Jump to content

Ford Mustang GT 2009 eller 2010,vilken tycker ni ser bäst ut


Shelluzo

Ford Mustang GT 2009 eller 2010?  

58 members have voted

  1. 1. Ford Mustang GT 2009 eller 2010?

    • Ford Mustang GT 2009
    • Ford Mustang GT 2010


Recommended Posts

2010:an är så sjukt mycket snyggare. 2009:an känns "gammal" i utseendet jämfört med nya. Det var två saker jag tyckte mindre om med min 06:a, inredningen och bakänden och ett stort tack till Ford för att ha fixat till det :)

Och tro mig, efter att ha provkört och suttit i en 2010:a så kan man inte gå tillbaka, det är NÄSTAN som att jämföra 04:a och 05:a.

Men smaken är som baken :)

Link to comment
Share on other sites

Vad det gäller exteriör så är det 2005 enligt mig men interiör är det 2010!!

Tycker inte interiören i 2010 är något att hetsa upp sig för...

Jag säger 2005-2009 alla gånger!

Har du sett och klämt på den live?

Soft touch, betydligt högre kvalitét på skinn, äkta aluminium, SYNQ mm mm.

Obs, jag gillar fortfarande 05-09 STORT, men 2010:an är ett oehört stort lyft. :)

Edit: Det jag gillar mest med 2010:an är nya "höften", sjuk snyggt och ser lite ut som gamla 69:a Mach 1

Link to comment
Share on other sites

Svängde förbi exclusive idag och tog en titt på nya gt500 visst den var snygg men 699.000. de vete f-n.

Jo men det är Exclusive Cars det. Tar du in en själv är det inga problem att få hem en 2010 GT500 för runt 500K.

Jag har lagt handpenning på en 2010, 48400USD om jag köper den (340.000kr) :)

Visst, du får ingen halvdan garanti som dom erbjuder, men samtidigt så har du sparat mer än tillräckligt för att skydda dig.

Men jag håller med dig! Den första vi tune'ade kostade ägaren 74K USD!!! Han betalade 20K USD i Dealer Mark-up.

Link to comment
Share on other sites

Har du sett och klämt på den live?

Nix, men jag bryr mig heller inte om inredning i bilar. Bara stereon ger bra ljud är jag nöjd. Tills nyligen körde jag omkring i en Volvo 240 från 1988, blev 8000 mil i den och jag klagade aldrig.

Numera kör jag dock en Citroen C1 till vardags och den är ju mycket sämre invändigt än Mustang 05-09, jag klagar fortfarande inte på inredningen, men stereon suger nå förbannat! (ursäkta ordvalet) :--

Förövrigt, vad kan Mustang 2010 erbjuda som jag inte redan hittat i andra bilar? Nyare BMW, Merca, Volvo osv, lär ju vara ljusår före Jänke Ford ändå?

Jo men det är Exclusive Cars det. Tar du in en själv är det inga problem att få hem en 2010 GT500 för runt 500K.

När jag kollade på 2007 GT500 för bara några veckor sedan var det svårt att få en sådan under 500 000!! Var hittar du så billiga bilar?

Link to comment
Share on other sites

Har du sett och klämt på den live?

Nix, men jag bryr mig heller inte om inredning i bilar. Bara stereon ger bra ljud är jag nöjd. Tills nyligen körde jag omkring i en Volvo 240 från 1988, blev 8000 mil i den och jag klagade aldrig.

Numera kör jag dock en Citroen C1 till vardags och den är ju mycket sämre invändigt än Mustang 05-09, jag klagar fortfarande inte på inredningen, men stereon suger nå förbannat! (ursäkta ordvalet) :--

Förövrigt, vad kan Mustang 2010 erbjuda som jag inte redan hittat i andra bilar? Nyare BMW, Merca, Volvo osv, lär ju vara ljusår före Jänke Ford ändå?

Jo men det är Exclusive Cars det. Tar du in en själv är det inga problem att få hem en 2010 GT500 för runt 500K.

När jag kollade på 2007 GT500 för bara några veckor sedan var det svårt att få en sådan under 500 000!! Var hittar du så billiga bilar?

Ja alla har vi olika preferenser. Hade jag varit stenhård på just inredning så hade jag knappast haft en 99 Cobra och min Tahoe.

Ang. BMW, Audi mm så JA. Det finns en sak som Ford har som är LJUSÅR bättre än något annat som dom kan erbjuda. SYNQ systemet!

Nu vet jag inte hur allt kommer funka i Sverige, men här med GPS, liveuppdatering med väder, bensinpriser, nyheter, färddator mm mm mm och touch screen är det bästa jag någonsin använt.

Min flickvän är Audifreak och kör en 07:a RS4, och t.o.m HON säger att 2010:an är bland det bästa hon sett (i den prisklassen).

Men problemet i Sverige är att bilen jämförs med betydligt dyrare bilar pga alla importkostnader. Lite missvisande men så är det dessvärre.

Här kan du gå och köpa en fullmatad 2010 GT för 32K USD (219K sek) ut ur dörren, det finns ingen annan bil som klår den i samma prisklass.

Jag köpte nyligen en GT500 åt en kund, 2008:a, svart med mattsvarta ränder, 1200mil på från en handlare. Jag betalade 33500USD ut ur dörren.

"Min" 2010 GT500 köper jag direkt från en handlare som inte har någon Dealer mark-up. Problemet är att hitta några till salu då dom har bara gjort ca 2000st iår pga att dom jobbar med att få ut 2011 GT:n.

Men jag vet var dom finns, så om nån är sugen på GT500 av valfri årsmodell så är det bara att höra av er ;)

Link to comment
Share on other sites

Har du sett och klämt på den live?

Nix, men jag bryr mig heller inte om inredning i bilar. Bara stereon ger bra ljud är jag nöjd. Tills nyligen körde jag omkring i en Volvo 240 från 1988, blev 8000 mil i den och jag klagade aldrig.

Numera kör jag dock en Citroen C1 till vardags och den är ju mycket sämre invändigt än Mustang 05-09, jag klagar fortfarande inte på inredningen, men stereon suger nå förbannat! (ursäkta ordvalet) :--

Förövrigt, vad kan Mustang 2010 erbjuda som jag inte redan hittat i andra bilar? Nyare BMW, Merca, Volvo osv, lär ju vara ljusår före Jänke Ford ändå?

Jo men det är Exclusive Cars det. Tar du in en själv är det inga problem att få hem en 2010 GT500 för runt 500K.

När jag kollade på 2007 GT500 för bara några veckor sedan var det svårt att få en sådan under 500 000!! Var hittar du så billiga bilar?

Ja alla har vi olika preferenser. Hade jag varit stenhård på just inredning så hade jag knappast haft en 99 Cobra och min Tahoe.

Ang. BMW, Audi mm så JA. Det finns en sak som Ford har som är LJUSÅR bättre än något annat som dom kan erbjuda. SYNQ systemet!

Nu vet jag inte hur allt kommer funka i Sverige, men här med GPS, liveuppdatering med väder, bensinpriser, nyheter, färddator mm mm mm och touch screen är det bästa jag någonsin använt.

Min flickvän är Audifreak och kör en 07:a RS4, och t.o.m HON säger att 2010:an är bland det bästa hon sett (i den prisklassen).

Men problemet i Sverige är att bilen jämförs med betydligt dyrare bilar pga alla importkostnader. Lite missvisande men så är det dessvärre.

Här kan du gå och köpa en fullmatad 2010 GT för 32K USD (219K sek) ut ur dörren, det finns ingen annan bil som klår den i samma prisklass.

Jag köpte nyligen en GT500 åt en kund, 2008:a, svart med mattsvarta ränder, 1200mil på från en handlare. Jag betalade 33500USD ut ur dörren.

"Min" 2010 GT500 köper jag direkt från en handlare som inte har någon Dealer mark-up. Problemet är att hitta några till salu då dom har bara gjort ca 2000st iår pga att dom jobbar med att få ut 2011 GT:n.

Men jag vet var dom finns, så om nån är sugen på GT500 av valfri årsmodell så är det bara att höra av er ;)

klart att man funderar på en 07: gt500 när man nu som jag antagligen ska köpa kompressor i vinter. men det lär väl va svårt att ha en sån här hemma för under 400 lök.

Link to comment
Share on other sites

Har du sett och klämt på den live?

Nix, men jag bryr mig heller inte om inredning i bilar. Bara stereon ger bra ljud är jag nöjd. Tills nyligen körde jag omkring i en Volvo 240 från 1988, blev 8000 mil i den och jag klagade aldrig.

Numera kör jag dock en Citroen C1 till vardags och den är ju mycket sämre invändigt än Mustang 05-09, jag klagar fortfarande inte på inredningen, men stereon suger nå förbannat! (ursäkta ordvalet) :--

Förövrigt, vad kan Mustang 2010 erbjuda som jag inte redan hittat i andra bilar? Nyare BMW, Merca, Volvo osv, lär ju vara ljusår före Jänke Ford ändå?

Jo men det är Exclusive Cars det. Tar du in en själv är det inga problem att få hem en 2010 GT500 för runt 500K.

När jag kollade på 2007 GT500 för bara några veckor sedan var det svårt att få en sådan under 500 000!! Var hittar du så billiga bilar?

Ja alla har vi olika preferenser. Hade jag varit stenhård på just inredning så hade jag knappast haft en 99 Cobra och min Tahoe.

Ang. BMW, Audi mm så JA. Det finns en sak som Ford har som är LJUSÅR bättre än något annat som dom kan erbjuda. SYNQ systemet!

Nu vet jag inte hur allt kommer funka i Sverige, men här med GPS, liveuppdatering med väder, bensinpriser, nyheter, färddator mm mm mm och touch screen är det bästa jag någonsin använt.

Min flickvän är Audifreak och kör en 07:a RS4, och t.o.m HON säger att 2010:an är bland det bästa hon sett (i den prisklassen).

Men problemet i Sverige är att bilen jämförs med betydligt dyrare bilar pga alla importkostnader. Lite missvisande men så är det dessvärre.

Här kan du gå och köpa en fullmatad 2010 GT för 32K USD (219K sek) ut ur dörren, det finns ingen annan bil som klår den i samma prisklass.

Jag köpte nyligen en GT500 åt en kund, 2008:a, svart med mattsvarta ränder, 1200mil på från en handlare. Jag betalade 33500USD ut ur dörren.

"Min" 2010 GT500 köper jag direkt från en handlare som inte har någon Dealer mark-up. Problemet är att hitta några till salu då dom har bara gjort ca 2000st iår pga att dom jobbar med att få ut 2011 GT:n.

Men jag vet var dom finns, så om nån är sugen på GT500 av valfri årsmodell så är det bara att höra av er ;)

klart att man funderar på en 07: gt500 när man nu som jag antagligen ska köpa kompressor i vinter. men det lär väl va svårt att ha en sån här hemma för under 400 lök.

Polaren har en 07:a till salu för 34K, den borde du kunna ha hemma för det priset.

Inköp: 219.000SEK

Frakt: 10.000SEK

Moms: 54.750

Tull: 22.900

Inreggning/lysen mm: 10.000

Ca 325K reggad och klar +/- ett par tusen

Så även om du hittar en för ca 37K USD (vilket det finns en hel del av) så borde du kunna ligga inom din budget.

Link to comment
Share on other sites

Har du sett och klämt på den live?

Nix, men jag bryr mig heller inte om inredning i bilar. Bara stereon ger bra ljud är jag nöjd. Tills nyligen körde jag omkring i en Volvo 240 från 1988, blev 8000 mil i den och jag klagade aldrig.

Numera kör jag dock en Citroen C1 till vardags och den är ju mycket sämre invändigt än Mustang 05-09, jag klagar fortfarande inte på inredningen, men stereon suger nå förbannat! (ursäkta ordvalet) :--

Förövrigt, vad kan Mustang 2010 erbjuda som jag inte redan hittat i andra bilar? Nyare BMW, Merca, Volvo osv, lär ju vara ljusår före Jänke Ford ändå?

Jo men det är Exclusive Cars det. Tar du in en själv är det inga problem att få hem en 2010 GT500 för runt 500K.

När jag kollade på 2007 GT500 för bara några veckor sedan var det svårt att få en sådan under 500 000!! Var hittar du så billiga bilar?

Ja alla har vi olika preferenser. Hade jag varit stenhård på just inredning så hade jag knappast haft en 99 Cobra och min Tahoe.

Ang. BMW, Audi mm så JA. Det finns en sak som Ford har som är LJUSÅR bättre än något annat som dom kan erbjuda. SYNQ systemet!

Nu vet jag inte hur allt kommer funka i Sverige, men här med GPS, liveuppdatering med väder, bensinpriser, nyheter, färddator mm mm mm och touch screen är det bästa jag någonsin använt.

Min flickvän är Audifreak och kör en 07:a RS4, och t.o.m HON säger att 2010:an är bland det bästa hon sett (i den prisklassen).

Men problemet i Sverige är att bilen jämförs med betydligt dyrare bilar pga alla importkostnader. Lite missvisande men så är det dessvärre.

Här kan du gå och köpa en fullmatad 2010 GT för 32K USD (219K sek) ut ur dörren, det finns ingen annan bil som klår den i samma prisklass.

Jag köpte nyligen en GT500 åt en kund, 2008:a, svart med mattsvarta ränder, 1200mil på från en handlare. Jag betalade 33500USD ut ur dörren.

"Min" 2010 GT500 köper jag direkt från en handlare som inte har någon Dealer mark-up. Problemet är att hitta några till salu då dom har bara gjort ca 2000st iår pga att dom jobbar med att få ut 2011 GT:n.

Men jag vet var dom finns, så om nån är sugen på GT500 av valfri årsmodell så är det bara att höra av er ;)

klart att man funderar på en 07: gt500 när man nu som jag antagligen ska köpa kompressor i vinter. men det lär väl va svårt att ha en sån här hemma för under 400 lök.

Polaren har en 07:a till salu för 34K, den borde du kunna ha hemma för det priset.

Inköp: 219.000SEK

Frakt: 10.000SEK

Moms: 54.750

Tull: 22.900

Inreggning/lysen mm: 10.000

Ca 325K reggad och klar +/- ett par tusen

Så även om du hittar en för ca 37K USD (vilket det finns en hel del av) så borde du kunna ligga inom din budget.

knappar man in på t.ex nordtrafiks hemsida 34000 dollar så är den hemma här för 106446kr.... dvs om man inte skriver ner kvittot.

34000 dollar gånger 7,2 sek = 244800 +ca 10000 i intyg lampor osv allt detta blir 361246 kr

har jag missat nåt??? det är NÄSTAN så att man blir sugen på att lägga in en annons på bilen om man nu ändå tänkt köpa kompressor

Link to comment
Share on other sites

Lite tips på en sida om ni vill titta på Mustanger.Shelbys ,Saleen,Roush finns här.Har själv hittat mina bilar på denna sida.Denna länk kommer ifrån Los Angeles.Har själv tagit hem två bilar därifrån.Har en kontakt som bor där allting har fungerat bra.Dollarkursen stod runt 6 kronor när vi köpte våran Saleen. Skickar länken till er:

http://www.autotrader.com/fyc/searchres ... _record=26

Link to comment
Share on other sites

Ursäkta alla 2005-2009 ägare men det är rena rama "Legoland" känslan i interiören på era bilar.

Utseendet är okej men kvalitén i övrigt får mig att backa.

Jag röstade därför på 2010 som gjort ett kliv framåt som ligger i nivå med 90% av alla andra bilar.

Någon som köper min 69 så cashar jag direkt för en 2010!!! :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Jag kanske är diskad, men kan inte låta bli att tycka......

Jag har egentligen inte mycket till övers för plast inredningar, men jag gillar inredningens stil på min -05'a.... dom runda friskluftsutblåsen osv...

Sen gillar jag inte röven på 2010. Avsmalningen på baklysena.... det ser helt enkelt ut som nån jäkla japs-bil tycker jag.... samma med framlysena...

Men det var min helt personliga åsikt.... så skulle jag byta till NÅN annan bil så vore det en 09.... fast med lite mera motor......

Link to comment
Share on other sites

håller me dig uffe!Provsatt en 2010 i sommras, blev inte jätte inponerad.

Blir det en annan musse i framtiden och om jag väljer någon av de nyare skulle jag nog välja 500an.

Gillar inte utseendet på 2010 men smaken e ju som baken.

Link to comment
Share on other sites

Billigaste 2010 GT500:an kostar 48175 USD, utöver det tillkommer skatt som är mellan 0-10% beroende vilken stat du handlar i, vanligtvis ligger den runt 7 -8 %. Därefter ska den transporteras från handlaren till hamnen, pris? från Scottsdale Arizona till Houston TX ca 150 mil kostar 1000 USD + frakt till Sverige, tull och till slut moms på hela summan.

Räkna priset på bilen x 1,5 blir det ganska exakt slutsumman du har den i hemma, ombyggd bes. och skattad.

Mvh Jörgen Omelius CMC 2237

Svängde förbi exclusive idag och tog en titt på nya gt500 visst den var snygg men 699.000. de vete f-n.

Jo men det är Exclusive Cars det. Tar du in en själv är det inga problem att få hem en 2010 GT500 för runt 500K.

Jag har lagt handpenning på en 2010, 48400USD om jag köper den (340.000kr) :)

Visst, du får ingen halvdan garanti som dom erbjuder, men samtidigt så har du sparat mer än tillräckligt för att skydda dig.

Men jag håller med dig! Den första vi tune'ade kostade ägaren 74K USD!!! Han betalade 20K USD i Dealer Mark-up.

Link to comment
Share on other sites

Jag räknade inte med att betala skatten här i USA, det får nån annan stackare göra. Så länge bilen har fått en title så behöver man inte betala sales tax, eller gas guzzler tax.

För mig personligen så måste jag betala skatten då jag bor här i Staterna. Men i FL är den bara 6%, samt att hamnen ligger runt hörnet den dagen jag skickar den till Sverige :--

Känner till 4-5st till salu som är "beggade" och har under 500 mil på mätaren. Alla under 50K USD.

Och tro mig, alla GT500 till salu ligger icke på Ebay, Autotrader mm. Sen finns det handlare som ägs en och samma gubbe där bilen flyttas runt till, pris ändras beroende på marknanden mm mm.

/E

Billigaste 2010 GT500:an kostar 48175 USD, utöver det tillkommer skatt som är mellan 0-10% beroende vilken stat du handlar i, vanligtvis ligger den runt 7 -8 %. Därefter ska den transporteras från handlaren till hamnen, pris? från Scottsdale Arizona till Houston TX ca 150 mil kostar 1000 USD + frakt till Sverige, tull och till slut moms på hela summan.

Räkna priset på bilen x 1,5 blir det ganska exakt slutsumman du har den i hemma, ombyggd bes. och skattad.

Mvh Jörgen Omelius CMC 2237

Svängde förbi exclusive idag och tog en titt på nya gt500 visst den var snygg men 699.000. de vete f-n.

Jo men det är Exclusive Cars det. Tar du in en själv är det inga problem att få hem en 2010 GT500 för runt 500K.

Jag har lagt handpenning på en 2010, 48400USD om jag köper den (340.000kr) :)

Visst, du får ingen halvdan garanti som dom erbjuder, men samtidigt så har du sparat mer än tillräckligt för att skydda dig.

Men jag håller med dig! Den första vi tune'ade kostade ägaren 74K USD!!! Han betalade 20K USD i Dealer Mark-up.

[/quote:2ucfsa19]
Link to comment
Share on other sites

Jag pratar ny bil, då måste man betala både salestax & gas guzzlertax.

Om man önskar en speciell färgkombination till rätt pris (se Ford.com / Build & Price)) och inte vill köpa en bil med GPS som ändå inte fungerar här i Sverige är det väl smartare att köpa där den rätta bilen finns och betala frakt från handlaren till hamnen. Vem vill få hem en bastard.

Om någon behöver hjälp med import, köp, title, frakt inom USA, shipping, ombyggnad och reg.bes.) är ni välkommna att höra av er.

mvh jörgen omelius

Jag räknade inte med att betala skatten här i USA, det får nån annan stackare göra. Så länge bilen har fått en title så behöver man inte betala sales tax, eller gas guzzler tax.

För mig personligen så måste jag betala skatten då jag bor här i Staterna. Men i FL är den bara 6%, samt att hamnen ligger runt hörnet den dagen jag skickar den till Sverige :--

Känner till 4-5st till salu som är "beggade" och har under 500 mil på mätaren. Alla under 50K USD.

Och tro mig, alla GT500 till salu ligger icke på Ebay, Autotrader mm. Sen finns det handlare som ägs en och samma gubbe där bilen flyttas runt till, pris ändras beroende på marknanden mm mm.

/E

Billigaste 2010 GT500:an kostar 48175 USD, utöver det tillkommer skatt som är mellan 0-10% beroende vilken stat du handlar i, vanligtvis ligger den runt 7 -8 %. Därefter ska den transporteras från handlaren till hamnen, pris? från Scottsdale Arizona till Houston TX ca 150 mil kostar 1000 USD + frakt till Sverige, tull och till slut moms på hela summan.

Räkna priset på bilen x 1,5 blir det ganska exakt slutsumman du har den i hemma, ombyggd bes. och skattad.

Mvh Jörgen Omelius CMC 2237

Svängde förbi exclusive idag och tog en titt på nya gt500 visst den var snygg men 699.000. de vete f-n.

Jo men det är Exclusive Cars det. Tar du in en själv är det inga problem att få hem en 2010 GT500 för runt 500K.

Jag har lagt handpenning på en 2010, 48400USD om jag köper den (340.000kr) :)

Visst, du får ingen halvdan garanti som dom erbjuder, men samtidigt så har du sparat mer än tillräckligt för att skydda dig.

Men jag håller med dig! Den första vi tune'ade kostade ägaren 74K USD!!! Han betalade 20K USD i Dealer Mark-up.

[/quote:35lqqmqo]
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...