Mustang 2015+
Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 2015+
599 topics in this forum
-
Jag försökte kolla exakt vilken Torsendiff som sitter på 2015 - 2017 GT Euro och troligen även 2018 - och TBR (spinnmotstånd?). Efter lite surfning på American muscle, Torsen och några andra ställen så verkar det som det troligen sitter en T-2R med TBR 3,5:1. Är det någon annan som har koll på om det stämmer? Stämmer det med T-2R så är det bra grejor. Kan också vara en T-2 som inte är lika bra, lägre TBR. TBR 3,5:1 betyder att hjulet med bra grepp kan överföra en kraft 3,5 gånger kraften det andra hjulet kan som är på gränsen att tappa greppet. Är det någon som testat och utvärderat diffens egenskaper på hala underlag ?
-
- 0 svar
- 500 visningar
-
-
Hej vänner! Vore väldigt tacksam för lite info om vad det kostar att konvertera belysningen på en nyare Mustang 2015-2019? Någon som har erfarenhet och tips var man kan få hjälp? Ca. kostnad? Vänligen Attila Szakacs
-
-
- 1 svar
- 744 visningar
-
-
på 2018 inga fläckar eller så vill bara rengöra lite utan att skada något och få det att luka gott. Vad ska man använda ?
-
- 14 svar
- 1,6k visningar
- 1 follower
-
-
Hej, jag har en mustang 2018 som behöver besiktigas i maj 2021. Den är trimmad med Procharger stage 2, intercooler, long tube headers, X-pipe istället för resonatorn, ljuddämparna finns men dom är också bytta så de är inte original. Har flera mappningar som gör så att man får olika mycket kraft och alla ska vara anpassade med kompressorn och ändringarna i avgas. Det mesta av original delar finns kvar. Det jag undrar är hur man smidigast får den o gå igenom besiktningen? Kompressorn skulle man kanske kunna montera bort och efter besiktning sätta tillbaks? Hur gör jag med avgassystemet? koldioxidutsläppet? och andra miljöregler besiktningsman tittar på? …
-
- 1 svar
- 772 visningar
-
-
Någon som gjort rostbehandling? Rekommendationer? Jag har frågat två dinitrol i Stockholm och får lite olika svar. Nacka och Huddinge. Någon som vet vilken som är bäst?Olika priser också. Eller andra alternativ. Har en GT 2015 som hittills bara gått sommar. Kör denna vinter därför frågorna.
-
- 2 svar
- 756 visningar
- 2 followers
-
-
Har en gt 2017 med originalsystem som låter lite för lite. Kör man vanligt lugnt låter den ingenting nästan förutom när man accelerar lite kraftigare då ljudet är hyffsat dovt v8 muller. Detta har resulterat i att jag sitter accelerar ofta för njuta av ljudet, men fan vad det drar soppa. På tomgång är bara mullret tillräckligt bra när den startar helt kall och första minuten, sen går den ner i varv och blir för tyst. Jag önskar att få lite mer djupt mysigt v8 muller som man även hör vid vanlig körning och mer på tomgång, bara lite mer än original. Har tittat på borla? catback S systemet som ser lovande ut, men kanske låter lite för högt? Kan man byta ut till h-p…
-
- 7 svar
- 1,6k visningar
-
-
Det har kommit in ny version av Mustang till Ford som heter 55 edition. Det är nya original 19" fälgar, stripes som går från luftscoopen på huven och bakåt som skiftar från svart till bilens färg samt stripes längs nederkanten på sidan av dörrar och skärmar. Klädsel och dörrpaneler i skinn/mocka och kolfiberpaneler på instrumentbrädan. Denna option verkar kosta 35 000 enligt prislappen för bilen.
-
- 10 svar
- 834 visningar
-
-
Sen när började SBP bry sig om främre nummerskylten? Har besiktat med egna skyltar och till o med utan skylt tidigare. Nu blev det underkänt för en i USA format som ser exakt ut som en ” äkta”. Känns väldigt petigt . Fler som råkat ut för det?
-
- 2 svar
- 786 visningar
-
-
Som rubriken lyder. Är nog mer än jag som funderar på detta. Äger idag en GT 2007. Kan bara säga att jag är sjukt nöjd med kärran men någon gång vill man ju byta upp sig. :) Gillar verkligen utseendet på den nya Mustangen och funderar lite på vad den kommer kosta år 2020? Förmodligen har väl de flesta rullat runt 4000 mil och uppåt. Tror att värdet på V6:an kommer sjunka snabbare än V8:an, men bara en tanke. Vad tror ni inbitna entusiaster? Kollar man på 5 år gamla mustanger idag så håller dem verkligen priset bra. O andra sidan om man kollar på blocket så tror ju många att man kan få hur mycket som helst för en bara för att det är en jänkare.
-
-
- 34 svar
- 6,7k visningar
-
-
När jag mätte upp spänningen på batteriet i min GT -15 häromdagen så låg den på knappt 12 V. Laddade upp batteriet med Ctec laddare som dagen efter uppladdningen visade 12,58 V. När jag efter tre, fyra dagar gör en ny uppmätning visar instrumentet 11,98 Volt. Kan man säga att detta är normalt eller är det dags att införskaffa ett nytt batteri? Kan tillägga att bilen är avställd och har inte rörts efter laddningen. /Bosse N
-
- 12 svar
- 821 visningar
-
-
Min 2015 GT Coupé drar 1,5 liter blandad körning, eller mer. Aldrig under litern oavsett förhållanden. Är det normalt för er andra? Funderar på om trimdosa el dyl kunde vara en idé för lägre förbrukning o lite mer pulver. Tacksam för all input, idéer o erfarenheter.
-
-
- 15 svar
- 1,7k visningar
- 1 follower
-
-
Hej! Det är alldeles för lite snack om biljud på detta forumet 😊. Tänkte dela med mig lite av höstens projekt som egentligen skulle varit vinterns projekt men men... jag har bytt ut alla högtalare mot Alpine Type R istället för original skrammlet😬 baslådan har jag byggt i glasfiber helt custom och passformen sitter som ett par tighta strumpebyxor på damerna😊. Tunat in allt idag och testspelat lite, JÄKLAR!!! vilket tryck det är nu👌Är verkligen supernöjd med hur allt blev och dessutom har man inte tagit upp nämnvärt mycket plats av bagagetutrymmet. lägger upp lite bilder som inspiration i höstmörkret ifall fler känner sig sugna på att uppgradera l…
-
- 14 svar
- 2,4k visningar
-
-
Någon som har tips på snyggt sätt att få bättre ljus på 2015 GT coupé? Ramp eller annat. Någon som gjort slikt?
-
-
- 3 svar
- 1k visningar
- 1 follower
-
-
Är det någon mer än jag som haft problem med backkameran? Den funkade utmärkt när jag köpte bilen, i en vecka..... Sedan började den rulla, så där som gamla TV-apparater gjorde och nu är den helt död. Har inte kollat någonting än, tänkte om det var någon som hade varit med om liknande?
-
-
- 9 svar
- 896 visningar
-
-
Jag har försökt hitta någon tråd för detta men lyckas inte, har ingen vana alls av forum.🙄 Jag letar efter en Mustang årsmodell 15-18 och undrar om jag kan få tips om vad jag ska kolla extra noga. Vad jag lyckats hitta i gamla trådar är det med kardan. Jag var och provkörde en och försökte följa instruktionen (ligg på 6:an öka från 70-100 km/h) men tycker det var svårt. Det blir ju alltid ett visst ljud och vibrationer när man ligger på hög växel. Har heller ingen erfarenhet av ny V8. Undrar också om line lock. Är det original? Från någon särskild årsmodell? Tacksam för tips och råd!
-
-
- 89 svar
- 5,8k visningar
-
-
Hej! Jag har testat Mussen på lite olika sätt i sommar. Bl.a. att köra fort, som kan ses i annat inlägg. Men denna gång var det många svängar också, inte bara "raktframkörning" om ni förstår. Motorn, eller bilen la av efter ett tag, flera gånger. Jag fick inga felmeddelande på skärmen så jag kollade med den lokala Mekonomenverkstan om dom kunde läsa av datorn i bilen, och det kunde dom. Två felmeddelanden kom upp. Ett var att växellådsoljan var överhettad, det andra var att bromsarna tappat kontakten med huvuddatorn. Bifogar protokollet. Någon som har nån idé? Vad ska jag göra? Det är nog färdigkört nu vad gäller "buskörning" 😇 Det går inte att bifoga ett skan…
-
- 6 svar
- 1k visningar
-
-
Nu har vi testat toppfarten på våra hingstar, jag och Kenneth Rosén. Vi åkte upp till Åmselebasen, ett nerlagt militärflygfält där man kan hyra in sig för en repa, eller sex som vi gjorde. 200:- per bil. BILLIGT!!! 260 km/Tim kom vi upp till innan den 2 km. långa banan tog slut. I 260 håller man hårt i ratten!!!😂 Det var skitkul! Hade banan varit en km. längre hade nog kunnat åka mätaren ut. /P-O
-
- 10 svar
- 1,6k visningar
-
-
-
- 0 svar
- 590 visningar
-
-
Som rubriken lyder hur sänker man alertvolymen när man lyssnar på radio ex så när nåt har hänt trafikfara eller nyheter så är den volymen 3 gg högre än den volymen jag har satt från början, risk att spräcka högtalare ifall man har hög volym
-
-
- 6 svar
- 841 visningar
- 1 follower
-
-
Hur resonerar ni kring att köpa en bil med wrap? Min wrappades när den var ny, jag fick bara tag på en svart, vilket jag inte ville ha så fick ju göra något åt det... 😉 Men lacken är ju nu perfekt under wrappen. Man skulle ju kunna lämna in den och få wrappen borttagen samtidigt som man kör någon lackkonservering, då kommer den att se ut som ny. Men å andra sidan så vill någon kanske ha wrappen kvar, och det kostar ju en del att montera... Kanske testa att sälja med, och om man inte får napp riva bort den och testa igen? Vad säger bilhandlare om man kommer med en wrappad bil som inbyte? Om någon är sugen så finns det alltså en nyservad Black on Red, 2018 GT…
-
- 2 svar
- 1,1k visningar
-
-
Har en importerad Mustang GT -2015 som är hopplöst svår att tanka bensin i. Röret fylls upp och pistolen slår ifrån, ständigt. Går inte att fylla tanken utan måste tanka från dunkar med pip som öppnar luckan som sitter längre ned i röret. Den luckan nås inte av svenska tankpistoler. I USA är det smalare pistolrör. Vad kan göra för att slippa detta problem? Någon som känner till hur detta är modifierat på svensksålda bilar? Med vänliga hälsningar Janne
-
- 2 svar
- 697 visningar
-