May 19, 200915 yr Author comment_73753 Vet någon va detta är? Den långa bulten/muttern eller va man ska kalla den.
May 19, 200915 yr comment_73775 Jag ska inte säja att jag vet men det borde vara till att fästa en skrapplåt till vevaxlen .Hur går det för dig
May 20, 200915 yr comment_73797 Vad blev det för motor nu då??Fick du tag i något bra och hur snart är du igång igen tror du.Synd på en sådan fin bil att inte få vara ute och rulla.
May 20, 200915 yr Author comment_73802 här kan du få en spec på delarna.Full Shortblock kit for 4.61 3V engines including Manley forged pistons and H-beam rods, forged steel crankshaft, SHM moly piston rings, Federal Mogul rod bearings, and Federal Mogul main bearings. Includes current production 4.6L Aluminum Block, and ARP main studs.Motorn kommer nog inte förrens i Augusti, det företaget jag brukar frakta med tar det cirka 2 månader för till Sverige.
May 20, 200915 yr Author comment_73860 ja han var rätt dyr men jag hade inte så pass mkt pengar. Men hela motorn i sig var rätt billig om man jämför mot va dom tar i USA för en komplett trimmad motor.
May 22, 200915 yr comment_73949 Kontaktade du ditt forsakringsbolag? Kunde du utnyttja din motorgaranti?
May 22, 200915 yr comment_73957 Kontaktade du ditt forsakringsbolag? Kunde du utnyttja din motorgaranti?Brukar det gå på importbilar? Tycker jag alltid läser att det inte gäller på importkärror.
May 23, 200915 yr comment_74032 Kontaktade du ditt forsakringsbolag? Kunde du utnyttja din motorgaranti?Brukar det gå på importbilar? Tycker jag alltid läser att det inte gäller på importkärror.Japp, pa vissa, men med forhojd sjalvrisk.
May 24, 200915 yr comment_74070 Kontaktade du ditt forsakringsbolag? Kunde du utnyttja din motorgaranti?Brukar det gå på importbilar? Tycker jag alltid läser att det inte gäller på importkärror.Japp, pa vissa, men med forhojd sjalvrisk.[/quote:jfk2ndt9]Ok
September 10, 200915 yr Author comment_80733 nu börjar det ta fart med motorbygget, hoppas få färdig motorn i helgen, så man kan plocka i den i bilen nästa helg förhoppningsvis. bara lite småsaker kvar att sätta dit.
September 10, 200915 yr comment_80744 Du borde ta och lacka ventilkåporna när du ändå har dom ute! Gör STOR skillnad för utseendet Lycka till med ilyftningen!
September 10, 200915 yr Author comment_80747 ja, det får la bli till en annan gång kanske isf blir det Mineral Grey på kåporna oxå
September 10, 200915 yr Author comment_80749 ja, det får la bli till en annan gång kanske isf blir det Mineral Grey...
September 10, 200915 yr comment_80753 Du borde ta och lacka ventilkåporna när du ändå har dom ute! Gör STOR skillnad för utseendet Lycka till med ilyftningen!Personligen föredrar jag sådant som blänker. Krom!!
September 10, 200915 yr Author comment_80755 njaaa krom ska de va på gamla jänkare. har ju krom på fälgarna. de är jobbiga nog att hålla i toppskick.
September 20, 200915 yr comment_81352 nu är iaf bilen klar o startade så fint. men det är lite problem med tomgången den vill gärna gå ner lite under 900 Rpm för att sen sticka upp till 1000 Rpm och sen sjunker den ner till 500-600 rpm så den nästan dör. så håller det på hela tiden med jämna mellanrum, Är det någon som har varirt med om liknande bekymmer??Blider o filmer kommer inom kort.Grattis fint att den är igång igen du missade tyvärr borås igår minns hur du pressade bilen i fjol
September 20, 200915 yr comment_81359 hej! tycker den knackar lite oroväckande! eller har du satt i en disel rova i den? p.s lycka till med motorn nu!! du har väl fixat det där med soppa trycket som orsakade spikningarna och haveriet? M.V.H rullebull
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.