Jump to content

När kallas bilen en 64½


jolle

Recommended Posts

Då den är tillverkad före juli 1964

http://www.mustangmonthly.com/thehistor ... index.html

då din bil är nr 250154 från bandet är den nog tillverkad senare

Dearborn började sena 1965 års modell i augusti, inte juli, med serienummer 250000 , dvs det är inte den 250154:e bilen, det är den 154:e bilen efter omställningen så det är en mycket tidig, sen 65:a.

Tidiga 65:or (64½) tillverkade i Dearborn hade serienummer mellan 100001 och 23xxxx nånting.

Link to comment
Share on other sites

Då den är tillverkad före juli 1964

http://www.mustangmonthly.com/thehistor ... index.html

då din bil är nr 250154 från bandet är den nog tillverkad senare

Dearborn började sena 1965 års modell i augusti, inte juli, med serienummer 250000 , dvs det är inte den 250154:e bilen, det är den 154:e bilen efter omställningen så det är en mycket tidig, sen 65:a.

Tidiga 65:or (64½) tillverkade i Dearborn hade serienummer mellan 100001 och 23xxxx nånting.

VIN# 5Fo7A350154 :idea:

John

Link to comment
Share on other sites

Då den är tillverkad före juli 1964

http://www.mustangmonthly.com/thehistor ... index.html

då din bil är nr 250154 från bandet är den nog tillverkad senare

Dearborn började sena 1965 års modell i augusti, inte juli, med serienummer 250000 , dvs det är inte den 250154:e bilen, det är den 154:e bilen efter omställningen så det är en mycket tidig, sen 65:a.

Tidiga 65:or (64½) tillverkade i Dearborn hade serienummer mellan 100001 och 23xxxx nånting.

VIN# 5Fo7A350154 :idea:

John[/quote:jc8zh7u1]

Oops, hjärnsläpp, 100000 bilar fel. Stryk allt snack om 154:e och "mycket tidig, sen 65:a" i mitt förra inlägg, det är den 100154:e.

Link to comment
Share on other sites

En 64 1/2 har även likströmsgenerator, dvs någon av motorkoderna U (170 ci), F (260 ci), D (289-4V 210 hk) eller K (289 high performance).

Motorkod K är en luring, för den användes både för motorer med likström och de senare motorerna med växelström. Övriga koder är unika för 64 1/2 med likström.

5F07A350154 (motorkod A) ska alltså ha en 289-4V 225 hk med växelströmsgenerator. Den bör ha ett planerat byggdatum runt 10L (10 november 1965) på dörrskylten (jag tittar på bilar med närliggande chassienummer i "Mustang production guide 1964 1/2-66" för att komma fram till det).

Link to comment
Share on other sites

Chassienummer: 350154 är en typisk svenskåld vagn av 1965 års modell. I mitt svensksålda register finns en stor grupp bilar från 350145, 146, 153, 156 osv upp till 350182.

Detta verkar vara 2:a båtlasten av bilar till Sverige som är tillverkade i nummerföljd.

De tidigare serien har chassinummer 304825, 304826, osv. Serien fortsätter från 3049XX till 305-serien som är mycket vanlig (ex. 5F07A305024). De bilarna är tillverkade i september 1964 och finns i alla karossformerna.

Link to comment
Share on other sites

Följande info komer från David Hammar, en av de stora kunskaparna på Mustang:

According to Ford, the determining factor is the consecutive unit number: Dearborn units prior to 250000 and San Jose cars numbered prior to 125000 are "Early" 1965's (a.k.a. "1964-1/2's"), 1965 models numbered after that are "Late" 1965's.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Hej!

Lite intressant tråd det här hittade in kod idag, instansat under vänster flygel.

5FO7A397467

Någon som vet?

Mvh.Micke

Vet va då?

Warranty Number: 5F07A397467

Year: 5 1965

Plant: F Dearborn, MI

Body Series: 07 2 Door Hardtop

Engine: A 289 4v V8

Unit: 397467

Kan finnes en bricka i venster dørr med lite mer info.

JohnB

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Lite intressant tråd det här hittade in kod idag, instansat under vänster flygel.

5FO7A397467

Någon som vet?

Mvh.Micke

Vet va då?

Warranty Number: 5F07A397467

Year: 5 1965

Plant: F Dearborn, MI

Body Series: 07 2 Door Hardtop

Engine: A 289 4v V8

Unit: 397467

Kan finnes en bricka i venster dørr med lite mer info.

JohnB

Tackar för det John!

Nej det finns inte en bricka nånstans på hela bilen.

Råkade hitta det här numret när jag böt lite kablar.

Micke

Link to comment
Share on other sites

Micke,

Vilket nummer är bilen registrerad under? Om annorlunda har du en bil som

kan ha varit stulen eller ändrad av andra skäl.

Bosse

Hej Bosse!

Det är lugnt samma nummer,bara det att jag hade letat som en tokig efter ett nr.

O. sen råkade jag bara hitta det.

Micke

Link to comment
Share on other sites

Chassienummer: 350154 är en typisk svenskåld vagn av 1965 års modell. I mitt svensksålda register finns en stor grupp bilar från 350145, 146, 153, 156 osv upp till 350182.

Detta verkar vara 2:a båtlasten av bilar till Sverige som är tillverkade i nummerföljd.

De tidigare serien har chassinummer 304825, 304826, osv. Serien fortsätter från 3049XX till 305-serien som är mycket vanlig (ex. 5F07A305024). De bilarna är tillverkade i september 1964 och finns i alla karossformerna.

Och i vilken båtlast platsar min svensksålda då? Chassinummer (5F07A) 314777 tillverkad 30 sept. -64?

Mvh

Bosse N

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...