stjernberg May 8, 2009 Report May 8, 2009 Kollade på bilderna från Nykvarnsparken idag,då när jag såg Janne Holms justerade bakskärm undrar jag vad f-n har hänt MVH Stjernberg Citera
Nenne May 8, 2009 Report May 8, 2009 Visserligen var vänstra bakskärmen lite annorlunda mot den högra redan innan, men den där "justeringen" var väl ändå att ta i Janne. Citera
Janne Holm CMC1740 May 9, 2009 Report May 9, 2009 Ska lägga upp lite bilder på eländet snart. tar nog lite tid då den är på vägen igen. Då det kanske kan ta lite tid med motpartens försäkringsbolag.Han hade Swedebank någon som har någon erfarenheter av dem.Vill ju inte att de säger kör ner den till lokala fordverkstaden eller i värsta fall kör den till skroten Citera
CMC 1061 Berra May 9, 2009 Report May 9, 2009 Inte brukar dom säga så väl Janne. Det brukas fråga om du reperarer själv, annars så har dom verkstäder som gör det. Men då kommer frågan om det är värt att låta dom sätta klorna i bilen. Men om du vet någon firma som är bra och försäkrings ansluten. Så kan du påverka. Jävligt tråkigt att det har hänt överhuvudtaget. Berra Citera
CMC 1061 Berra May 9, 2009 Report May 9, 2009 Fina bilder Magnus. Och tusan vilket mysigt ställe ni har där. Synd att det inte finns så schysta stälen i Stockholm. Om man ska hitta något här, så blir det till att åka en bit.Berra Citera
Janne Holm CMC1740 May 9, 2009 Report May 9, 2009 Fina bilder Magnus. Och tusan vilket mysigt ställe ni har där. Synd att det inte finns så schysta stälen i Stockholm. Om man ska hitta något här, så blir det till att åka en bit.BerraNu blir kanske Frasse som tagit bilderna lite sur Nykvarnsparken ligger Linköping Här började vi träffas förra året och intresset bara ökar vilket är kul, som ni ser av bilderna så är det väldigt spridda med märken Citera
Janne Holm CMC1740 May 9, 2009 Report May 9, 2009 Tog några bilder på skadan efter att jag blev påkörd i en kö Hur man nu kan missa att en Musse står framförDet som är skadat är sandplåten, bakstammen, vänster bakskärm, färgsläpp på dörren, tanken intryckt, avgasysten krökts och förmodligen måste bilen riktas också Citera
Bosse N May 9, 2009 Report May 9, 2009 Hur man nu kan missa att en Musse står framförFöraren av det påkörande fordonet blev väl förmodligen "bländad" av Mustangens skönhet....och betraktade skapelsen lite för intensivt... Tyvärr händer kollisioner även med de gamla bilarna. Mycket tråkigt... Citera
Edeson May 9, 2009 Report May 9, 2009 Aj aj aj, hur gick det med dej då Janne, tänker på nacke och rygg ?Om du söker en duktig plåtslagare så kan jag rekomendera en, jag vet att han arbetar med försäkringsärenden.Han fixade all plåt på min bil, dessutom lackar han också."Allt går att laga utom trasiga glastermometrar" /Edeson Citera
Janne Holm CMC1740 May 9, 2009 Report May 9, 2009 Aj aj aj, hur gick det med dej då Janne, tänker på nacke och rygg ?Om du söker en duktig plåtslagare så kan jag rekomendera en, jag vet att han arbetar med försäkringsärenden.Han fixade all plåt på min bil, dessutom lackar han också."Allt går att laga utom trasiga glastermometrar" /EdesonTackar för din omtanke. Har tyvärr fortfarande lite ont i nacken men läkarnsa att det kan värka ett tag men trodde inte på några bestående men då haninte konstatera något brott på nacken Hör av mig angående plåtis det kanske tar ett tag med försäkringsbolagetHoppas jag kan få till att jag gör jobbet i höst och jag själv slår ut det mesta i garaget så jag kan åka lite i sommar med en halvtrasig kärra Citera
JohanT5 May 9, 2009 Report May 9, 2009 Det knyter sig i magen när man ser sånt här.Hoppas det löser sig på bästa sätt.Jag har bestämt mig. Min cab får stanna i garaget ett år till. Citera
stjernberg May 9, 2009 Author Report May 9, 2009 Tråkigt Janne,det finns en duktig bilplåtslagare i Hov-Vadstena TOMMYS BIL OCH PLÅT tror jag det heter.Han fixar försäkringsskador,dessutom är han stort jänkebilsfreak. MVH Stjernberg Citera
JanneJ May 9, 2009 Report May 9, 2009 Jag lider med dig, jag har ju själv erfarenhet från krock med nylackad mustang och vet hur tråkigt det är.Hoppas försäkringsbolaget är lika tillmötesgående mot dig som de var mot mig. Inga problem allt fixades till 100%.Hälsningar Citera
CMC 1061 Berra May 9, 2009 Report May 9, 2009 Ber om ursäkt till Frasse. Då säger vi väl. Vilka fina bilder du tagit Frasse. Önskar att jag skulle vara lika skicklig med kameran. Men så är inte fallet.Berra Citera
pools May 9, 2009 Report May 9, 2009 Hej Janne!F-n vad tråkigt med bilen, ja, med dej också förstås. Alltid lika tråkigt att läsaom såna här saker. Jag lider med dej! Hoppas nu bara att allt löser sej tilldet bästa, och att försäkringsbolagen inte knorrar.Med medlidande hälsningar,pools Citera
Tommyax May 10, 2009 Report May 10, 2009 Nej, vad tråkigt. Det är sånt man drömmer mardrömmar om./Tommy. Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 10, 2009 Report May 10, 2009 Hej.Skit tråkigt Janne, men det är ändå bara en bil och detgår ju faktiskt att fixa till, Janne är ju en praktisk ochteknisk man. Janne jag tror på dig, det blir nog bra igen bara det där med försäkringen löser sig, sen var det det där med tid. Synd att man inte kan vara på två plattser samtidigt,jag skulle gärna ge dig en hjälpande hand. Citera
Janne Holm CMC1740 May 10, 2009 Report May 10, 2009 Tack Lasse för sympatin. Kommer precis från garaget där jag har servat upp min gamle BSA får väl måla dit en liten häst på den och köra till träffarna på den Citera
frasse May 10, 2009 Report May 10, 2009 Janne: Tar du den blå ut till sviestad på lördag ellr vill du ha skjuts ??mvh//frasse Citera
stjernberg May 26, 2009 Author Report May 26, 2009 Hej Janne hur går det med försäkringsskadorna,fått något besked än MVH Stjernberg Citera
Janne Holm CMC1740 May 26, 2009 Report May 26, 2009 Först idag fick jag kontakt med försäkringsbolaget Tre kronor har fått ringt själv hela tiden och försökt få ett svar på hur resonerar ni hur gör jag o.s.v. det beskedet jag fick var kan man säga positivt i alla fall om de håller vad de lovar i telefon. fick två verkstäder i Linköping som de har avtal med och de vill att min bil inte ska lämnas till några klåpare utan att den ska bli återställd i bra skick kosta vad det kosta vill ungefär ( Inga kontant regleringar utan bara proffsarbete gäller). Då tänkte jag till lite och frågade kan jag lämna den till Roger i Tranås (bekant här på forumet) det går bra svarade de han finns med på våra listor så i nästa vecka åker jag ner till Roger och får den försäkringsbesiktad så jag själv kan slå ut det värsta för att kunna njuta lite mustangsommar så får Roger hjälpa mig att reparera den senare i vinter om han har lust och ork.Som en liten parentes i det hela kan jag berätta om Folksams del i det helamin försäkring så att säga. Har kallat folksam folkskam en längre tid men får nog ändra mig nu. Fick ett brev från Anne-marie Seger (Folksam) kontakta mig skriver hon. Jag ringde upp henne lite undrande vad vill du? Jo svarade hon ville bara kolla hur du mår efter olyckan. Tja svarade jag fortfarande lite ont tar lite värktabletter och så men huvudet sitter kvar svarade jag. Okey sa hon du ska veta att du är skyddad i tre år framöver från oss och vi vill ge dig lite plåster på såren och betala din vårdcentralsräkning samt ge dig en 500 rakt av för sveda och värk.Bra jobbat folksam nu växte de i mina ögon Citera
Recommended Posts