jolle May 23, 2009 Report May 23, 2009 När kan man kalla en bil för 64½?Har detta nummer:5Fo7A350154 Citera
Janne Holm CMC1740 May 23, 2009 Report May 23, 2009 Då den är tillverkad före juli 1964http://www.mustangmonthly.com/thehistor ... index.htmldå din bil är nr 250154 från bandet är den nog tillverkad senare Citera
Nenne May 23, 2009 Report May 23, 2009 Då den är tillverkad före juli 1964http://www.mustangmonthly.com/thehistor ... index.htmldå din bil är nr 250154 från bandet är den nog tillverkad senareDearborn började sena 1965 års modell i augusti, inte juli, med serienummer 250000 , dvs det är inte den 250154:e bilen, det är den 154:e bilen efter omställningen så det är en mycket tidig, sen 65:a.Tidiga 65:or (64½) tillverkade i Dearborn hade serienummer mellan 100001 och 23xxxx nånting. Citera
JohnB May 23, 2009 Report May 23, 2009 Då den är tillverkad före juli 1964http://www.mustangmonthly.com/thehistor ... index.htmldå din bil är nr 250154 från bandet är den nog tillverkad senareDearborn började sena 1965 års modell i augusti, inte juli, med serienummer 250000 , dvs det är inte den 250154:e bilen, det är den 154:e bilen efter omställningen så det är en mycket tidig, sen 65:a.Tidiga 65:or (64½) tillverkade i Dearborn hade serienummer mellan 100001 och 23xxxx nånting.VIN# 5Fo7A350154 John Citera
Nenne May 23, 2009 Report May 23, 2009 Då den är tillverkad före juli 1964http://www.mustangmonthly.com/thehistor ... index.htmldå din bil är nr 250154 från bandet är den nog tillverkad senareDearborn började sena 1965 års modell i augusti, inte juli, med serienummer 250000 , dvs det är inte den 250154:e bilen, det är den 154:e bilen efter omställningen så det är en mycket tidig, sen 65:a.Tidiga 65:or (64½) tillverkade i Dearborn hade serienummer mellan 100001 och 23xxxx nånting.VIN# 5Fo7A350154 John[/quote:jc8zh7u1]Oops, hjärnsläpp, 100000 bilar fel. Stryk allt snack om 154:e och "mycket tidig, sen 65:a" i mitt förra inlägg, det är den 100154:e. Citera
Ronnie S May 24, 2009 Report May 24, 2009 En 64 1/2 har även likströmsgenerator, dvs någon av motorkoderna U (170 ci), F (260 ci), D (289-4V 210 hk) eller K (289 high performance). Motorkod K är en luring, för den användes både för motorer med likström och de senare motorerna med växelström. Övriga koder är unika för 64 1/2 med likström.5F07A350154 (motorkod A) ska alltså ha en 289-4V 225 hk med växelströmsgenerator. Den bör ha ett planerat byggdatum runt 10L (10 november 1965) på dörrskylten (jag tittar på bilar med närliggande chassienummer i "Mustang production guide 1964 1/2-66" för att komma fram till det). Citera
johnkevin May 24, 2009 Report May 24, 2009 Chassienummer: 350154 är en typisk svenskåld vagn av 1965 års modell. I mitt svensksålda register finns en stor grupp bilar från 350145, 146, 153, 156 osv upp till 350182. Detta verkar vara 2:a båtlasten av bilar till Sverige som är tillverkade i nummerföljd. De tidigare serien har chassinummer 304825, 304826, osv. Serien fortsätter från 3049XX till 305-serien som är mycket vanlig (ex. 5F07A305024). De bilarna är tillverkade i september 1964 och finns i alla karossformerna. Citera
fast66 May 26, 2009 Report May 26, 2009 Följande info komer från David Hammar, en av de stora kunskaparna på Mustang:According to Ford, the determining factor is the consecutive unit number: Dearborn units prior to 250000 and San Jose cars numbered prior to 125000 are "Early" 1965's (a.k.a. "1964-1/2's"), 1965 models numbered after that are "Late" 1965's. Citera
mhdin July 18, 2010 Report July 18, 2010 Hej!Lite intressant tråd det här hittade in kod idag, instansat under vänster flygel.5FO7A397467Någon som vet?Mvh.Micke Citera
JohnB July 18, 2010 Report July 18, 2010 Hej!Lite intressant tråd det här hittade in kod idag, instansat under vänster flygel.5FO7A397467Någon som vet?Mvh.MickeVet va då?Warranty Number: 5F07A397467 Year: 5 1965 Plant: F Dearborn, MI Body Series: 07 2 Door Hardtop Engine: A 289 4v V8 Unit: 397467 Kan finnes en bricka i venster dørr med lite mer info.JohnB Citera
mhdin July 19, 2010 Report July 19, 2010 Hej!Lite intressant tråd det här hittade in kod idag, instansat under vänster flygel.5FO7A397467Någon som vet?Mvh.MickeVet va då?Warranty Number: 5F07A397467 Year: 5 1965 Plant: F Dearborn, MI Body Series: 07 2 Door Hardtop Engine: A 289 4v V8 Unit: 397467 Kan finnes en bricka i venster dørr med lite mer info.JohnBTackar för det John!Nej det finns inte en bricka nånstans på hela bilen.Råkade hitta det här numret när jag böt lite kablar.Micke Citera
bosewallius July 19, 2010 Report July 19, 2010 Micke,Vilket nummer är bilen registrerad under? Om annorlunda har du en bil somkan ha varit stulen eller ändrad av andra skäl.Bosse Citera
mhdin July 20, 2010 Report July 20, 2010 Micke,Vilket nummer är bilen registrerad under? Om annorlunda har du en bil somkan ha varit stulen eller ändrad av andra skäl.BosseHej Bosse!Det är lugnt samma nummer,bara det att jag hade letat som en tokig efter ett nr.O. sen råkade jag bara hitta det.Micke Citera
Bosse N July 22, 2010 Report July 22, 2010 Chassienummer: 350154 är en typisk svenskåld vagn av 1965 års modell. I mitt svensksålda register finns en stor grupp bilar från 350145, 146, 153, 156 osv upp till 350182. Detta verkar vara 2:a båtlasten av bilar till Sverige som är tillverkade i nummerföljd. De tidigare serien har chassinummer 304825, 304826, osv. Serien fortsätter från 3049XX till 305-serien som är mycket vanlig (ex. 5F07A305024). De bilarna är tillverkade i september 1964 och finns i alla karossformerna.Och i vilken båtlast platsar min svensksålda då? Chassinummer (5F07A) 314777 tillverkad 30 sept. -64?MvhBosse N Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.