Jump to content

Recommended Posts

Hejsan!

Står lite i valet av nytt avgassystem. Tänkte höra vad folket anser beträffande H-pipa vs X-pipa? Kommer kombinera med longtube headers och antingen en ny catback eller behålla det som sitter på nu (Ferrita). Vad är skillnaden? Effektmässigt och ljudmässigt? För och nackdelar? Idag sitter det Magnaflow X-Pipe + Ferrita på bilen.

Hahaha H-pipe är överlägset det låter åtminstone som en

V8, jag tycker att X-pipe låter som en stressad

Italienare alltså som en V12 kanske tufft på en Ferrari men

inte på en jänkare. :P

Ska jag vara ärlig så är jag inte specielt imponerad av ljudet i dom nya

Mustangerna, men H-pipe låter i alla fall som en V8. :P

bästa V8 mullret får man som vanligt med 2 separata raka rör. :P

Bara min lilla åsikt. :P

MVH Lasse. 8)

Helst ska cylinderradernas avgaser vara helt separerade för bästa ljudupplevelse. Men eftersom Mussen kommer med H pipa original och dessutom låter sjukt bra får den vara kvar.

Va precis in och gjorde en hjulinställning och där påpekade han som jobbade där att han tyckte jag skulle skaffa en X-pipa.

Han påstod att det skulle ge ca 20hk mer.

Men det är väl som med allt alla säger olika :)

Är lite sugen, va jag redan innan. MEN jag gillar båtljudet :)

Vi får väl se.

Är det någon som vet nån bra X-pipa? Med kattar eller om priset är grymt stort utan ;) Alternativet är ju att smida till ett själv.

Har ju longtubes så lär ju vara en som passar.

Any one?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...