Jump to content

68gt390

Medlemmar
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  1. 68gt390 replied to sopåkaren's post in a topic in Motorer
    Bultarna du drar bryggan med är olika, de som sitter där oljekanalerna går har en midja för oljan, axlarna skall också vara åt ett visst håll, det kanske du redan visste... men ifall att... Vipparmar och axlar finns på hansen racing eller norrlands custom.
  2. Hittar du nr på tex vev stakar mm. så kan ja kika i BB boken vad du har för prylar, Är du villig att lägga pengar så kan du få en riktigt rolig motor ! Veven är förhoppningsvis smidd=mycket varvvillig! kika på http://forum.mustangclubsweden.org/view ... hp?t=17300 Greven verkar köra med en 391 truckvev, strokad
  3. Veven måste svarvas ned även bak där svänghjulet skall sitta, för den är tjockare baktill än en FE, (om koppling+kåpa från FE skall användas) och bör därefter balanseras om...totalkostnad=dyrt!! Med andra ord, är det en motor med 4,05 i borr använd blocket, kasta resten, och lägg pengarna på ett nytt strokerkit! Och köp boken "How to restore your BIG BLOCK Ford" Helt suverän bok om BB ford Lycka till! Väntar på fortsättning
  4. ett inlägg i en tråd postade 68gt390 i Motorer
    Hej! Jag har tappat bort lappen till arp toppbultarna... Någon som vet momentet med arp fettet resp. med olja? Motorn är en 390 med standard gjutjärnstoppar. MVH/Martin
  5. 68gt390 replied to LasseS's post in a topic in Motorer
    I mitt compcams kit fanns det påsar med "rött fett" för lobar och andra detaljer som det blir friktion emellan tex fördelardrev mot kammdrev, soppapumpsaxel, lyftare, stötstänger mm. Jag har även "hört" från motorrenoverare att tillsatsen i oljan inte behövs när detta fett används. För det sitter kvar länge och ger en bra inkörning av kammen.
  6. Skulle behöva elschema över kopplingar som har med 96:ans 4,6 motor att göra, helst allt från tändlås till motor /tack martin
  7. Jag skickade mina huvgångjärn, huvlås mm. till detta företag för fosfatering. Resultatet blev bra! http://www.danod.se/
  8. 68gt390 replied to 68gt390's post in a topic in Motorer
    Tackar för svaren! Jag hittade många bra tips på cobra jet forumet! Jo en det är en S kod.
  9. ett inlägg i en tråd postade 68gt390 i Motorer
    Söker tips om tillvägagångssätt vid isättning av 390 med 4vxl. manuell i en 68:a. Jag har hört att det kan vara problem med bla. grenrören mm. Det är bättre att veta hur man ska göra innan man börjar... Och om det är någon som kan tipsa om var man kan få tag en liten RUG 4vxl. låda, wide ratio, så emottages dessa tacksamt!
  10. www.snowfreaksracing.com
  11. ett inlägg i en tråd postade 68gt390 i Övrigt
    En vän lekte med cnc maskinen, och se vad som kom ut!!! Grillhästen som satt på 05:ans conceptbil!!! (Han har ett par stycken, om ngn är intresserad att hotta upp grillen lite)
  12. grym?! Motor: Ford SB windsor 401 cui Effekt: 1618 hk @ 6200 rpm 1921Nm vid 1,85 bar (max 2,2bar)
  13. PPG Färgforum 08-4498540. Ring dem! de vet närmaste återförsäljare, och de kan ta fram nya färgkoder från gammla utgångna koder om det behövs! Lycka till!
  14. 68gt390 replied to Leijon CMC 855's post in a topic in Övrigt
    Jag fick den i present av flickvännen! hon beställde den på www.iceman.se där finns det många godisfilmer!