May 23, 200915 yr comment_74009 Då den är tillverkad före juli 1964http://www.mustangmonthly.com/thehistor ... index.htmldå din bil är nr 250154 från bandet är den nog tillverkad senare
May 23, 200915 yr comment_74026 Då den är tillverkad före juli 1964http://www.mustangmonthly.com/thehistor ... index.htmldå din bil är nr 250154 från bandet är den nog tillverkad senareDearborn började sena 1965 års modell i augusti, inte juli, med serienummer 250000 , dvs det är inte den 250154:e bilen, det är den 154:e bilen efter omställningen så det är en mycket tidig, sen 65:a.Tidiga 65:or (64½) tillverkade i Dearborn hade serienummer mellan 100001 och 23xxxx nånting.
May 23, 200915 yr comment_74027 Då den är tillverkad före juli 1964http://www.mustangmonthly.com/thehistor ... index.htmldå din bil är nr 250154 från bandet är den nog tillverkad senareDearborn började sena 1965 års modell i augusti, inte juli, med serienummer 250000 , dvs det är inte den 250154:e bilen, det är den 154:e bilen efter omställningen så det är en mycket tidig, sen 65:a.Tidiga 65:or (64½) tillverkade i Dearborn hade serienummer mellan 100001 och 23xxxx nånting.VIN# 5Fo7A350154 John
May 23, 200915 yr comment_74028 Då den är tillverkad före juli 1964http://www.mustangmonthly.com/thehistor ... index.htmldå din bil är nr 250154 från bandet är den nog tillverkad senareDearborn började sena 1965 års modell i augusti, inte juli, med serienummer 250000 , dvs det är inte den 250154:e bilen, det är den 154:e bilen efter omställningen så det är en mycket tidig, sen 65:a.Tidiga 65:or (64½) tillverkade i Dearborn hade serienummer mellan 100001 och 23xxxx nånting.VIN# 5Fo7A350154 John[/quote:jc8zh7u1]Oops, hjärnsläpp, 100000 bilar fel. Stryk allt snack om 154:e och "mycket tidig, sen 65:a" i mitt förra inlägg, det är den 100154:e.
May 24, 200915 yr comment_74079 En 64 1/2 har även likströmsgenerator, dvs någon av motorkoderna U (170 ci), F (260 ci), D (289-4V 210 hk) eller K (289 high performance). Motorkod K är en luring, för den användes både för motorer med likström och de senare motorerna med växelström. Övriga koder är unika för 64 1/2 med likström.5F07A350154 (motorkod A) ska alltså ha en 289-4V 225 hk med växelströmsgenerator. Den bör ha ett planerat byggdatum runt 10L (10 november 1965) på dörrskylten (jag tittar på bilar med närliggande chassienummer i "Mustang production guide 1964 1/2-66" för att komma fram till det).
May 24, 200915 yr comment_74088 Chassienummer: 350154 är en typisk svenskåld vagn av 1965 års modell. I mitt svensksålda register finns en stor grupp bilar från 350145, 146, 153, 156 osv upp till 350182. Detta verkar vara 2:a båtlasten av bilar till Sverige som är tillverkade i nummerföljd. De tidigare serien har chassinummer 304825, 304826, osv. Serien fortsätter från 3049XX till 305-serien som är mycket vanlig (ex. 5F07A305024). De bilarna är tillverkade i september 1964 och finns i alla karossformerna.
May 26, 200915 yr comment_74213 Följande info komer från David Hammar, en av de stora kunskaparna på Mustang:According to Ford, the determining factor is the consecutive unit number: Dearborn units prior to 250000 and San Jose cars numbered prior to 125000 are "Early" 1965's (a.k.a. "1964-1/2's"), 1965 models numbered after that are "Late" 1965's.
July 18, 201014 yr comment_94884 Hej!Lite intressant tråd det här hittade in kod idag, instansat under vänster flygel.5FO7A397467Någon som vet?Mvh.Micke
July 18, 201014 yr comment_94903 Hej!Lite intressant tråd det här hittade in kod idag, instansat under vänster flygel.5FO7A397467Någon som vet?Mvh.MickeVet va då?Warranty Number: 5F07A397467 Year: 5 1965 Plant: F Dearborn, MI Body Series: 07 2 Door Hardtop Engine: A 289 4v V8 Unit: 397467 Kan finnes en bricka i venster dørr med lite mer info.JohnB
July 19, 201014 yr comment_94941 Hej!Lite intressant tråd det här hittade in kod idag, instansat under vänster flygel.5FO7A397467Någon som vet?Mvh.MickeVet va då?Warranty Number: 5F07A397467 Year: 5 1965 Plant: F Dearborn, MI Body Series: 07 2 Door Hardtop Engine: A 289 4v V8 Unit: 397467 Kan finnes en bricka i venster dørr med lite mer info.JohnBTackar för det John!Nej det finns inte en bricka nånstans på hela bilen.Råkade hitta det här numret när jag böt lite kablar.Micke
July 19, 201014 yr comment_94961 Micke,Vilket nummer är bilen registrerad under? Om annorlunda har du en bil somkan ha varit stulen eller ändrad av andra skäl.Bosse
July 20, 201014 yr comment_94972 Micke,Vilket nummer är bilen registrerad under? Om annorlunda har du en bil somkan ha varit stulen eller ändrad av andra skäl.BosseHej Bosse!Det är lugnt samma nummer,bara det att jag hade letat som en tokig efter ett nr.O. sen råkade jag bara hitta det.Micke
July 22, 201014 yr comment_95116 Chassienummer: 350154 är en typisk svenskåld vagn av 1965 års modell. I mitt svensksålda register finns en stor grupp bilar från 350145, 146, 153, 156 osv upp till 350182. Detta verkar vara 2:a båtlasten av bilar till Sverige som är tillverkade i nummerföljd. De tidigare serien har chassinummer 304825, 304826, osv. Serien fortsätter från 3049XX till 305-serien som är mycket vanlig (ex. 5F07A305024). De bilarna är tillverkade i september 1964 och finns i alla karossformerna.Och i vilken båtlast platsar min svensksålda då? Chassinummer (5F07A) 314777 tillverkad 30 sept. -64?MvhBosse N
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.