Jump to content

Ring Knutstorp 8 juli 2010 Mustang On Track


Recommended Posts

Hadde varit kul att se hur många som anmält sig dag för dag:-

Skall se om detta går att fixa. Lasse har hand om den detaljen men vad jag vet så är det ca 500 som kollat in sidan från flera länder och speciellt så är de från Danmark intresserade av detta.

Mvh Tomas

Link to comment
Share on other sites

Om ni vill kan jag lägga upp förstaside infon på zatzy.com samt garaget.org om detta inte är gjort, så är det större chans att fler hittar till sidan, samt att jag lägger in infon att man kan anmäla sig fortfarande.

Mvh Patrik

Du får jätte gärna lägga ut länkar till vår sida.

Jag själv har lite länkar på garaget.org (http://www.garaget.org/Red_Hot_Tom)

men det gör inget om dessa finns på fler ställen.

Vi är glada för all hjälp. :lol:

Mvh Tomas

Link to comment
Share on other sites

Trevligt initiativ! Tyvärr är inte min Mustang nåt vidare lämpad för att svänga... 8)

Eftersom ni lagt detta på en torsdag och planerar att ha långväga gäster, kanske ni skulle fundera på att ge möjligheten att åka fort rakt fram med, på Sveriges kanske finaste permanenta dragracingbana, MECA Raceway i Malmö, och på så sätt göra ett 2-dagars event? Avståndet mellan Knutstorp o banan i Malmö är max 45 minuter... Dels är det ju fri körning alla onsdagskvällar hela sommaren, men om ni får ihopa ett antal intresserade kanske det skulle vara passande att boka t.ex fredagen till detta, eller kanske dagen på onsdagen?? Bara en idé, jag är inte på något sätt knuten till MECA mer än att det är min hemmabana och jag har min licens i SRIF, men jag tänkte att detta kanske kunde ge lite mervärde för era deltagare?

mvh

Jocke

Vi planerar för att detta skall vara ett arrangemang från torsdag till söndag och har inte spikat vad som skall ske fredag till söndag för jag måste först se om det finns tillräckligt med intresse för att köra på Ring Knutstorp, men detta är ju ett bra förslag till en av dagarna och det finns kanske stort intresse av detta med. I så fall hör gärna av er så jag vet hur stort intresset är så jag kan jobba vidare med det.

Att din bil kanske inte är så bra i svängarna gör ju inget det är bara att anpassa hastigheten för det som passar den bäst. :)

Link to comment
Share on other sites

Trevligt initiativ! Tyvärr är inte min Mustang nåt vidare lämpad för att svänga... 8)

Eftersom ni lagt detta på en torsdag och planerar att ha långväga gäster, kanske ni skulle fundera på att ge möjligheten att åka fort rakt fram med, på Sveriges kanske finaste permanenta dragracingbana, MECA Raceway i Malmö, och på så sätt göra ett 2-dagars event? Avståndet mellan Knutstorp o banan i Malmö är max 45 minuter... Dels är det ju fri körning alla onsdagskvällar hela sommaren, men om ni får ihopa ett antal intresserade kanske det skulle vara passande att boka t.ex fredagen till detta, eller kanske dagen på onsdagen?? Bara en idé, jag är inte på något sätt knuten till MECA mer än att det är min hemmabana och jag har min licens i SRIF, men jag tänkte att detta kanske kunde ge lite mervärde för era deltagare?

mvh

Jocke

Vi planerar för att detta skall vara ett arrangemang från torsdag till söndag och har inte spikat vad som skall ske fredag till söndag för jag måste först se om det finns tillräckligt med intresse för att köra på Ring Knutstorp, men detta är ju ett bra förslag till en av dagarna och det finns kanske stort intresse av detta med. I så fall hör gärna av er så jag vet hur stort intresset är så jag kan jobba vidare med det.

Att din bil kanske inte är så bra i svängarna gör ju inget det är bara att anpassa hastigheten för det som passar den bäst. :)

Tackar för ditt svar. Kontaktuppgifter för banan kan du hitta på www.srif.se

Ifall det blir aktuellt med detta inslag och du behöver någon som sätter er in i Dragracing så säg till, det går nog att lösa i så fall.

Nja, min bil på en runtruntbana är nog inget vidare. Du vet väl att: "om man kan svänga så går det inte fort nog..."

:)

mvh

Jocke

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hej alla! Väldigt trevligt initiativ. Skulle mer än gärna komma dit och se vad 2010 års Shelby har att komma med. Någon som har info angående försäkring? Läste att de inte gäller, men det är ju inte tävling... Finns ju folk som kör värre på allmäna vägar än på bana...

Föreslå gärna eventuella tilläggsförsäkringar eller bolag som tillåter denna typ av körning. När försäkring är fixat kommer min anmälan :D

Rakt fram på MECA låter också trevligt!

Link to comment
Share on other sites

Hej alla! Väldigt trevligt initiativ. Skulle mer än gärna komma dit och se vad 2010 års Shelby har att komma med. Någon som har info angående försäkring? Läste att de inte gäller, men det är ju inte tävling... Finns ju folk som kör värre på allmäna vägar än på bana...

Föreslå gärna eventuella tilläggsförsäkringar eller bolag som tillåter denna typ av körning. När försäkring är fixat kommer min anmälan :D

Rakt fram på MECA låter också trevligt!

Om jag inte missförstått det helt så gäller din vanliga försäkring så länge det inte innefattar något tävlingsmoment, tidtagning, eller vinnarindikering. Kompisen totalade sin påårsch på Knutstorp, men hans vanliga försäkring gällde pga att inget av ovanstående var aktuellt.

Man kan väl se det som förarutbildning när man kör runtrunt, motsvarande en avrostning på halkbana eller liknande, och där gäller väl försäkringen?

mvh

Jocke

Link to comment
Share on other sites

bättre kolla med bolaget vad som gäller på banan, vet att de flesta friskriver sig allt så fort bilen rullar in på någon typ av bana... men man är väl inte där för att kvadda bilen eller... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Trist värre att kvadda sin nya bil och inte få ut ett öre... Än värre är det om det blir personskador!

Har pratat med fordförsäkringar och länsförsäkringar. Fordförsäkringar säger att försäkringen upphör att gälla då man kör in på inhängnad bana, oavsett syfte. Länsförsäkringar har ännu inte svarat.

Känner ni till någon som kan sälja tillfälliga försäkringar så hör gärna av er!

Link to comment
Share on other sites

Har man Fordförsäkring så står det i deras villkor under 4.1 Allmäna begränsningar följande:

Försäkringen gäller inte på skada på bil som uppkommer:

1.........

2. under tävling, träning för tävling eller vid körning på inhängnad bana.

Jag har ringt och pratat med Fordförsäkringar om detta och de sa att den begränsningen gäller även vid klubbkörningar, utbildning eller vad man nu kallar det så fort det är på inhägnad bana gäller inte försäkringen.

Fordförsäkringen är ju egentligen en IF försäkring och försäkringsmannen jag pratade med upplyste mig om att flera andra märkesförsäkringar har undantang från denna begränsning bla BMW har att om du har BMW-försäkring och även är medlem i BMW-klubben så gäller försäkringen på bana då BMW-klubben har körningar för sina medlemmar.

Vi kanske ska skriva en motion att CMC-klubben försöker förhandla sig till en liknande uppgörelse med Fordförsäkringar?

Beträffande personskador så löser man en försäkring på plats som ska täcka eventuella personskador men som sagt inget för bilen

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 months later...

Eftersom det är så dålig feedback på vad som händer i ämnet ang anmälningar osv så tror jag att det hela är nedlagt,

man tappar intresset helt enkelt när så lite info delges,

hadde själv kunnat sponsra med en avgift om det nu fattades 1 eller ett par anmälningar för det hadde en sådan här träff varit värd:-)

Link to comment
Share on other sites

Hej alla!

Beklagar att det har tagit lite tid här innan jag har kunnat svara. :oops:

Jag blev av med forumets inlogg och kom därför inte in på sidan efter chraschen :roll: men nu först är det fixat. :thumbup:

Och nu har jag mer info till er.

Intresset för denna aktivitet har inte varit det jag hoppas på och det har inte kommit in mer än ett 15 tal anmälningar så det är långt kvar till de 60 som är ett måste.

Jag har satt det hela på standby men det är öppet för att dra vidare på om intresset ändras.

De flesta gillar helt enkelt att glida runt i sina bilar och vill inte riskera något så jag viker mig för majoriteten.

Men som sagt ingen har riskerat något utan att inbetalda medel skickas tillbaka om detta inte blir något av denna dag.

men jag hoppas ju ändå för det hade varit en kul grej.

Jag vill passa på att tack er som är här och till och med är bereda på att betal mera bara för att vi skulle kunna genomföra det här... En jätte eloge till er. Det värmer att veta att ni finns och hoppas att ni inte givit upp.

Som sagt beklagar att jag inte fick igång min sida.

Vidare info kommer.

Mvh Tomas och numera Regionsansvarig för CMC Syd

Link to comment
Share on other sites

För oss (mig och pappa) är nog försäkringsfrågan det avgörande. Har varit i kontakt med Salus Ansvar angående försäkringar då de tidigare försäkrat Porschar på bana. Detta tillägg i Porscheklubbens försäkringsvillkor har tyvärr tagits bort pga dålig lönsamhet. Det är mycket möjligt att det går att köpa en försäkring för just det här eventet eller på något annat vis lösa problemet, men jag tror att det kräver engagemang från Mustangklubben alt. ni som anordnar denna dag. Skulle själva gärna delta, försäkrade...

Link to comment
Share on other sites

Jag lovade att Komma tillbaka med mer info och det är följande.

Tyvärr så är intresset väldigt svalt för att köra på banan Ring Knutstorp vi fick in ca 15 st som var väldigt intresserade men sen var det stopp.

Detta gör att vi tyvärr måste stå över för denna gång men jag har ju sagt tidigare att om detta ändra sig till att många skulle vilja var med på ett sådant arrangemang så är jag och Lars Ekdahl med på att arrangera detta men det blir inget i år.

Jag hade hoppats i det längsta men så är det i livet, Inte allt som går i lås.

Många undrar över klubbens medverkan och varför de inte lägger in pengar i detta.

Det är beslutat sen tidigare att man inte skall deltaga i sådana här aktiviteter för att det inte är rättvist mot de som inte kör på bana att vara med att betala för de fåtal som gör det.

Jag ser detta som riktigt då vi skall vara en rättvis och ärlig klubb.

Det kommer man ändå allra längst med och det är många som delar den uppfattning med mig.

Här kommer ett utdrag ur författning:

-------------------------------------------------------------------------------------------

Bankörning / Väghållning 090204

Bankörning

I olika perioder i klubbens historia har klubben prövat med banracing aktiviteter

Träffar har hållits på Gelleråsen, Mantorp och Gotland Ring. Dessa arrangemang har varit kostsamma för både klubb och medlemmar. Därför är bankörnings arrangemang av låg prioritet just n

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Så det är bara att beklaga att det inte lyckades denna gång men jag är av naturen inte den som ger upp, för hoppet och att kolla efter snygga brudar är det sista som någonsin överger mig. :P

Ett stort tack till alla er som ändå ville vara med och som har gett oss ett stort stöd bara genom att vara där.

Alla som har anmält sig skall i detta skede fått ett mail från Lars om så inte är fallet så var vänlig och tag kontakt med honom.

Vi hörs och ses

Mvh Tomas CMC 2251 :wave:

Link to comment
Share on other sites

Synd denne banekjøringen blir avlyst. Men sånn blir det når ekonomien ikke kan forsvares så jeg vil komme med et forslag.

Hva med å invitere Trans Am Club of Sweden, og Camaro Club Sweden?

Må vel være noen med den nye Camaroen som har lyst på å kjøre litt på bane? Feks Den nye Camaroen trenger jo heller ikke halve Summitkatalogen for å kunne kjøre svinger i høyhastighet.

Som nordmann så har jeg aldri sett moderne high performance ponycars på veiene da de vil koste nærmere 1million norske kroner, og det har ingen råd til.

Er hardcore Mustang foxbodyeier selv, men har ikke noe i mot å kjøre sammen med GMbiler. USponycars og V6/V8 er godt nok for meg for det er jo samme interessen bare med et annet bilmerke.

Og er en fordel med en lørdag eller søndag så man slipper å ta fri fra jobben for å delta.

Ikke gi opp. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...