Jump to content

Lars A

Medlemmar
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  1. kolla hur soppan ser ut när du byter bensinfiltret, grumligt vitaktigt då är det mycket vatten,kondens i. fått in 2 bilar på verkstan denna månaden som haft samma problem, soppabyte sen gick dom
  2. Lars A replied to Snorre70's post in a topic in Motorer
    Själv monterar jag ny ford fördelare med brytare och slänger ur det brytarlösa. Tröttnat på peltronik som är känslig. Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
  3. Lars A changed their profile photo
  4. Lars A replied to Jörgen Å's post in a topic in Ny Medlem? Presentera dig här
    Har oxå en 68 ht och äger en ad ansluten verkstad i Kungsbacka. välkommen i klubben !
  5. Lars A replied to 5512's post in a topic in Mustang 1964½-1973
    Har en krok liggandes till en 68 som jag inte behöver
  6. Hej Jag satte i en Detroit Locker i min 9 tummare. Perfekt för mig som gillar att gasa men ingen bekväm sak på gatan. har lite hyss för sig vid motorbroms och lätt gaspådrag
  7. Lars A replied to smen68's post in a topic in Mustang 1964½-1973
    Hej Min 68 390 s code finns i Kungsbacka om du vill kolla Mvh Lasse
  8. ett inlägg i en tråd postade Lars A i Mustang 1964½-1973
    https://www.facebook.com/video.php?v=876058735752010
  9. Lars A replied to Lars A's post in a topic in Mustang 1964½-1973
    Japp Snorre ! Börjat pilla lite, satt på shelby 68 huvpinnar och sido scoop bytte diffen till en Detroit locker samma utväxling nu väntar jag på baklucka och baklampor Tack för info Ivar
  10. ett inlägg i en tråd postade Lars A i Mustang 1964½-1973
    GT Equipment GroupC-6 Select Shift Cruise-O-Matic Locking Differential Convenience Control Panel Visibility Group Louvered Hood Console Power Disc Brakes Power Steering AM Radio Interior Decor Group Front Seat Headrests Tachometer and Trip Odometer Accessory Packaging Touch-Up Paint Undrar vad Accessory packaging är för något
  11. Rätt lätt på gamla mustanger, tillverka egna plattjärn som är lite längre ca 40-50 mm. Bulta fast dom i gamla infästningarna och ta bort dom gamla svetsbultarna på orginal glidskenor, sätt sedan försänkta bultar underifrån och upp i den gamla stolen Tänk på att använda rätt tjocka plattjärn eller förstärk dom med vinkeljärn i bakkant annars så sviktar stolen http://www.svensk.fordonsanpassning.se/Home/Medlemsforetag En Länk till företag som kan det
  12. Hej Ja du får nog plocka ur klumpen och kolla, kan vara pinjongbulten som glappar i diffen har haft detta på en axel tidigare
  13. Hej muggebigge ! Har haft en 71a mach 1 . På 80 talet i dag ångrar man att jag sålde den Det var en v4 med 351 c. Grabber lime senast jag hörde något om den så var den röd och gick i norr. Tog hem från Florida sedan på med svenska papper. Gillar 71 an ser grym ut ! Bifogar bild på en likadan som min 68, så ska den seut nästa sommar
  14. Lars A replied to Girly1978's post in a topic in Mustang 2005-2014
    Kör alltid dubbat för här runt göteborg har vi nästan ingen snö, finns inga friktionsdäck som klarar underkylt regn.
  15. När dom är kass så blir dom opålitliga, justerade min givare 3 gånger sedan tröttnade jag och köpte ny på Rolands. Passade perfekt och bytte även bussningarna i spaken. Nu startar den alltid
  16. Lars A replied to Boss's post in a topic in Övrigt
    Tyckte oxå 400 var lite dyrt tills man funderade lite, när jag körde till Läsö med båten drog den diesel för 3000 kr och resans mål var att köpa billig Dansk öl Det blev världens dyraste back grön Tuborg men va go den va ! Numera när båten är såld och Mustangen i trafik blir det inte mycket billigare för man lyckas ju hitta på att dom har bättre systembolag på annan ort långt hemifrån......