Nenne June 6, 2009 Report June 6, 2009 ej tillåtet med öppen vevhusventilation. Det blev olagligt redan på 50-talet hehe... jag tror personligen det har med fel olja och fel serviceintervaller.Men gamla bilarna (60-70 talare) går igenom besiktningen med öppen vevhusventilation, hur kommer det sig?kanske olika regler i sv. och usa.Vad som är lagligt och vad som släpps genom besiktningen är två skilda saker.Volvo införde slutet system på 60-talet, så i Sverige har kravet antagligen funnits sen dess.Jag har fått ombesiktning på en 73:a BMW eftersom besiktningsmannen såg att en slang som gick från ventilkåpan inte var ansluten någonstans, hade den varit några centimeter längre hade den försvunnit in under luftfiltret, antagligen utan att någon funderat sp mycket mer. Citera
*Micke* June 8, 2009 Report June 8, 2009 Det var så här man inte fick ha va Men jag provar ett tag ser lite race ut...//Micke. Citera
MOS June 8, 2009 Report June 8, 2009 Jaha, då har jag också gjort det! Inte så farligt skitigt.Marginell skillnad vid gaspådrag. Bilen har gått 2800 mil./MOS Citera
MOS June 8, 2009 Report June 8, 2009 Jaha, då har jag också gjort det! Inte så farligt skitigt.Marginell skillnad vid gaspådrag. Bilen har gått 2800 mil./MOS Citera
*Micke* June 29, 2009 Report June 29, 2009 Nu har jag bättre gas respons Gt 500 twin throttelbody 2x65mm mot 2x52mm org.Fick värma och vålda dit insugsgummit till luftfiltret.//Micke. Citera
*Micke* June 30, 2009 Report June 30, 2009 Kändes mer rapp...Nästa steg blir kammarna M-6550-3V och cmcv delete M-9524-46CMäven bakaxel utv till 3:73 ska ändras.Då jag redan monterat JBA heders och off road x-pipa, underdrive pulleys, JLT cai. Har planer på topparna med. //Micke. Citera
Lars Gävle June 30, 2009 Report June 30, 2009 Han är ju lättare nu också utan häst i fronten!Ger någon hundradel de också Lasse Citera
RoTe June 30, 2009 Report June 30, 2009 Kändes mer rapp...Nästa steg blir kammarna M-6550-3V och cmcv delete M-9524-46CMäven bakaxel utv till 3:73 ska ändras.Då jag redan monterat JBA heders och off road x-pipa, underdrive pulleys, JLT cai. Har planer på topparna med. //Micke.Är det inte enklare att bara smälla på en kompressor? Citera
*Micke* June 30, 2009 Report June 30, 2009 Hmm en komressor kostar för mycket.Då kan man lika gärna lägga dom pengarna imellan på en Shelby + lite till....//Micke. Citera
Stefan Åberg November 19, 2012 Report November 19, 2012 håller med!Ska kolla vad Linde har för gegga i spjället då jag köpte hans musse Citera
Daniel Linde November 19, 2012 Report November 19, 2012 håller med!Ska kolla vad Linde har för gegga i spjället då jag köpte hans musse Jag kollade spjället för kanske 2-3 säsonger sedan.Va lite svart där, men absolut ingen gegga.Så det är nog inget som är galet där tror jag //D Citera
2fast4you November 22, 2012 Report November 22, 2012 håller med!Ska kolla vad Linde har för gegga i spjället då jag köpte hans musse Stefan klös fast en kompressor så geggar inget igen haha. Får visa vem som bestämmer när du rullar uppåt./Patrik Citera
Stefan Åberg November 26, 2012 Report November 26, 2012 Tjena Patrick,Nice musse du hade Du får ta och visa din fullösning på besiktningsproblemet av din kompressor när du har tid.Vi ses i vår!/Stefan Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.