Man July 25, 2009 Report July 25, 2009 Hej!Skulle behöva lite hjälp. Har konstaterat att jag behöver nya lager i bakaxeln, men det är ju inte vilken firma som helst som tar det på sig.Är där ngn som kan rekomendera en firma här i Skåne?Tack på förhand! Citera
Tommyax July 25, 2009 Report July 25, 2009 Vilka lager? På drivaxlarna eller i "klumpen"?De på drivaxlarna klarar vilken smed som helst, rentav du själv.Det enda som behövs är egentligen en press.Demontera axlarna, kapa bort de gamla lagrena, skaffa nya, åk bort till en mekanisk firma eller bilverkstad så pressar de dit dem enkelt./Tommy. Citera
JanneJ July 25, 2009 Report July 25, 2009 Vilka lager? På drivaxlarna eller i "klumpen"?De på drivaxlarna klarar vilken smed som helst, rentav du själv.Det enda som behövs är egentligen en press.Demontera axlarna, kapa bort de gamla lagrena, skaffa nya, åk bort till en mekanisk firma eller bilverkstad så pressar de dit dem enkelt./Tommy.samma tanke, samtidigt.. Citera
Man July 25, 2009 Author Report July 25, 2009 Jag menar givetvis lagerna i diffen ( klumpen). Hjullagerna bak är bytade...ber om ursäkt om jag inte var exakt på öret.jag är inte ute efter high-techsvar el dyl, bara namn på en firma el person som skulle kunna göra detta. Citera
Man July 26, 2009 Author Report July 26, 2009 Glömde ju skriva att det handlar om en -96 GT cab...=) Citera
87gt50 July 26, 2009 Report July 26, 2009 Bengt Wittander på Competition Cars i Lund fixar det åt dig. Problemet är inte att byta lagren, problemet är att får rätt "wear pattern" på utväxlingen efteråt. Kanske läge att passa på att byta till en trevligare utväxling när du ändå är igång?mvhJocke Citera
Recommended Posts