Jump to content

Recommended Posts

Hej

Johan heter jag och är ny medlem på forumet. Här kommer lite fakta och några bilder på nytillskottet.

1994

Import 98

All el ( centrallåset lever sitt eget liv)

Ac ( ingen kylning förnärvarande)

Skinn

Ansa Sportavgassystem

4 stegs aut

C:a 15000 mil

Hyfsat bruksskick

Annars original

Mvh/ Johan

Guest my little pony

Hej ....Jober eller Johan....Grattis till en musse.....själv har jag en -95 cab....

Jag vill bara säga att du är välkommen till Mac Donalds Stinsen på tisdagar ojämn vecka från kl 18.00 då vi samlas med mustanger från CMC norr om stan. ( du kan gå in under träffar här på forumet o kolla på tråden från Stinsen)...o du glöm inte bort att det är flyg o motorshow på Vallentuna flygfält 2009-09-06 o då är vi där från CMC , brukar vara en folkfest....

Och du kan åka till Nifsta gård i Gottröra på torsdagar jämn vecka o träffa fler mussevänner, där håller Norrtälje CMC sin träffplats....du kan se det också på här på forumet under träffar....

Kanske hörs o syns mvh "my little pony"

Trevligt med en 94 till eftersom jag tycker att dom tre liggande bakljusen är dom finaste som Mustang någonsin har haft. :P

Som den tokiga ponnyn sade så kanske vi ses på stinsen. :P

Stort grattis till en mycket bra och hållbar bil jag har haft min i 3 säsonger

och bara tankat och kört ( förutom en stöld.) lite småfnul får man räkna med då och då men dessa bilar är individer och det gäller bara att komma överens så blir allt bra, och glöm inte att bilen är en hon så lite smekning medhårs är av största vikt.. :P:P

Välkomen i klubben. :P

MVH Lasse. 8)

Trevligt med en 94 till eftersom jag tycker att dom tre liggande bakljusen är dom finaste som Mustang någonsin har haft. :P

Som den tokiga ponnyn sade så kanske vi ses på stinsen. :P

Stort grattis till en mycket bra och hållbar bil jag har haft min i 3 säsonger

och bara tankat och kört ( förutom en stöld.) lite småfnul får man räkna med då och då men dessa bilar är individer och det gäller bara att komma överens så blir allt bra, och glöm inte att bilen är en hon så lite smekning medhårs är av största vikt.. :P:P

Välkomen i klubben. :P

MVH Lasse. 8)

Inte att förglömma när alla dina lampor somnade efter Sandvikens cruisingen för 2-3 år sedan :oops:

Ja vad var det jag sa, jäkligt individuella. :P

Men att jänkarna sedan kan lägga alla bakljus och dessutom

instrumentbelysningen på samma säkring är mig en gåta. :shock:

men man kom ju dom 20 milen hem trots svart rumpa, man fick

smeka brommspedalen om man såg någon i backspegeln och lysa

med en tändare för att se hur fort man körde. :P:P

Men nu har jag alltid en ficklampa med i bilen, det är tur att man lär sig

i alla fall. :P

MVH Lasse. 8)

får man väl önska eftersom du skaffat den snyggaste av modellerna. Har även jag en en SN-95, årsmodell -95 och utan tak!

Enda skillnaden är att jag har den "riktiga" V8an.... ;-)

Väl mött i alla fall!

Andreas

Stor utanpå liten inuti Nothing beats cub.............you no. :P

Det är sant Pernolf det är inte så många hästar orginal men som du

sade potential finns, men de fakto är det större volym. :P

Bara småretas lite. :P:oops:

Jag vet att det finns större Mustangmotorer men inte i våra bilar. :P

Alltid retar det någon, muuuhahahahah. :P:P:P:oops:

MVH Lasse. 8)

Tack alla för glada tillrop =)

Jag har en del att göra på bilen innan jag börjar med det roliga, trimmet ;)

Först skall den få en oljeservice,tändstifsbyte, nya tändkablar , nya bussningar (gnekar där fram) och byte av den främre packboxen.

När det gäller kosmetika skall den snyggas till utvändigt, med ny belysning runt om inklusive nummerskyltsbelysning.

Undersidan är inte det vackraste jag har sett precis, måste ha varit ruggig dåligt rostskydd. Den skulle behöva en blästring under och nytt rostskyddsmedel för att få den riktigt fin.

Jag har som mål att återställa den i helt originalskick, förutom 18" Bullitfälgar.

Gällande draget med 215 hk så finns det övrigt att önska (åkte trimmad Porsche 944 Turbo i 6 år innan) men ljudet finns det ingen som slår. V8 är magiskt!!

På min bytte jag spindel o styrleder p.g.a "gnissel" de var inte glappa bara torra.

Rostskydd finns inget från fabrik vad jag vet. Jag gillar det dock då min är rostfri samt att jag inte kör när det är blött :)

Trim o delar är "billigt" till dessa motorer.

Nya stötdämpare är ett måste om det sitter orginal.. Amerikanska gunghästar. :roll:

Kan rekomendera KYBs ställbara.. Skitbilliga på t.ex summit o bra.

Den här har nog varit ute och åkt ofta under sina år i USA, sommar som vinter.

Av döma av bilderna på din svarta, så ser den ju ny ut!!! =)

Men man får väl vad man betalar för, gav 60.000 för min och jag lär nog få lägga lika mycket till för att få den i lika fint skick som din.

Dock är den väldokumenterad, vilket inte var helt lätt att hitta.

Mvh/ Johan

Snygg i svart! Jobbigt att tvätta hela tiden bara ;)

Jag har gjort det mesta med min angående väghållningen, ångrar det inte en sekund... Har kört en del konbana och är snabbare än subarus och m3.or!

Härnäst är det min motor som står på tur... Monterade lustgas för en stund sen bara för att grejerna låg i garaget och skräpade. Blev roligt :)

Ska föreberada för turbo i vinter så jag kommer ha lite headers, lustgas och sånt till salu om du är intresserad!

Bara höra av dig om du undrar över något!

Grattis till köpet 8)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...