MrTurbo_1645 July 7, 2009 Report July 7, 2009 Styling är ju ett väldans känsligt ord att använda när det gäller klassiska mustanger men jag hoppas att det hjälpte till att fånga er uppmärksamhet. Det jag funderar på är grillen på min -67. Den ser grå och "tråkig" ut i jämförelse med andra grillar jag sett. Jag har dock ingen koll på vilka som är tillbehör, original, GT, Shelby, hemma snickrade och vilka årsmodeller som hade vad.Det jag sett är grillar med längst gående "ribbor" och sedan en lite mustanghäst i vänsterkanten. Tycker dessa är grymt snygga, fanns det -67 och i så fall på vilka modeller?Också sett med svart nät i grillen och en mindre häst i vänsterkanten. Jag vill INTE ha extra lampor i grillen som GT har alltså utan möjligen om det går att ta efter någon annan årsmodell för att få det som jag vill.Kan även vara av intresse att byta "sandplåten" under stötfångaren fram för att få en aggressivare look, underdelen till en -68 Shelby är tex rätt nice.Hjälp mig reda ut detta nu är ni snälla. Citera
Janne Holm CMC1740 July 7, 2009 Report July 7, 2009 Byt bil och köp en -70 för att få en aggresivare look Citera
MrTurbo_1645 July 7, 2009 Author Report July 7, 2009 Ha... Jo säkert. Ger ett exempel;Utan de där ljusen i grillen då. Men visst är huv och front längre än på en "vanlig" mustang? Passar delen under stötfångare ändå?Eller den där då? Citera
Ingo July 8, 2009 Report July 8, 2009 angående blåa shelbyfronten så är det ju mindre strålkastere på dom orginal,som på fullsizebilarna,med halvljus längst ut och helljus i grillen..antar att det kan lura ögat något.... Citera
Tobias CMC1505 July 8, 2009 Report July 8, 2009 Byt bil och köp en -70 för att få en aggresivare look Tror t.o.m att min -71 är lite värre än din. Har dock inte bilen med mig till Sverige men ska ta kort när jag kommer hem.Appropå ämnet så vet jag att Chip Foose satte längsgående rippor på en Mustang. (Som Jannes -70 ungefär.)Glans-svart lackade. Blev förjäkla grym front faktiskt.Tycker inte om denhär "plast-svarta" som är på 99% av grillarna.Ser mycket bättre ut lackat eller om man har tillgång till att göra i stål.Mvh / Tobias Citera
Tommyax July 8, 2009 Report July 8, 2009 http://motors.shop.ebay.com/__?_from=R4 ... 67&_sacat=http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Mustang- ... .m20.l1116Alternativt, rycka bort det som sitter i grillen och lacka befintlig, samt att skaffa ett grill emblem i form av mustang eller varför inte ett "shelby snake" emblem./Tommy. Citera
MrTurbo_1645 July 8, 2009 Author Report July 8, 2009 http://motors.shop.ebay.com/__?_from=R40&_trksid=m39.l1313&_nkw=billet+grille+mustang+67&_sacat=http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Mustang- ... .m20.l1116Alternativt, rycka bort det som sitter i grillen och lacka befintlig, samt att skaffa ett grill emblem i form av mustang eller varför inte ett "shelby snake" emblem./Tommy.Tack tack! Now we talking! Varför tänkte inte jag på en så enkel sak som E-bay! Där har man ju fyndat förr. Ditt andra alternativ är det jag skall testa först. Ta bort häst och ribbor samt lacka grillen svart. Den e änns grådassig, det syns t.o.m på min avatar ju. Citera
MrTurbo_1645 July 8, 2009 Author Report July 8, 2009 Nu har jag monterat ner hela grillen på bilen, monterat loss hästen och "vingarna" och lagt detta i ett citronsyrebad, skall få ligga där tills imorgon i vart fall. Lackar själva nätet mattsvart nu så får vi se hur det blir, det var som sagt mest grått innan med röda lackstänk från den amerikanska omlackeringen av bilen... Jo, får la fixa bilder... Citera
bosewallius July 8, 2009 Report July 8, 2009 Jag tror du pratar om Shelby 65 och 66 med dess olika grillaroch ett Mustang emblem till vänster i grillen. Det behövs enspeciell spacer som sätts i mitten och nedre kant för att döljaöppningen som blir en följd av att man tar bort grillornamentet.Mvh Bosse Citera
MrTurbo_1645 July 8, 2009 Author Report July 8, 2009 Jag tror du pratar om Shelby 65 och 66 med dess olika grillar och ett Mustang emblem till vänster i grillen. Det behövs enspeciell spacer som sätts i mitten och nedre kant för att döljaöppningen som blir en följd av att man tar bort grillornamentet.Mvh BosseAha, det kan nog stämma. Jag skall testa att snygga till det jag har på bilen nu först så får vi se hur det blir. Blir det inte som jag tänkt lutar det åt grillen som länkades till på E-bay här ovan. Inget måste att ha en mustanghäst i grillen, den som inte ser att det är en mustang ändå saknar troligen intresse för bilar helt... Citera
mikeo cmc 748 July 8, 2009 Report July 8, 2009 Just den öppningen i sandplåten som du pratar om är väldigt snygg. Det gillade jag med min förra bil, en tidigare ägare hade klippt upp ett hål i plåten. Blev rätt bra ändå och gav bilen ett tuffare utseende. Citera
MrTurbo_1645 July 8, 2009 Author Report July 8, 2009 Shit mikeo...Där e ju det jag är ute efter. Visste att jag sett det någonstans... Citera
mikeo cmc 748 July 8, 2009 Report July 8, 2009 Ja det är bara till att ta till plåtsaxen Dom hade gjort ett bra jobb med att klippa upp hålet på min sen hade dom vikt en kant innåt från 1 till 2cm som längst.Lite synd bara att bilen såg ut såhär senast jag va o kollade på den. Om sandplåten hade varit hel så hade jag köpt tillbaka den. Citera
MrTurbo_1645 July 8, 2009 Author Report July 8, 2009 GAAAH! Vad har de gjort med bilen???Så här ser min ut just nu i vart fall:http://www.saab4fun.com/sluss01/imagepages/image71.htmKolla gärna övriga bilder i albumet med, de är från slussträffen som är var onsdag här i Trollhättan. Citera
MathiasW July 9, 2009 Report July 9, 2009 ...Lite synd bara att bilen såg ut såhär senast jag va o kollade på den. Om sandplåten hade varit hel så hade jag köpt tillbaka den.Äh! Lite lack å sedan är den som ny Det skär alltid lite extra i hjärtat när man ser en sådan bild Citera
Recommended Posts