August 26, 200915 yr comment_79930 Hej.Har nu konstaterat att min motor går väldigt ojämnt vid ca. 2000-2500 rpm. (ungefär vid 60-70km/h). Bluddrar och hackar. Blir något bättre om man kopplar bort vaccumslangen till fördelaren. Har kollat att vaccumklockan är ok. Inga problem vid acceralation drar jämnt och fint. Har Ignitor, Edelbrock Performer insug, Edelbrock 4 port 500cfm. Sitter en mild trimkam i ochså, har ingar data på denna. Har bytt svängdämparen och växellådsfäse ingen större förbättring.Någon som har fler ideer om vad som kan vara problemet /Dan
August 26, 200915 yr comment_79933 Kändes direkt som ett förgasar problem men blev lite osäker då jag skrivermen har du möjlighet att prova med någon annan förgasare kanske finns någon i närheten som kan låna ut en. Vet bara en i Tommelillamedlem men han har en nyare musse
August 26, 200915 yr comment_79945 Hej.Har nu konstaterat att min motor går väldigt ojämnt vid ca. 2000-2500 rpm. (ungefär vid 60-70km/h). Bluddrar och hackar. Blir något bättre om man kopplar bort vaccumslangen till fördelaren. Har kollat att vaccumklockan är ok. Inga problem vid acceralation drar jämnt och fint. Har Ignitor, Edelbrock Performer insug, Edelbrock 4 port 500cfm. Sitter en mild trimkam i ochså, har ingar data på denna. Har bytt svängdämparen och växellådsfäse ingen större förbättring.Någon som har fler ideer om vad som kan vara problemet /DanKontroll bränsle tryck börja där.
August 27, 200915 yr Author comment_79965 Kändes direkt som ett förgasar problem men blev lite osäker då jag skrivermen har du möjlighet att prova med någon annan förgasare kanske finns någon i närheten som kan låna ut en. Vet bara en i Tommelillamedlem men han har en nyare musse Förgasaren är splitter ny har bara gått 200 mil, hade i princip samma problem med den gamla två portaren.
August 27, 200915 yr Author comment_79966 Hej.Har nu konstaterat att min motor går väldigt ojämnt vid ca. 2000-2500 rpm. (ungefär vid 60-70km/h). Bluddrar och hackar. Blir något bättre om man kopplar bort vaccumslangen till fördelaren. Har kollat att vaccumklockan är ok. Inga problem vid acceralation drar jämnt och fint. Har Ignitor, Edelbrock Performer insug, Edelbrock 4 port 500cfm. Sitter en mild trimkam i ochså, har ingar data på denna. Har bytt svängdämparen och växellådsfäse ingen större förbättring.Någon som har fler ideer om vad som kan vara problemet /DanKontroll bränsle tryck börja där.Monterade ny pump då jag installerade den nya Edelbrock förgasaren. Den gamla pumpen klarade inte av att leverera bränsle vid fullgas belastning.
August 27, 200915 yr comment_79973 Har du Ignitor? Min började misstända vid 1600 rpm. Hittade att en magnet satt löst i magnetkransen. Köpte ny krans och problemet var löst!! (Det tog ett tag att hitta felet)
August 27, 200915 yr Author comment_79978 Hej.Jag har Ignitor. Fortsatte din att gå dåligt vidare upp i vartalen? Min verkar lugna sig när vartalet ökar.Ska titta på magnetkransen. Jag skulle kanske prova att montera tillbaka brytarna bara för att testa Dan
August 27, 200915 yr comment_79980 Den började med att rycka vid 1600, det är lite svårt att komma ihåg, för jag hade nog alla symptom när vi höll på testade. Däremot blev jag av med felet när jag justerade in avståndet mellan givaren och magnet- kransen till nästan noll. Precis som om det var sämre magnetism i en magnet! Prova att justera in avståndet!
August 28, 200915 yr Author comment_80036 Har provat att minska avståndet mellan magneterna och kännaren, ingen skillnad. Är helt säker på att det händer när jag ansluter vaccumslangen. Pillade sönder fördelaren och hittade ett litet glapp i anslutningen från vacumklockan till brytarbryggan. Vet inte hur känsligt det är men tror inte att det är det som är felet. Lånade ochså en vaccummätare i dag. Jämt och fint vaccum som ökar med gaspådrag. Anslöt mätaren till fördelaren och pumpade upp vaccum, motorn börjde omedelbart att gå illa. Vad göra nu /Dan
August 29, 200915 yr comment_80045 Hade du testat att flytta mellan "Timed vacuum" och "full vacuum"- portarna på förgasaren?
August 29, 200915 yr comment_80055 Har du Ignitor? Min började misstända vid 1600 rpm. Hittade att en magnet satt löst i magnetkransen. Köpte ny krans och problemet var löst!! (Det tog ett tag att hitta felet)Var hittade du magnetkransen, trodde inte att den fanns som reservdelSorry om jag lånar tråden lite
August 31, 200915 yr comment_80159 Jo, den går att köpa. Jag var på Power meet och gick helt enkelt fram till dom som säljer Ignitor. (Kommer inte ihåg vad firman heter, men dom brukar annonsera). Jag berättade vad som hade hänt och han sålde mig en magnetkrans. Den kostade ca 300:-
August 31, 200915 yr comment_80174 Kanske denna!http://www.bm-classics.com/Mvh. MatsCMC 2089Tackar har mailat dem så vi får se om de har den som reservdel
September 1, 200915 yr comment_80212 Japp, dom var det! Tur att det finns fler som läser tidningar. (Och kommer ihåg vad dom läser.)
September 4, 200915 yr Author comment_80389 Ok, problem solved. Det var tändningen som stod käpp rätt åt h-vete. Lånade en stroboskåp lampa i dag. Kör nu med 6gr. förtändning.Nu går motorn jämt och fint utom på tomgång, men det beror på kamaxeln. Funderar på att byta till en original nu i vinter, är inget freak av orolig tomgång. När det gäller skakningarna i framvagnen kvarstår dessa. Kommer att skruva ner hela framvagnen inklusive stysnäcka (har ganska mycket dödgång i ratten) i vinter för att hitta orsaken.
September 4, 200915 yr comment_80392 Ok, problem solved. Det var tändningen som stod käpp rätt åt h-vete. Lånade en stroboskåp lampa i dag. Kör nu med 6gr. förtändning.Nu går motorn jämt och fint utom på tomgång, men det beror på kamaxeln. Funderar på att byta till en original nu i vinter, är inget freak av orolig tomgång. När det gäller skakningarna i framvagnen kvarstår dessa. Kommer att skruva ner hela framvagnen inklusive stysnäcka (har ganska mycket dödgång i ratten) i vinter för att hitta orsaken.Dödgång i ratten är nog lite orginal tyvärr
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.