Ola E June 5, 2009 Report June 5, 2009 Har nämnt lite om detta i min egen tråd "Nybliven mustangägare" men skriver en sammanfattning här. Har en 70:a med trimmad 351 Cleveland. Gick kanonfint i förrgår. Helt plötsligt har den sen gårdagens längre färd på 9 mil börjat rycka lite försiktigt när jag ligger på jämna varv. Lite som att soppatorsk är gång. Idag har den gått sämre och sämre. Rycker rätt mycket nu och även när jag accar. Igår fick jag tips om att byta bränslefilter och bränslepump, men har idag varit inne på V8-shopen där de menade på att det lika gärna kan bero på tändningar. Allt från fördelardosa till tändstiften. Så nu funderar jag på att byta filter, pump, stift, lock och kablar.Allt detta kan ju vara skönt att ha nytt men jag undrar om ni vet vad mitt problem kan bero på och om detta kommer hjälpa. Vad skulle det annars kunna vara? Citera
JanneJ June 5, 2009 Report June 5, 2009 Jag hade kollat tändningen på alla cylindrarna med en tändinställningslampa. Låt bilen gå på tomgång och flytta avkännaren från tändkabel till tändkabel och kolla att du får regelbunden gnista på allesammans. Har du ingen tändinställningslampa kan du plocka bort tändkabeln från stiftet och höra om motorn går sämre = stift fungerar, eller om det inte blir någon skillnad = du har hittat var felet sitter.Fel på tändningen är oftast lite "ryckigare", fel på bränslesystemet mer som en orkeslöshet.Lycka till Citera
bosewallius June 6, 2009 Report June 6, 2009 Byt kondensatorn i fördelaren om du har brytare. Affe Lundqvist var och hälsade på i Dallas för 20 år sedan och vi körde min 70 Boss 302 jagägde på den tiden till en carshow i Arkansas. Bilen gick jättefint ditmen på hemvägen började den missa (rycka). Vi stannade i en litenort och köpte kondensatorn och skruvade dit den. En polis stannade ochpratade och kollade att vi var jysta och såg samtidigt till att vi lämnadehans distrikt så snabbt som möjligt. Artig men som sagt bestämd.Kondensatorn fixade problemet och bilen gick bra igenMvh Bosse Citera
CMC 1061 Berra June 6, 2009 Report June 6, 2009 Tycker Jannes förslag låter okay. Men det är alldrig fel att byta ett bränsle filter. Du kan även fått skit in i förgasaren. Men tror mest på vad Janne säger. Kondningen brukar bränna brytarna. Så det ser mn rätt fort om den är trasig. Lycka till.Berra Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.