att tappa greppet. Är det någon som testat och utvärderat diffens egenskaper på hala underlag ?

• 0 svar
    • 495 visningar
  14. Started by Jan.E,

Hej och tack för insläpp 🙂 Jag undrar om någon har koll på hur jag kopplar in mina elektriska stolar i en gammal bil? Finns det någon duktig bilelektriker här på forumet jag är ren novis.

• 15 svar
    • 488 visningar
  15. Vad tror ni om det? Någon som provat? 2015 GT med nordiska friktionsdäck.

16. Started by Lenamaria,

Hej, funderar på att sälja min Mustang GT 2016 Cab. Har fått ett erbjudande av Amcap AB i Stockholm. Någon som har erfarenhet av detta företag?

• 0 svar
    • 477 visningar
  17. Started by Kennet R,

Tänkte kolla om någon har problem med att bakfönster inte går hela vägen upp när cab är uppfälld? Det fattas ca 1-2 cm så det blir en glipa mellan fram och bak ruta. Vad kan det vara som är felet?

• 3 svar
    • 476 visningar
  18. Started by Chrille82,

Hej! Är det någon som vet om man behöver göra någon nollställning vid startbatteri byte? Vissa bilar kräver ju att det görs för att laddning ska fungera korrekt men hur är det på en 2016 GT.

• Like
      • Thanks
    • 5 svar
    • 471 visningar
  19. Started by RRS550,

• 0 svar
    • 462 visningar
  20. Started by Berndtog,

Någon som har provat denna? https://envirosafe.se/sv/fyll-din-ac/

21. Started by Corvette,

Så är det bara hem och kolla ekonomin 😁 https://fordauthority.com/2022/01/first-production-2022-ford-shelby-gt500kr-heading-to-auction/

• 0 svar
    • 444 visningar
  22. Started by ewp,

Jag har importerat en GT från staterna årsmodell 2019. Vet någon om och hur man kan få svenska instrument/navigator? Lokala Ford ÅF har försökt men lyckades inte.

• 1 svar
    • 443 visningar
  23. Started by Bluestang,

Väl värt att fira ! 🎉

• 3 svar
    • 443 visningar
  24. Started by AndersA,

Hej, Funderar på att köpa en frontläpp/splitter men står i beskrivningen ”Inte kompatibelt med Performance Pack utrustade fordon”. Har för mig att jag läst att alla EU sålda GT har Performance pack. Någon som vet om det stämmer? /Anders

• 2 svar
    • 436 visningar
  25. Started by bengan2017,

Hej,har en 2016 GT som gått 300 mil sedan senaste servicen. Är det verkligen nödvändigt att göra detta oljebyte ? reservdäckets driftpaket lyser,,,,vad innebär det ?