Jump to content

Delar till Mustang 1987


Evul33

Recommended Posts

Har plockat hem massor av delar både till foxar och andra mustanger själv så det är inga problem. Bryr mej inte om vad som finns i lager eller inte. Men jag tycker att som företagare med reservdelsförsäljning bör man behålla vissa åsikter för själv.

CMC1098

Tycker inte jag. Foxen är en styggelse och borde pressas.

Link to comment
Share on other sites

Har plockat hem massor av delar både till foxar och andra mustanger själv så det är inga problem. Bryr mej inte om vad som finns i lager eller inte. Men jag tycker att som företagare med reservdelsförsäljning bör man behålla vissa åsikter för själv.

CMC1098

Tycker inte jag. Foxen är en styggelse och borde pressas.

Sådär ja, det var väl ännu ett inte speciellt genomtänkt inlägg på ett forum som normalt sett är utan just detta. Fortsätt du kränga plastdetaljer till -05+ägarna som är beredda att betala överpris för "servicen" du anser dig hålla.

Link to comment
Share on other sites

Tycker inte jag. Foxen är en styggelse och borde pressas.

Kan man få en vettig motivering kring uttalandet tro?

Om vi beaktar att detta är en modell vilken har haft och fortfarande har en av de största andelarna vad gäller försäljning av eftermarknadsdelar å då givetvis främst i Usa.... så kan det ju knappast vara en modell som skulle vara mindre populär...

Alla har ju givetvis rätt att tycka vad man vill även om sammhället Sverige idag är av en annan åsikt - Men jag skulle inte vilja byta min Fox mot en 05 och upp....

Sen är ju klart att man tar hem grejer själv så mycket man kan och alla de firmor jag handlat med vad gäller mustangdelar är nästan äckligt kundvänliga om man jämför med Sverige... Men det är ju givetvis också olika.

Link to comment
Share on other sites

Sen är ju klart att man tar hem grejer själv så mycket man kan och alla de firmor jag handlat med vad gäller mustangdelar är nästan äckligt kundvänliga om man jämför med Sverige... Men det är ju givetvis också olika.

Det enda som är roligt med foxen är att den har en Five Oh. Resten är bara brrrrrrrrr.... gammal teknik i en fyrkantig plåtlåda. Det finns inget speciellt med den bilen i mina ögon. Ungefär som att hångla upp svärmor. Hon kanske gillar det, men det är inget man drömmer fina drömmar om.

Nä.. men somsagt, det är min personliga åsikt. Dom foxar som vi haft i verkstan (tror det är typ 1-2 st på 5 år) har fått den service som alla våra kunder förtjänar och får - exemplarisk såklart.

Sen tror jag inte att foxen är den bilen det säljs mest grejjer till, är rätt övertygad om att det är 05> som det säljs mest till...

ni såg väl förresten den där 87ans fox som va till salu på ebay? 99 miles eller nått hade den gått. Sista årsmodellen med fugge.

Nä, om det ska va fugge ska det vara en Lincoln Mark V...

Link to comment
Share on other sites

Sen är ju klart att man tar hem grejer själv så mycket man kan och alla de firmor jag handlat med vad gäller mustangdelar är nästan äckligt kundvänliga om man jämför med Sverige... Men det är ju givetvis också olika.

Det enda som är roligt med foxen är att den har en Five Oh. Resten är bara brrrrrrrrr.... gammal teknik i en fyrkantig plåtlåda. Det finns inget speciellt med den bilen i mina ögon. Ungefär som att hångla upp svärmor. Hon kanske gillar det, men det är inget man drömmer fina drömmar om.

Nä.. men somsagt, det är min personliga åsikt. Dom foxar som vi haft i verkstan (tror det är typ 1-2 st på 5 år) har fått den service som alla våra kunder förtjänar och får - exemplarisk såklart.

Sen tror jag inte att foxen är den bilen det säljs mest grejjer till, är rätt övertygad om att det är 05> som det säljs mest till...

ni såg väl förresten den där 87ans fox som va till salu på ebay? 99 miles eller nått hade den gått. Sista årsmodellen med fugge.

Nä, om det ska va fugge ska det vara en Lincoln Mark V...

En 87 FOX med förgasare, sista årsmodellen med förgasare?? Du sjunker allt djupare...

Kom med i matchen var det visst nån som sa.

Jag håller med Lasse, du förlorar bara på din pajasattityd. Forsätt du med ditt, jag slutade ändå handla av dig när jag fick prylar av dig som inte höll måttet.

Link to comment
Share on other sites

Jag tror 85 var sista årsmodellen med förgasare för övrigt...

Om jag ska vara ärlig så kan jag faktiskt inte förstå hur man INTE kan gilla foxen, 1987 var första gången jag såg en, vit cab med vit skinnklädsel och jag ville bara ha en sån.

Nu har jag ägt 2 och jag kommer nog säkerligen köpa en igen, inte nu men senare.

Fox Forever!

Link to comment
Share on other sites

Jag har alltid undrat varför ford alldrig satte hästen på dom. :?:

( i grillen)

Är det någon som vet varför. :?:

Kan inget om foxarna, säkert bra bilar men i mina ögon är dom

verkligen inte snygga, men det skall erkännas att den första Mustangen

jag var spekullant på var en vit foxcab med röd skinninredning men jag hann inte med att bestämma mig innan den vart såld. :P

Men jag hade köpt den om jag hade hunnit för cabbarna ser klart bäst ut av foxarna tycker jag. :P

MVH Lasse. 8)

Link to comment
Share on other sites

Kan inget om foxarna, säkert bra bilar men i mina ögon är dom

verkligen inte snygga,

Du får 10% på nästa service.

Tyvärr Lasse - Du har femnolla i bilen så du får bara 10% hos Grufman :P

Skämt o sido.... tycker det är kul med forum där folk skriver vad dom tycker... 8)

Link to comment
Share on other sites

Kan inget om foxarna, säkert bra bilar men i mina ögon är dom

verkligen inte snygga,

Du får 10% på nästa service.

Tyvärr Lasse - Du har femnolla i bilen så du får bara 10% hos Grufman :P

Skämt o sido.... tycker det är kul med forum där folk skriver vad dom tycker... 8)

Och jag tycker det är ännu roligare när folk hetsar upp sig så dom håller på att spricka. dom borde knäcka en kall öl och chilla ner lite haha

:lol:

Link to comment
Share on other sites

Håller med fullständigt.... Men jag knäcker en kall ändå... Fan har man jobbat en hel dag (läs minst 14 timmar) kan man gott unna sig ett par fulöl...

Men du Grufman - en hel del prylar måste du väl ha till femnollan iaf... satt ju lite överallt och massa är ju samma oavsett om det är Mustang, T-bird, Explorer eller vad det nu är?

Link to comment
Share on other sites

Jag har ägt min 88:a GT Cab i mer än 20 år och är mycket nögd med bilen. Den används som min dagliga bil sedan våren 1989.

Reparationer jag gjort är:

-bytt framljusinsatserna.

-bytt alternator 3 ggr. Två var för svaga och pajade.

-batteriet har bytts kanske 4 ggr.

-bytt cabben 2 ggr varav en av hagelskada. Stora hål.

-bytt bägge stagen till främre krängningshämmaren. Bultarna rostade.

-bytt värmepaketet.

-bytt bakre stötdämpare.

-bytt ljuddämpare 2 ggr.

-ändrat R12 till R134 Air Condition.

AOD automaten, motorn, bakaxeln har aldrig rörts. 302:an spinner fortfarande som en katt och bilen går som ett spjut. Har aldrig gjort ren insprutningsmunstyckena, aldrig bytt tändkablar etc. När frugan kör

bilen får hon en massa tummen upp från ungdomar och många

vill köpa bilen med hagelskador och allt.

Mycket bra bil med bra drag.

Mvh Bosse

Link to comment
Share on other sites

Men du Grufman - en hel del prylar måste du väl ha till femnollan iaf... satt ju lite överallt och massa är ju samma oavsett om det är Mustang, T-bird, Explorer eller vad det nu är?

´

Olja, oljefilter och tändstift. that's it.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...