Jump to content

supersnake

Medlemmar
  • Inlägg

    56
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

supersnake's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Det där med att topplockspackningen skulle gå tror jag isåfall mer beror på att de som byter till E85 helt enkelt laddar hårdare med turbon och därmed blir trycket i brännkammaren högre än vad packningen är designad för. Man gör helt enkelt ett billigt trim med högre laddtryck utan att det blir spikning men inte anpassar resten av delarna för det högre trycket i cylindern.
  2. Beror mycket på relationen man har till den som frågar. Men om ni inte ha en relation så är det brukligt med att ta betalt för totala bränslekostnader samt en avgift man själv tycker är skäligt för uppdraget. Är du bjuden till bröllopet/festen? Om du är det och har den relationen med dem så kan det vara en fin bröllopsgåva att ge dom en tur i världens ballaste bil.
  3. En liten fundering bara, jag har hört att det är bättre att byta olja efter vintern pga att oljan vill dra till sig fukt när den står. Är detta felaktigt? Vad är expertisens råd kring detta?
  4. Om svetsningen görs rätt så håller det säkert.... med det sagt anser jag att det finns för mycket som kan gå fel för att man ska ge sig på en liknande lösning på en bil man ska köra med i trafik. Det är lite tråkigt om en svets ger sig efter några år pga. försvagningar i material m.m. Genom att svetsa en styrarm så bryter du den homogena konstruktion som den har för att garantera hållbarhet över tid mot vibrationer och stor belastning. Jag anser att det är för stora risker att ta mot att få lite bättre svängradie och snabbare styrning.
  5. Jag tycker den ar pa sitt satt fran, mycket hellre den an en breddad japs. Men priset ar ju galet hogt for den bilen. Du far ju en helt ny 2013 shelby GT500 for dom pengarna.
  6. Min uppfattning är att om Prytz har tagit in den och att allt är gjort som han säger så är det nog så. Han är en bra referens för bilen, men priset är säkert förhandlingsbart. Om det är Prytz som byggt maskinen så är den helt säkert välbyggd. Det här med kompressor och besiktning är lite knepigt. Har man osis och får en nitisk bes. man så kan det bli problem, och i värsta fall körförbud. Om man rullar in med kompressor och dom påpekar att den absolut inte får vara där så stick där ifrån direkt. Besiktningen gäller inte om du avbryter den. du kan då boka en ny tid på ett annat ställe.
  7. Man frågar ägaren, kan han hjälpa dig med att få fram info så är det bra. Verkar han ovetande om det så får man höra med tidigare ägare. Finns ingen tidigare ägare eller någon som vill hjälpa dig med att få fram info så gör man nog bäst i att dra öronen åt sig. Alternativt tar man hjälp av någon som har bra koll på dessa bilar och synar den ordentligt, priset ska givetvis vara satt efter historik och skick.
  8. WOW... Helt fantastiskt häftig kärra du har.
  9. Kolla så den verkligen går på alla burkar, liknande symtom kan uppkomma om motorn inte går på alla.
  10. Eller så siktar man högre, kör på en GT500 direkt.
  11. Så fort man ändrar grundkonstruktionen, dvs går från original rör till ett annat typ av rör så håller jag helt med om att en ny tune ska till. Så länge man använder samma rör som sensorn sitter i så behövs ingen tune. Dvs, om man bara byter filter så behövs det ingen tune, men byter man röret som sensorn sitter i så måste man ha en ny tune pga, att flödes mönstret i rören skiljer sig åt. (OBS!! flödesmönstret är det viktiga och inte flödeshastigheten för att en tune ska stämma pga att det är flödeshastigheten som bilens dator räknar på och mönstret ges av tunen)
  12. Så länge diametern i röret där du har din MAF sensor inte ändras så behövs ingen tune, det är att slänga pengar i sjön. Din dator i bilen är såpass smart att den kan räkna bränsle/luftförhållandet så blandningen blir bra. Den lilla effektökning du kommer få med filtret på 5-10hk beror helt på att motorn lättare får i sig mer luft, till detta behövs ingen tune. Vad tunen gör om du ska ha tune för bara luftfilter är att den ger en annan respons på ditt spjällhus och därmed upplevs bilen piggare. Ska du köpa tuner så löp linan ut med ett insugssystem som har större diameter så du får bra flöden. Det är lätt att vilja tro att genom att plugga in en liten dator i sin bil så sker det "underverk", men så länge du inte har överladdat eller har gjort någon fysisk förändring i motorn så kommer näst intill inget att hända. Om någon "kunning" som säljer endast sportluftfilter till dig och menar att du måste ha tune, han försöker helt enkelt att blåsa dig.
  13. Bara om papprena från staterna säger att det är en GT och inte en specialmodell av Roush.
  14. Instämmer med föregående talare, GT500 har feta utvecklingsmöjligheter till mycket bra priser och du har på köpet en bil som är reggad med skruvkompressor och får inga problem med besiktningen.
  15. Om du menar strippen på 401m så misstar du ju dig här. (jag var lite otydlig men det var det jag menade med "Köra snabbt rakt fram") Men menar du en generellt snabb bil som ska slicka banan och köra fort på autobahn och hålla hög fart längre sträckor så är det ju helt riktigt.
×
×
  • Create New...