Jump to content

Ring Knutstorp 8 juli 2010 Mustang On Track


Recommended Posts

Hej alla glada!

Jag och Lars Ekdahl vill ordna en dag bankörning på Ring Knutstorp den 8 juli 2010 plus andra aktiviteter i dagarna två efter.

Kolla in vår hemsida http://www.mustangontrack.se/

Om ni undrar varför vi nu har högre pris mot vad det blev i Sviesta är det för att vi får fullservice på banan (Vi behöver ingen egen personal från klubben förutom de som ändå ställer upp) plus att vi har en så kallad buller dag då det är tillåtet med 103 db vid förbiåkning.

Jag hoppas att det finns de som är intreserade så vi kan göra detta till ett återkomande arangemang liknande det Porsche, Viper, Corvett och Camaro klubbarna har.

Vi har även bjudit in Klubbarna i Danmark och Norge plus att vi inte sätter något krav att man skall vara medlem i klubben.

Bara att man har en Mustang så är man välkommen.

Tanken är väl att vi kanske får fler medlemar efter detta. ;)

Om ni vill vara med och ni betalar in anmälningavgiften och vi ändå inte skulle bli så många att detta inte skulle gå runt så skickas anmälningavgiften tillbaka till er, Så ni riskerar inget.

Frågor och allt finns att få svar på både på vår sida och här på forumet.

Mvh Tomas cmc 2251

Link to comment
Share on other sites

Kul initiativ.

Intresse finns, min bil kanske inte håller måttet ( ännu ) men om jag får snurr på bitarna så kan det va nåt.

Jag ska lobba lite lokalt för detta ;)

/Björn

Link to comment
Share on other sites

Kul initiativ.

Intresse finns, min bil kanske inte håller måttet ( ännu ) men om jag får snurr på bitarna så kan det va nåt.

Jag ska lobba lite lokalt för detta ;)

/Björn

Tackar! All hjälp att få ut detta till så många som möjligt tar jag emot med öppna armar.

Skulle var jätte kul om detta blir av :D

Hornen lär väl växa väl ut en del när man kommer ut på banan hehe! :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Låter som en bra idé. Om bilen är klar nästa år vilket jag hoppas så är jag intresserad av att köra :)

Ser fram emot att få se din bil klar och skulle givetvis tycka det vore riktikt kul att få se den i riktig action, Så det är bara att hoppas du hinner få den klar. Är det så du vill vara med men inte hinner få den klar ändå och redan betalt in startavgiften så kan vi fixa det så du får tillbaka startavgiften i så fall. Jag hoppas ju att det ändå skall komma så många som möjligt så det ändå skall bli till banavgiften. Det är ju meningen att detta arangemang skall bära sig helt själv utan att klubben skall lägga ut några pengar så det är därför vi måste ha in startavgiften så tidigt. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Nu börjar det rulla på, Första Shelby 500 har anmält sig så nu får vi se om det finns fler utmanare till denna :lol: Jag hoppas ni vill vara med o ha kul denna dag. Mvh Tomas ;)

Ja det får man ju inte missa, min anmälan trillar nog in i början på nästa vecka.

Håller på att förbättra säkerheten i bilen om man nu ska köra på bana :)

IMG_9024.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jag kanske inte har så mycket att komma med i min V6a men jag kanske anmäler mig iaf.. ;)

/Simon

Kul att se dig tillbaka!

Argumentet med V6:an håller inte...åtminstone inte när det svänger.

Knutstorp är kul, lite mer kuperad än en del andra banor.

Link to comment
Share on other sites

Låter som en kanonkul idé!

Jag kanske inte har så mycket att komma med i min V6a men jag kanske anmäler mig iaf.. ;)

Lär ju bli skitkul i vilket fall!

/Simon

Givetvis är du som alla andra välkomna med sin Mustang oavsett vilken motor eller modell den är, Bara det är en (Ford) Mustang.

Det kommer att bli uppdelat i så jämna bilar som möjligt just för att vi skall ha så kul som det nu bara går. Att du inte skulle ha något att komma med bara för att du har en V6a He He! Jag har sett motor svaga bilar köra skiten ur de som har många hästar i sina. Att köra rakt fram är en sak men det finns ju en o annan kurva här också. 8)

Mvh Tomas

Link to comment
Share on other sites

.....trots cab, svampig fjädring, lite effekt och icke varvvillig 5 litare....

Tur att vintern är lång och att det finns bot mot det mesta. Kanske skulle sikta högt och köra ifrån allt?

8)

Link to comment
Share on other sites

.....trots cab, svampig fjädring, lite effekt och icke varvvillig 5 litare....

Tur att vintern är lång och att det finns bot mot det mesta. Kanske skulle sikta högt och köra ifrån allt?

8)

Man skall alltid sikta högt HE HE!

Man vet ju aldrig och det hade ju blivit många goa skratt i alla fall :D

Link to comment
Share on other sites

Utmaningen är antagen. Nu ska det beställas bussningar, dämpare, fjädrar, bromsar, kam, insug, kompressor, däck och fälg, headers, lustgas, nya toppar, stroker kit, recaro stolar, båge, nya fjäderbensstag.....

Här ska ta mig f-n gasas till cabben lossnar!!!! :lol:

Jag kommer i alla fall, min anmälan kommer om någon vecka.....

mvh Andreas

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tjäna alla!

Intresset för bankörningen börjar vakna till liv bland alla Mustang-ägare nu och det visas stort intresse från Danmark, Norge och till och med från Tyskland så vi kämpar på med det hela och önskar alla välkomna till att anmäla sig.

Lite info om de preliminära aktiviteter som planeras sidan om bankörningen är att för de som är med åkande och som inte vill stå o titta på utmed banan kommer att bli en bussresa till lite kända turistmål i Skåne, om det finns tillräckligt med intresse för det så klart. Även lite utställning för de som inte vill köra kan ju tänkas att vi har på Torsdagen.

På fredagen o Lördagen så skall det bil Cruisingar och med lite festligheter på kvällen är det tänkt.

Jag vet att vi är ute i tidigt med detta och att många vill vänta till sista minuten men detta är ett större arrangemang speciellt då det gäller bankörningen och ni har inget att förlora så vänta inte utan häng på redan nu så vi kan planera det bästa för er hela helgen.

Fråga gärna om det är något ni undrar över

Mvh Tomas ;)

Link to comment
Share on other sites

Tjäna alla!

Intresset för bankörningen börjar vakna till liv bland alla Mustang-ägare nu och det visas stort intresse från Danmark, Norge och till och med från Tyskland så vi kämpar på med det hela och önskar alla välkomna till att anmäla sig.

Lite info om de preliminära aktiviteter som planeras sidan om bankörningen är att för de som är med åkande och som inte vill stå o titta på utmed banan kommer att bli en bussresa till lite kända turistmål i Skåne, om det finns tillräckligt med intresse för det så klart. Även lite utställning för de som inte vill köra kan ju tänkas att vi har på Torsdagen.

På fredagen o Lördagen så skall det bil Cruisingar och med lite festligheter på kvällen är det tänkt.

Jag vet att vi är ute i tidigt med detta och att många vill vänta till sista minuten men detta är ett större arrangemang speciellt då det gäller bankörningen och ni har inget att förlora så vänta inte utan häng på redan nu så vi kan planera det bästa för er hela helgen.

Fråga gärna om det är något ni undrar över

Mvh Tomas ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Då börjar det närma sig för sista anmälnings dag på Ring Knutstorp 8 juli 2010. Glöm inte att anmäla er om ni vill vara med och ha kul denna dag.

Alla med en mustang är välkomna och kom nu ihåg att detta är ingen tävling utan en kunskaps dag och att lära känna sin Mustang bättre utan att "Lagens långa arm" har invändningar på hastighet och diverse ;)

Mvh Tomas 8)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Missade att anmäla mig :oops::oops: ...så jag får hoppas på Sviestad istället :D:D ......

Inga problem om du missade för vi har fått ny respons från Ring Knutstorp då de verkligen vill se Mustanger på banan så följande är nu så här att om ingen annan vill åt just detta datum den 8 juli så får vi denna dag trots att vi går över tiden på sista anmälning dag.

Med detta bud så kör vi på med samma garanti som innan i fall om vi ändå inte skulle bli 60 st eller fler så riskerar ni inte pengarna.

Så det är bara att anmäla sig ändå och vi meddelar vid förändringar eller annat.

Jag ser fram emot att fixa detta och att vi kommer att få en kul dag och en kul helg då det är tänkt massor av aktiviteter för dessa dagar.

Mvh Tomas 8)

Link to comment
Share on other sites

Trevligt initiativ! Tyvärr är inte min Mustang nåt vidare lämpad för att svänga... 8)

Eftersom ni lagt detta på en torsdag och planerar att ha långväga gäster, kanske ni skulle fundera på att ge möjligheten att åka fort rakt fram med, på Sveriges kanske finaste permanenta dragracingbana, MECA Raceway i Malmö, och på så sätt göra ett 2-dagars event? Avståndet mellan Knutstorp o banan i Malmö är max 45 minuter... Dels är det ju fri körning alla onsdagskvällar hela sommaren, men om ni får ihopa ett antal intresserade kanske det skulle vara passande att boka t.ex fredagen till detta, eller kanske dagen på onsdagen?? Bara en idé, jag är inte på något sätt knuten till MECA mer än att det är min hemmabana och jag har min licens i SRIF, men jag tänkte att detta kanske kunde ge lite mervärde för era deltagare?

mvh

Jocke

Link to comment
Share on other sites

Missade att anmäla mig :oops::oops: ...så jag får hoppas på Sviestad istället :D:D ......

Inga problem om du missade för vi har fått ny respons från Ring Knutstorp då de verkligen vill se Mustanger på banan så följande är nu så här att om ingen annan vill åt just detta datum den 8 juli så får vi denna dag trots att vi går över tiden på sista anmälning dag.

Med detta bud så kör vi på med samma garanti som innan i fall om vi ändå inte skulle bli 60 st eller fler så riskerar ni inte pengarna.

Så det är bara att anmäla sig ändå och vi meddelar vid förändringar eller annat.

Jag ser fram emot att fixa detta och att vi kommer att få en kul dag och en kul helg då det är tänkt massor av aktiviteter för dessa dagar.

Mvh Tomas 8)

Kanoners!

Då ska jag se till att få tummen ur så min anmälan kommer iväg :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...