Jump to content

PC cmc1834

Medlemmar
  • Inlägg

    38
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Medlemsinformation

  • Stad
    Grebbestad

Kontaktvägar

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

PC cmc1834's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Hansen Racing har en bra beskrivning på både tändföljd och cylinderföljd, nedan en länk till deras Tools katalog och även en länk till pdf. http://viewer.zmags.com/showmag.php?mid=grsdw#/page34/ http://www.hansenracing.se/kataloger/toolskat2.pdf Paul
  2. Om inget annat hjälper så kan du försöka sätta in Helicoil insatsgänga, men det förutsätter att man kan borra bort bulten. Har själv satt in sådana gängor i både aluminium och gjutjärn. Heli-Coil hos Ergocraft eller här Heli-Coil hos Jola Paul
  3. PC cmc1834

    nytt garage

    Ser fint ut ditt garage! Håller själv på att bygga garage, men har bara fått på taket ännu, dessutom bygger jag nytt hus så det kommer nog dröja innan jag är i kapp. Då jag själv skall måla mitt golv så är det intressant att veta hur andra tänkt göra. Själv målade jag ett betonggolv i en källare för en massa år sedan. Tror det var Alcros färg med flingor och ytlack mm. Och då minns jag att jag fick ha någon sort syra för att tvätta bort "stålslipningen" eller "betonghuden" för att färgen skall fästa ordentligt. Såg på Nordsjös sida Nordsjö - Så målar du Golvatt de endast rekommenderar att grunda. Men Alcro Alcro Målningsråd Betong rekommenderar "Betong-ets" på nya betonggolv. Så kolla upp noga innan du stryker på färgen, inte roligt om den lossnar. Paul
  4. Efter jag satte i originalkamen så kan jag starta motorn men den går bara om jag har gasen helt i botten, släpper jag så stannar motorn. Den går endast på lågt varv, gissar på 7-800, har lyckats att få upp varvet några få gånger. Den startar bra men som sagt verkar det som den inte får tillräckligt med bränsle eller nått, har haft isär förgasaren men ser inget fel. Har kollat tändingen som är ok Har kollat så att kamen lyfter ventilerna och det verkar ok, (kanske där felet är ändå.) hur kolla kamen? Bränsle kommer det till förgasaren, rinner över när jag öppnar pluggen för nivån. Någon som kan tipsa om vad som kan tänkas vara felet? Paul
  5. Jag brukar använda mig av Swedbanks e-kort när jag betalar över internet (aldrig mitt vanliga kort). Då är det ingen risk att de kan dra dubbla summor. Man bestämmer själv vilket maxbelopp som får dras och giltighet är 1 månad. Brukar sätta ett belopp på ca 10% över köpesumman när jag handlar från USA. Säkraste sättet att betala på internet, om det nu kan bli det. Paul
  6. Det här kanske är en lösning för dig . De erbjuder en postbox i USA. http://www.jetcarrier.com/default.asp?lang=46 Paul
  7. Intressant läsning, hittade en länk som förklarar skillnaden mellan de olika mätmetoderna. I stora drag så är effekten som angavs innan -72 80% av dagens mätmetod. http://www.hardtail.com/techtips/hpexplained.html Om jag räknat rätt så har en 302 från 70 176 HK enligt dagens sätt att räkna, vilket innebär att det endast skiljer 36 HK mellan den och en från -72 och uppåt. Har själv en 302 i min -67 cab som är från -75, men den har vassare kam och en 4-ports förgasare vilket kanske innebär att den är lika "vass" som en från -70? Paul
  8. Har en 302 i min -67 cab. Då motorn skar (axeln till oljepumpen gick av) så har jag lyft ur och börjat plocka ner den. Motorn som sitter i har gjutkod D4DE, om jag har kollat rätt så är den från -74 och topparna har gjutkod D5OE är från -75 vilket skulle innebära ca 130 HK. Det är en 4V förgasare på. Frågan är om man kan få mer HK genom att bara byta kolvarna till de tidigare 302? Passar de rakt av, eller får man problem på något annat ställe och tänkte även behålla topparna som det är? Är det olika kolvar beroende på 2V och 4V till 302? Som det är till 289. Är inte ute efter att trimma utan vill åtminstonde komma upp i den effekt som en -67 bör ha Paul
  9. Hej, det har dröjt ända tills nu innan jag fått fixat 2:ans växel. Nu växlar lådan mjukt och fint till alla växlar, äntligen! När vi rev ner och tittade på ventilpaketet så hade det varit någon, dvs i USA som hade haft ett shiftkit installerat i lådan tidigare. Det var rester från detta som orsakade växlingsproblemen. Fick tag i ett bra begagnat ventilpaket som vi satte dit istället. Synd bara att det blev i slutet på säsongen, nu när det är dax att ställa in bilen. Men i lördags var det kanonväder för en tur nedcabbat, satte på full värme så man slapp fysa. Paul
  10. Här går det att beställa en helt "ny" pris från $159000 http://www.uniqueperformance.com/Convertible.aspx Paul
  11. http://www.uniqueperformance.com/Convertible.aspx Finns även andra modeller, enda kruxet är att man skulle ha en massa $$$
  12. Jag köpte ny modulator och monterade den, det gjorde ingen skillnad. Han som fixade lådan skall ta ner ventilpaketet och kolla det, förmodligen är det något fel där. Paul
  13. Det glappade i utgående axel och läckte olja, så det som skulle bytas var bussningen och samtliga packningar/tätningar. När lådan var isär så visade det sig att lamellerna var slut och byttes även de. Inga andra delar var dåliga enligt han som hade isär lådan. Paul
  14. Hej, jag har renoverat min C4 och nu vill den inte växla till 2:an. Den växlar direkt till 3:an. Han som fixade lådan tittade på bilen och provkörde, han såg att vacumslangen för modulatorn satt i förgasaren rätt högt upp och fick för dåligt vacum, satte då i ny nippel direkt i insuget så den fick mer vacum vilket gjorde att den växlade tidigare, ca vid 30-40 km/t så växlar den till 3:an. Har justerat gaspedalen så den ger full gas och även justerat in kickdownwiren så kickdownen fungerar nu, vilket den inte gjorde förut, men bara från 3:an till 1:an. Om jag lägger in 2:an så går den bara på 1:an och vill inte växla. Har även bytt vacummodulatorn till ny men det gjorde ingen skillnad. Den har lyckats växla till 2:an vid några enstaka tillfällen. Kan det vara motorn som är dålig så att den ger för lite vacum till modulatorn? hur viktig är modulatorn för växlingen? Någon som vet? Eller har tips? Paul
  15. Hej, tror inte det går att få tag på i Sverige. Jag beställde mina från USA genom Tirerack, visserligen 215/70/14, se länken nedan. http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp?tireMake=BFGoodrich&tireModel=Radial+T%2FA&vehicleSearch=false&partnum=17SR4RADTARWL2&fromCompare1=yes&place=0 Hade en vän som skulle skeppa en container till Sverige så inte frakten blev så dyr. Totalkostnad för 4 däck ca 2500:- Paul
×
×
  • Create New...