Jump to content

Recommended Posts

Skulle vilja veta vad skillnaden är rent tekniskt på 225 hk och den 260 hk som också finns och i vilk abilar sitter 260hk?. Jag gick nu runt och hoppades på :lol: att jag hade 260 hk men blev ner plockad på jorden av Grufman igen. Visserligen förklarar det varför man inte ha så mycket marginal mellan röd ljusen mot gamla golfar och 242 or som rullar på vägarna :lol: Efter detta besked så är det väll bara att gå till en psykolog och få gråta ut då hela mitt liv hängde på de 35 hk :lol::lol:

Som jag har förstått det hela har alla mustang gt mellan 99-04 PI-motorn med 260 hk. Om du har originalmotorn i din musse bör du ha varianten med 260 hk, är motorn däremot bytt kan du kanske ha den äldre svagare varianten.

Konstigt att Grufman säger att jag har 225 hk ? Nu måste detta redas ut!

För det kan väll inte vara så att alla som sitter och åker vanliga GT har 225hk orginal? Då kan man ju lika bra köpa en Saab eller en fiat :lol:

Skulle vilja veta vad skillnaden är rent tekniskt på 225 hk och den 260 hk som också finns och i vilk abilar sitter 260hk?. Jag gick nu runt och hoppades på :lol: att jag hade 260 hk men blev ner plockad på jorden av Grufman igen. Visserligen förklarar det varför man inte ha så mycket marginal mellan röd ljusen mot gamla golfar och 242 or som rullar på vägarna :lol: Efter detta besked så är det väll bara att gå till en psykolog och få gråta ut då hela mitt liv hängde på de 35 hk :lol::lol:

Man vinner eller förlorar inga körningar baserat på effekten som står angivet i regbeviset...

Nu hittar jag inte källorna till var jag läst detta, men ford kom med nya toppar & lite annat smått & gott till SOHC motorn som sitter i mustangen 1999-2004.

Tidigare ( 1996-1998) var effekten mycket riktigt 225 hk, men 1999 kom modellen som kallas PI ( performance improved) till mustangen & där hade effekten ökats till 260 hk.

Testa bilen på ett par rullar, så vet Du ju sen... Effekterna i regbevisen har väl aldrig stämt särskillt bra.... Är ju likadant på Foxarna.... lite olika effekter som figurerar men det mesta berodde ju på Fords sätt att mäta effekter just under Foxens tid... och jag är ganska övertygad att en välmående 5.0 eller 4.6 ger mer än det som står i pappret i vilket fall... Kolla bara på Cobra 03-04, de där 390hk de ska ha är nog väldigt stora...

Det hela här starta med att jag ska köpa troligen en ny maf och enligt Grufman ska det vara för 225 hk och inte 260 hk vad det nu är för skillnad på dessa mafar vet jag inte förutom priset då! Någon som kan kolla vad det står på maf sensorn på sina 02-04 ? Kollar man på olika firmor så kan man använda samma till flera årmodeller många ???? i huvudet nu!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...