Jump to content

svanted

Medlemmar
  • Inlägg

    94
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  • Days Won

    1

svanted last won the day on 17 augusti 2023

svanted had the most liked content!

Medlemsinformation

  • Stad
    Umeå
  • Yrke
    servicetekniker
  • Intressen
    allt som går att göra i ett garage

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

svanted's Achievements

Lärling

Lärling (3/14)

  • Conversation Starter Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Week One Done
  • One Month Later

Recent Badges

4

Omdömespoäng

  1. är kylaren kopplad åt rätt håll? den ska monteras och anslutas med inlopp till kylaren(olja från lådan) nertill och utlopp upptill, annars blir det en luftficka i kylaren och kylfunktionen uteblir.
  2. biltema hade(har kanske kvar) en smal universalvariant som ryms där, men den är svår att gömma bakifrån och är ful som f-n men den hjälpte på min. en annan idé, hur ser slutröret ut? vinklas det neråt? fick tips om att ha en helt rakt slutrör, vinklas det neråt studsar ljudvågorna mot marken och tillbaka in i bilen, har inte testat det.
  3. vilken frekevens har de? hjul/bakaxelobalans är c.a. 10 Hz i 100km/h kardanobalans har 3 ggr högre frekvens
  4. glöm inte tryckreducering bak om du inte har det, bilprovningen kan inte mäta fördelningen fram/bak, hade inte det först och det var enkelt att låsa bakhjulen med bromsen.
  5. det kan man byta till en inre styrled av lämplig modell/längd och med ngn gummidamask som skydd över. man behöver tillverka brickor som passar i hålet för original gummibussningen.
  6. appropå styrning, jag tycker mig se att Ackerman geometrin är fel på ivf tidiga mustanger, typ min -65, styrspindelarmarna ska ju peka mot diffklumpen men de pekar längre ut mot hjulen, eller ser jag fel?
  7. knappast styrningarna, de får smörjning av oljan, till säterna når inte oljan.. nu sitter ju styrningarna i topparna. och de var från en nyare motor för blyfritt. lite modifiering behövdes, en vårta i insugen för avgasreningen fick slipas bort.
  8. jag bytte till nyare toppar med härdade säten. det är inte insatssäten utan själva sätena är induktionshärdade.
  9. du har inte loopat slangarna till värmepaketet? som vi pratar om i en annan tråd, jag vill påstå att det försämrar kylningen då varmt vatten smiter förbi kylaren genom loopen.
  10. läste du mitt inlägg innan?
  11. jag kör med en klämma på slangen till värmepaketet för att få svalare i bilen. loopa går säkerligen men, det är nog bättre att plugga in/ut för att få bättre flöde genom kylaren, en loop går ju förbi den.
  12. https://www.cjponyparts.com/resources/1970-mustang-vin-decoder
  13. om den sliter på insidan måste toe vara fel, eller kanske camber, har du haft den till en däckverkstad och kollat? det måste man iaf göra vid bussningsbyte på casterstagen. att den tjuter vid acks behöver bara bero på att trycket minskar fram så att den ger ljud ifrån sig, inte att vinklarna ändras just då. de kan säkert se vad problemet är.
  14. vad är det för motor/block. jag har ett block från en 80 nånting, och de måste modifieras för att inte få svåra värmeproblem med gamla toppar. innan jag kom på det....
×
×
  • Create New...