Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum - Classic Mustang Club Sweden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Fraktbolag östkusten

Featured Replies

Tja

vilka bilfratbolag kan ni rekomendera om man har en bil i florida som ska till sverige? Vad gäller just nu?

Tja

vilka bilfratbolag kan ni rekomendera om man har en bil i florida som ska till sverige? Vad gäller just nu?

Jasså ska du skaffa bil Fredrik? Berätta! :)

  • Author

4375872_4.jpg

2004 Town Car Ultimate L med alla options (ej taklucka). Den duger att skumpa runt i... dessutom maxad och förlängd.

Trevligt :)

En riktigt glidare.

På med 13 tummare och ett rejält airride system så är du kung i Järfälla. En rosa fjäderboa och rattlesnakes boots skickar jag dessutom fraktfritt :roll:

  • Author
Trevligt :)

En riktigt glidare.

På med 13 tummare och ett rejält airride system så är du kung i Järfälla. En rosa fjäderboa och rattlesnakes boots skickar jag dessutom fraktfritt :roll:

haha. Man inser en sak när man blivit gubbe >30 år, och det är att man gillar komfortbilar. Det ska va skönt att åka

Trevligt :)

En riktigt glidare.

På med 13 tummare och ett rejält airride system så är du kung i Järfälla. En rosa fjäderboa och rattlesnakes boots skickar jag dessutom fraktfritt :roll:

haha. Man inser en sak när man blivit gubbe >30 år, och det är att man gillar komfortbilar. Det ska va skönt att åka

Det har inte med åldern att göra, det har med inkomsten att göra...

Tog min bil med http://www.2wglobal.com/www/WEP/index.jsp förra sommaren. körde med ro-ro.

Inga problem :D .

//Micke.

Jag har skickat flertalet bilar med Ro-Ro, och efter 2 skadade bilar, en länsad, 3 punkteringar, trasiga batterier mm mm så kommer jag ALDRIG rekommendera Ro-Ro. Den lilla priskillnaden gör det inte värt det, PLUS det faktum att man inte får ha något i bilen. Kör du container kan du packa bilen full med delar till dig själv eller vänner och på sätt blir frakten nästan "gratis" för bilen.

2004 Town Car Ultimate L med alla options (ej taklucka). Den duger att skumpa runt i... dessutom maxad och förlängd.

Skön bil, men jag tror det var den som jag såg parkerad vid sidan av motorvägen igår? ;)

Trevligt :)

En riktigt glidare.

På med 13 tummare och ett rejält airride system så är du kung i Järfälla. En rosa fjäderboa och rattlesnakes boots skickar jag dessutom fraktfritt :roll:

haha. Man inser en sak när man blivit gubbe >30 år, och det är att man gillar komfortbilar. Det ska va skönt att åka

En annan sak som brukar komma med åldern är förnuft .... :?

Trevligt :)

En riktigt glidare.

På med 13 tummare och ett rejält airride system så är du kung i Järfälla. En rosa fjäderboa och rattlesnakes boots skickar jag dessutom fraktfritt :roll:

haha. Man inser en sak när man blivit gubbe >30 år, och det är att man gillar komfortbilar. Det ska va skönt att åka

En annan sak som brukar komma med åldern är förnuft .... :?

Men om man har pengar kan man tulla på förnuftet :)

  • Author

såja, pröjsad :-) $10425 dollars. Fick gå till banken och tigga lite. Men nu har dom sina stålar. Får vi se vad som kommer, en vissen palm eller en fin town car.

Lite bilder

4375872_20.jpg

4375872_26.jpg

4375872_29.jpg

  • Author

om den kommer och allt är okej så får ni gärna låna den som lånebil när ni lämnar in era GT500KR på service.

Trevligt :)

En riktigt glidare.

På med 13 tummare och ett rejält airride system så är du kung i Järfälla. En rosa fjäderboa och rattlesnakes boots skickar jag dessutom fraktfritt :roll:

haha. Man inser en sak när man blivit gubbe >30 år, och det är att man gillar komfortbilar. Det ska va skönt att åka

En annan sak som brukar komma med åldern är förnuft .... :?

har inte hittat mitt förnuft ännu så då är jag ung ännu... whoppieeee... :--

Trevligt :)

En riktigt glidare.

På med 13 tummare och ett rejält airride system så är du kung i Järfälla. En rosa fjäderboa och rattlesnakes boots skickar jag dessutom fraktfritt :roll:

haha. Man inser en sak när man blivit gubbe >30 år, och det är att man gillar komfortbilar. Det ska va skönt att åka

En annan sak som brukar komma med åldern är förnuft .... :?

har inte hittat mitt förnuft ännu så då är jag ung ännu... whoppieeee... :--

Nja, du har ju förnuftet kvar och åker "rätt" bil.....men du är ju lite äldre än Grufman ? Fast det kanske kan vara trevligt att åka pimpmobil :lol:

  • 2 weeks later...

hej grufman vilket fraktbolag blev det ? mitt jävla export papper blev fel så ska skicka ett nu med DHL express går på 2 dagar till Florida så förhoppningsvis så är min Cobra påväg hem nu på fredag !! Satans pappersland USA :evil:

  • 4 weeks later...
  • Author

såja, bitti tidit som hilviti bär det av till göteborg, och förhoppningsvis tillsammans med en Town Car påväg hem. Allt är betalt, alla papper i ordning, bara att svänga förbi speditören och hämta release + tullpapper, sen ner till hamnen och hämta bil + nycklar. Sen direkt till posten och skicka ursprungskontrollen. Blir spännande detta :-)

  • Author

Nu är bilen hemma. Och det var INGEN besvikelse.

Det står somsagt 16 000 mil på mätaren, men det GÅR inte att se. Förarstolen se ut att ha gått max 2-3000 mil, baksätet ser oanvänt ut, alla tygmattor är i mycket bra skick, ALLA tre nycklarna är med, handböcker osv. Inga dörruppslag, inga skador, inga repor. Motorrummet ser HELT fabriksnytt ut och nästan allt funkar. Batteriet va helt dött men har återhämtat sig och det elektriska pedalstället jobbar bara någon cm fram och tillbaka.

Kan tillägga att den går PERFEKT, växlar PERFEKT och har inte ens en tillstymmelse till skrammel i framvagn eller liknande. Jag har aldrig kört en tystare town car (har väl kört ett 50-tal genom åren).... helt galet. så.. jag är rätt nöjd.

Imorrn blir det service och sverigekonvertering. alla papper är redan inskickade till VV.

  • Author

Såhär ser det ut när polaren sitter i baksätet.

Notera benutrymmet. Framstolen är INTE framflyttad.

img9266gi.jpg

OCH vad har detta med rubriken "Teknik Mustang 2005+" att göra??

Trodde detta var ett Mustang Forum-men verkar vara Grufman Fredrik´s

lekstuga....

OCH vad har detta med rubriken "Teknik Mustang 2005+" att göra??

Trodde detta var ett Mustang Forum-men verkar vara Grufman Fredrik´s

lekstuga....

och vad har du o göra på det här forumet?

Stiligt!

Hade själv en Contintental -01 som jag stormtrivdes med, men den fick bara dra 450kg och dessutom fanns det inga drag att få tag på. Är det samma dragvikt på en TownCar? Lurar själv lite på en sån då priserna är sjukt låga på dom i USA.

Hur ser Rangordningen ut btw? L står för 2dm förlängning i baksätet har jag förstått men vilket är värst? Signatur, Executive eller Ultimate Series? Är det kanske i den ordningen?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.