pools April 12, 2009 Report April 12, 2009 Solnedgång över nejderna, och grillen är igång! Gott om lappmögel har vi fortfarande men, det är snart ett minne blott! Citera
CMC 1061 Berra April 12, 2009 Report April 12, 2009 Jodå. vi var hos min moster och hjälpte henne med hennes lilla tomt. Sedan så grillade vi korv som lunch. Och avnjöt en god öl till maten. Fortsatte med tomten. Till slut middag på altanen. Hur underbart är inte det att sitta ute lyssna på fåglarna och avnjuta en härlig måltid.Berra Citera
MrTurbo_1645 April 12, 2009 Report April 12, 2009 Nice!Vi är ett gäng som träffas var nyårsafton och då grillar vi. Alltså GRILLAR på riktigt. Ute, kolgrill osv, inget fusk. Fyra år i rad nu, ena året var det rekorderligt busväder men vi turades om att stå ute i snöyran å vända köttet. Det är aldrig fel att grilla... Citera
CMC 1061 Berra April 13, 2009 Report April 13, 2009 Helt rät Mr turbo. Eller Pelle. Grilla är fantastiskt.Berra Citera
Nenne April 13, 2009 Report April 13, 2009 Igår fick jag äntligen svaret på den eviga frågan - Vad ska man egentligen ha en Chevrolet till? Citera
JanneJ April 13, 2009 Report April 13, 2009 Igår fick jag äntligen svaret på den eviga frågan - Vad ska man egentligen ha en Chevrolet till?Vad har man för grillolja där? Caj-P har en 20w-50, den är nog bra på sommaren, pools får nog pensla med 0w-20 ett tag till.. Citera
Nenne April 13, 2009 Report April 13, 2009 Enligt uppgift går det bra med vilken spillolja av som helst, precis som GM's rekommendationer. Citera
MrTurbo_1645 April 13, 2009 Report April 13, 2009 Det där är inget att skämta om...Polaren hällde 5-40 semisyntet över grillen förra helgen. Av misstag eftersom "någon" hällt en slatt olja i en tändvätskeflaska. Citera
pools April 13, 2009 Author Report April 13, 2009 Nice!Vi är ett gäng som träffas var nyårsafton och då grillar vi. Alltså GRILLAR på riktigt. Ute, kolgrill osv, inget fusk. Fyra år i rad nu, ena året var det rekorderligt busväder men vi turades om att stå ute i snöyran å vända köttet. Det är aldrig fel att grilla...På nyårsafton börjar grillsäsongen. Har blivit en tradition nu. Sen dröjerdet ju i och för sej tills våren gjort sitt intåg ordentligt. Men nu har vi grillatflera helger. Det är alltid roligast på våren när man tänder grillen i soskenet,och en liten wirre i vänster hand. Då blir t.o.m. grannarna sugna på att ta framgrillen.Men tändvätska som MrTurbo nämnde använder väl ingen fler? El-tändareär vad som gäller. Tändvätska sätter för mycket smak på maten. Dålig smak, fy f@n.Mvh.pools Citera
Fredde77 April 13, 2009 Report April 13, 2009 Jag premiärgrillade i början av mars. Russian style.... Notera tändvätskan för grillen och den för mig...../Fredde Citera
Recommended Posts