Jump to content

Varför Mustang?


lidsta

Recommended Posts

Hej alla på forumet, jag går i tankarna att köpa "nya" modellen av Mustang GT men varför? det är ju inget effekt monster, lite taskiga bromsar och sådär väghållning. Missförstå mig rätt bilen är ju en av dom snyggaste på marknaden, men är det därför ni har dom? eller har jag inte koll på den?

Snälla kan ni inte skriva en rad om varför valet föll just på "nya" Mussen.

Förmodligen köper jag en ändå för den är ju bara så läcker.

Mvh Lidsta

Link to comment
Share on other sites

Hej alla på forumet, jag går i tankarna att köpa "nya" modellen av Mustang GT men varför? det är ju inget effekt monster, lite taskiga bromsar och sådär väghållning. Missförstå mig rätt bilen är ju en av dom snyggaste på marknaden, men är det därför ni har dom? eller har jag inte koll på den?

Snälla kan ni inte skriva en rad om varför valet föll just på "nya" Mussen.

Förmodligen köper jag en ändå för den är ju bara så läcker.

Mvh Lidsta

visst kan du få mer prestanda för samma pengar. du kan även få mer väghållning för samma pengar.

jag personligen äger en för att det har en härlig retrodesign och ändå är det en ny bil. och den drar givetvis många blickar till sig ;)

Link to comment
Share on other sites

Finns så mycket grejer till dem också, man kan ju göra sin egen, är fruktansvärt kul att kika på nya grejer till bilen, kanske inte så kul att köpa liknande grejer till sin Saab eller Volvo tycker jag. Det är ju inte så många hästar i den, men det är ju en massa vridmoment dock ej att glömma! En rolig bil helt enkelt, där mer än 2 får plats i. Hyffsade lastmöjligheter. Har varit på bilsemester i två sommrar nu med 4st. Inga problem alls.

Link to comment
Share on other sites

Har alltid velat ha en muskelbil med V8 men vill inte meka och betala för mycket i bränslekostnader. Och så kom den! Ända från 2005 har jag velat ha en och fick tillfälle i höstas. En 07:a som jag fick hjälp med att ta hem. Blev strax över 200 000.

Det är en förhållandevis billig bil för den kategori den hamnar under.

Sök på ex vis blocket på V8 från -05 få mil och typ max 250 000 så ploppar det upp massor med Mustanger som enligt mig är prisvärda.

Lycka till.

//Arno

Link to comment
Share on other sites

Du har nog svarat själv på din fråga.... Designen! Tycker själv att det är en av få lyckade retrodesigner som finns på marknaden, och det är en riktig Mustang. Beträffande bromsar och väghållning finns det bot

http://www.mustangclubsweden.com/phpBB2/viewtopic.php?t=17584

Ett tips är att åka ut till någon av våra Mustangträffar, även om det är bilar från samma år så är inte en bil lik den andra, då dom flesta av oss har gjort något för att "optimera" Mustangen efter vad man själv ser som den mest optimala mustangen :D

Link to comment
Share on other sites

Design, Vridmoment, Känsla och att man kan använda bilen som vilken bil som helst (Får in barnvagn, 2st colabackar 24pack, 9st matpåsar på en o samma gång)

Sen så tycker jag att strax över 200,000kr för en Mustang är inte mycket, när det finns dårar som betalar över 300,000kr för en kombiVolvo/SAAB :?

Sen är frågan ska du köra på bana,strip under hela sommaren? För SÅ dåliga är inte bromsarna och väghållningen enligt mig, och jag har kört nya BMW:n, Sänkta Oplar och Celica GT4 sista generationen.

Link to comment
Share on other sites

Hej alla på forumet, jag går i tankarna att köpa "nya" modellen av Mustang GT men varför? det är ju inget effekt monster, lite taskiga bromsar och sådär väghållning. Missförstå mig rätt bilen är ju en av dom snyggaste på marknaden, men är det därför ni har dom? eller har jag inte koll på den?

Snälla kan ni inte skriva en rad om varför valet föll just på "nya" Mussen.

Förmodligen köper jag en ändå för den är ju bara så läcker.

Mvh Lidsta

Säger bara en sak.köper du en musse (med V8) kommer du inte att ångra dig!!

Link to comment
Share on other sites

Vad tycker ni Musse ägare är det bästa & sämsta med den?

Det sämsta: Att man ska va så förbaskatt rädd om den, skämt å sido, *vänte tid 2 min* kommer fan inte på nått. Tyvärr...

Det bästa: Jag blir alltid lika glad/lycklig när jag startar den och får åka! + Att det finns så otroligt mycket grejer till dom så man kan sminka den till sin egen! Och det går att köpa bra nya märkesprylar billigt på Ebay direkt från företag i USA.

Link to comment
Share on other sites

Vad tycker ni Musse ägare är det bästa & sämsta med den?

Bästa: V8, vrid, ljud, soppaförbrukning, retrodesign, mitt röda skinn, känslan, råheten, möjligheten att kitta den som du vill, bra lastutrymme bak,, priset, ägandekostnader.

Sämsta: Litet baksäte (men fungerar för 2 vuxna bak), lite vibrerande plast i kupén, växellådan på automaten (växlar därav ibland manuellt), blinkersljud från relät, lite gungig orginal vid hård körning (men finns ju lösningar), detsamma med bromasarna, huven fladdrar.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jag älskar jänkarbilar, men det man få tänka på är att man får lära sig att tycka om hårdplast...

Har en -08 GT CS och precis som många säger så är den underbar. Dock för mycket hårdplast enligt min mening. Sen en sak som stör mig riktigt mycket är att bakluckan inte har något handtag för att underlätta stängning av luckan. Jag tar tag i ett hålrum i plåten och drar ner luckan, plåtkanten kan vara vass...

Om du tänker skaffa en manuell så kan jag tycka att lådan inte är lika skön som lådorna som sitter i GM:s muskelbilar från -98 framåt. Dessutom saknas det en växel...;)

Annars har jag inget att klaga på direkt. :)

Link to comment
Share on other sites

Det bästa:

Är väl att man blir pånytt född varje gång man vrider om nyckeln och stereon drar på i full volym, att sedan dra iväg av ett moln av rök och allas blickar riktas mot en och man möts av leenden.

Det sämsta:

Att man är/måste vara så förbannat försiktig o petig om den. Minsta skråma och man gråter blod. Att behöva parkera så långt bort på parkeringen som möjligt.

Link to comment
Share on other sites

Att man är/måste vara så förbannat försiktig o petig om den. Minsta skråma och man gråter blod. Att behöva parkera så långt bort på parkeringen som möjligt.

Och att man lär ha två parkeringsrutor för att motverka dörruppslag ;)

Link to comment
Share on other sites

Att man är/måste vara så förbannat försiktig o petig om den. Minsta skråma och man gråter blod. Att behöva parkera så långt bort på parkeringen som möjligt.

Och att man lär ha två parkeringsrutor för att motverka dörruppslag ;)

Man får komma ihåg regplåtarna å sätta dit dom på egen hand om de behövs :x:D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...