Jump to content

Hastighets bekymmer efter byte av utväxling!


elboy cmc 388

Recommended Posts

Efter att ha bytt till 4.10 så viste jag att hastighetsmätaren skulle visa fel. Det jobbiga är var till Grufman idag och dom kan tyvärr inte kalibrera bilen till 4.10 utan det gick att göra små ändringar samt däck storlek men inte i närheten av 4.10. Nu undrar jag hur ni andra ha löst detta problem :?: Har sätt att det finna boxrar som ändrar signalen är det något eller kan man köpa ett trim chip eller en annan modder som klarar av att fixa till detta ?

http://www.americanmuscle.com/speed-cal ... 94-04.html

Link to comment
Share on other sites

Går det inte att ändra med Xcalibratorn?

Har för mig att när jag hjälpte Alabama här på forumet att byta ut mjukvaran i hans s197a fanns det att välja vilken utväxling man har. Om det nu betyder att man ändrar hastighetssignalen?? För om jag mínns är det elektroniskt på de nyare mussarna. På min gamla 95a fick man byta ut ett litet plastdrev för att får det att visa rätt.

Link to comment
Share on other sites

Jo det stämmer man måste tala om för bilen att man bytt utväxling och då ska bilen räkna upp detta. Dock gick det inte med original mjukvara som finns i bilen. Frågan om det är värt att köpa en typ xcalibratorn eller liknade för i slutändan så ger väll dom inte så mycket mer effekt . Eller ska man köpa en vanlig box som gör om signalerna som kostar 1/5 del

Men xcalibratorn kan man inte bara använda den på en bil och sen är den knuten till den bilen?

Link to comment
Share on other sites

Jo det stämmer man måste tala om för bilen att man bytt utväxling och då ska bilen räkna upp detta. Dock gick det inte med original mjukvara som finns i bilen. Frågan om det är värt att köpa en typ xcalibratorn eller liknade för i slutändan så ger väll dom inte så mycket mer effekt . Eller ska man köpa en vanlig box som gör om signalerna som kostar 1/5 del

Men xcalibratorn kan man inte bara använda den på en bil och sen är den knuten till den bilen?

Jo du kan mappa endast en bil åt gången sen är den låst till den bilen.

Villl du mappa en annan bil, får du först återställa första bilens mjukvara. Sen kan du använda på annan bil.

Felsöka kan du dock göra på flera fast enheten är låst.

Link to comment
Share on other sites

kan man se tex luft tryck,bränsle,olika sensorer mm?

Jag vet faktiskt inte. Det går ju att ansluta den till en dator och på så vis kunna läsa av vissa sensorer osv.. Kolla sctflash.com

Link to comment
Share on other sites

Hej Göran funkar den också på det sättet att den är knuten till bilen?

Samt vad gav du för den? Det som är intressant för min del är om det går att välja 4.10 utväxling samt om det går att se de olika värdena på maf och diverse andra givare ? Om detta går så är jag absolut intresserad.

Link to comment
Share on other sites

Jaa den är knuten till bilen när man väl laddat ned programvaran.

Man kan sedan återställa original och då kan man använda den på nån annan.

Mustang Unlimitid tillsammans med ett CAI. 3 papp tror jag det blev.

Kom och testa, vi kan köra tunern mot min bil och kolla vad man kan justera.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...