Jump to content

Featured Replies

comment_77173
För originalbultar/muttrar ska ramlageröverfallen dras med 60-70 ft lbs, och vevstaksöverfallen med 19-24 ft lbs (jag läser i 1968 års Shop manual).

inga vinkeldragningar?

vinkeldragningar är för moderna aluminiummotorer.

dessutom ska man ju oftast byta bultar varje gång man haft isär en modern vinkeldragen motor.

comment_77198
För originalbultar/muttrar ska ramlageröverfallen dras med 60-70 ft lbs, och vevstaksöverfallen med 19-24 ft lbs (jag läser i 1968 års Shop manual).

inga vinkeldragningar?

vinkeldragningar är för moderna aluminiummotorer.

dessutom ska man ju oftast byta bultar varje gång man haft isär en modern vinkeldragen motor.

Ja, men jag har en sån där Cammer SOHC-motor här, jag försökte muttra ihop den men så sprack det... försöker hitta ett nytt block nu

  • Author
comment_77207

ok.. Tusen tack..

Väntar nu bara på kolvarna som jag lämna in.. Klara inte av själv att pressa in dom i staken. Prova först själv men hade en tendens att bli lite spänningar då annläggnings ytan i kolven inte var rak:( Åter igen Tack för alla som hjälper till här på forumet. :)

comment_77243
Klara inte av själv att pressa in dom i staken. Prova först själv men hade en tendens att bli lite spänningar då annläggnings ytan i kolven inte var rak

:shock::shock::shock: Man blir stum. Kontrollmät kolvarna att dom inte tagit skada. Har nångång skrivit ett svavelosande inlägg om detta, kanske hittas med sökfunktionen

  • Author
comment_77261

Kolvarna är nya, men anläggnings ytan inuti är inte rak så staken har inte en rak yta att ligga mot när jag pressar i bullten (gjutna kolvar) Få se om jag får till baka dom idag så man kan börja skruva ihop bilen, Vill åka nu men åandra sidan så är det ju en skräp sommar ;)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...