Jump to content

projekt 427 cmc1288


ingvar

Recommended Posts

hej. donator bilen skall jag ta ac anlagningen,och golv konsolen sedan skall jag ha bilen och se hur alla delar ,kablar ledningar sitter jag hittar ingen rost på karossen. 68 har jag gort i ordnig framvang håller på med bakaxel har bytt lager packboxar och diff lammer det blir 3,25 utv. håller på att korta bajon har satt dit botten plugg skall flytta fasten for blafjarden på axelen fortsättnig följer

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 215
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

njaa du janne det är la inte det att jag är vill hålla hemligt, jag ha så svårt med dessa KORT tagna med mobiler som är gryniga och stämmer inte färg men ok alla ser ju nu att den är röd allafall :D / steff

Link to comment
Share on other sites

Hej Ingvar

Vad roligt att du lackar din bil röd och med Mach 1 stripes eller :shock:

för att hedra Steff . Är det inte så..eller..

Hälsn ifrån en som vill se hur det blev , Dan

Link to comment
Share on other sites

hej har nu moterat bak ändan nästan färdigt håller nu på med el systemet har tängt att ha 4 st extra mätare olje tryck,temp för motor och temp för växelådan men jag skall ha den viktigaste mätätaren bränsle tryck håller på att dra 12mm ledning från tank till förgasare :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej Ingvar

Vi får tacka för en trevlig Garage kväll med fika ,samt att det var kul att se hur Mussen blev efter lack. Dan och grabbarna ifrån Borås. Byggare Ingvar till Höger så klart... :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Var och hälsade på efter VP:s öppning av nya butiken(VP vågar ju satsa nu när dom har sella som kund) Tackar Sella o Steff riktigt kul kommer gärna upp fler gånger Magnus var dessvärre tvungen att jobba (han vaknar fortfarande svettig mitt i natten och grämer sej att han inte kunde hänga på) vi hörs om inte annat i Varberg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

hej alla mustang vänner här kommer en uppdatering . har nu monterat fram och bak rutan med lister och kitt . seppo kommer i morron och hjälper mig att lyfta i bak axelen den ar lite tung att lyfta i själv det blir 3,25 diffbroms 9 tum skall montera kromade tracksbars skall sätta ner bilen på jul på juldagen god hjul på er allesammans

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

hej nu har bilen fått känna på lite vinter den är nu borta från vaggan och står på hjulen men det var inte länge som bilen fick stå i snö snabbt tbx in i garaget för mera montering , kommer en container efter nyår med massa roliga saker , hmmm undra om sella beställt nått roligt till mej :) ha de gott / steff

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

hej fick en container med massa godsaker tunnelports insug med dubbla hollley 750 cobra luftrenare 427 cobra ventilkåpor + oljetråg canton T sump oljetråg ,

aliminium vattenpump , gas reglage till dom 2 förgasarna bränslerör , 2 extra tunnelport toppar , blå tändkablar , och mycke andra småsaker till motorn ,

post-3612-144839144565_thumb.jpg

post-3612-144839144574_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...