mikeo cmc 748 October 4, 2009 Report October 4, 2009 Jag har hållt på att färdigställa min hjulupphängning fram.Har en fråga angående fästet undre bärarm/spindelled. Jag försöker hitta en sprängsskiss hur det ska se ut med hjulupphängningen men har inte hittat någon. Till frågan, det ska väl sitta brickor/distanser under denna mutter? Jag har spänt mutterna i botten och det är fortfarande glapp i spindelleden, jag får inte ner muttern längre ner.Kan man sätta vanliga brickor under eller ska det vara några speciella distanser.Har försökt att leta efter detta på mustangåterförsäljare men har inte hittat det på nätet. Citera
CMC-49 October 4, 2009 Report October 4, 2009 Verkar vara fel kulbult ska inte behövas brickor och dylikt där inte :-( Citera
Cabbe70 October 5, 2009 Report October 5, 2009 Håller med, har inte behövt brickor på min 70:a./Dan Citera
Lars Oscarsson cmc383 October 5, 2009 Report October 5, 2009 Hej.Det är fel kulbult för spindel, har du korsat delareller är det ren 70 framvagn. Har varit med om detta på en 65a med 67 spindlar,kulbulten med styrstag mm kom från en bil med 6a,alltså korsade delar. Koningen är då för mager och bulten kommer för djupt inmed påföljd att låspinnens hål kommer för högt upp och att gängan blir onödigt lång. Citera
Nenne October 5, 2009 Report October 5, 2009 Mike, innan Du rusar sta och köper nya grejer, fick Du ingen monteringsanvising med till ditt coilover-kit?Jag frågar eftersom jag hittade Global Wests monteringsanvisning för deras coilover-kit.Rulla ned till punkt 16.http://www.globalwest.net/1967-70_Musta ... _front.htm Citera
mikeo cmc 748 October 5, 2009 Author Report October 5, 2009 Mike, innan Du rusar sta och köper nya grejer, fick Du ingen monteringsanvising med till ditt coilover-kit?Jag frågar eftersom jag hittade Global Wests monteringsanvisning för deras coilover-kit.Rulla ned till punkt 16.http://www.globalwest.net/1967-70_Musta ... _front.htmNej jag fick inga instruktioner till mina coilovers konstigt nog, jag har laddad hem instruktionerna för TCP coilovers istället eftersom kiten är identiska. Dock så fick jag mina coilovers färdigmonterade när jag köpte dom.Jag har bytat mina spindlar fram till 70 spindlar. Såg i både TCP o GlobalWest att dom har en distans under den muttern som jag menar. Trodde kanske att detta va en distans som satt orginal på bilarna som jag skulle återanvända, men så verkar inte vara fallet. Får väl ta att tillverka mig en sådan istället.Tackar för hjälpen allihop.mike Citera
Arjan December 3, 2009 Report December 3, 2009 Den flesta erftermarknadsarmar behöver en bricka. Jag tror den använder en kulbult som är vanligt inom hotrod/racing branchen och passar äldre Mustanger men inte utan bricka. Antingen är diametern lite mindre (En liten skillnad skjuter upp kulbulten ganska mycket, eftersom det är en koniskst hål) eller så sitter hålet till låspinnen bara högre. Citera
fredrik 2121 December 8, 2009 Report December 8, 2009 min polare har en framvagn tcp och det stämmer det du säger att det ska sitta en konisk distans mellan spindel och muttern. jag håller på att bygga egna bärarmar efter att jag har gjort jiggar efter hans bärarmar.Jag beställde dämpare, övre och undre kulbultar från tcp och ja fick med de distanserna (som du saknar) till de undre kulbultana. Citera
Recommended Posts