Jump to content

Dash pad


Mustang

Recommended Posts

Har några otrevliga sprickor uppe på instrumentbrädan, vinylen har spruckit lite grann.. patina brukar jag kalla det :D , men vissa retar upp sig på dem ändå :shock:

Någon som har någon uppfattning om detta från ebay skulle kunna vara nåt. Bra/dåligt.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/71-72-73 ... ccessories

Tydligen ett "skal" som sätts över orginalet.

Eller någon som har nåt att sälja kanske.. ? (Grön dash pad Mustang 71 )

------------------------------------------------------------------------------------

Hösten närmar sig, men med "vet" besiktad Mustang kör jag när vädret så tillåter... vår höst vinter sommar.. behöver inte längre "lägga upp för säsongen".... känns bra..

HaDeBraAlla!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Patina

Link to comment
Share on other sites

Har själv funderat på denna "cap".

Men beslutade mig för att avstå.Enligt hörsägen inte så lyckade.

Nya Gröna dash pad´s går tydligen inte att få tag på för tillfället (har försökt i två år nu). Köper en annan kulör och färgar så länge.

Hörde mig för lite bland de firmor i Sverige som reparerar dessa men skulle kosta ca 8000:- då att laga.Va tydligen dyrare med just gröna.

Link to comment
Share on other sites

OK... blir att köra med "patina" ett tag till antagligen.....

Man blir alltid misstänksam mot grejjor som verkar bättre än vad prislappen säger.

Dessa "PADS" som jag frågade om, måste väl vara en ganska tunn vinyl, annars, hur fraktas dom.... ihopvikta...? nåja vi forskar vidare...

ps

men "hörsägen" ....nån som sett dom in real...?

Link to comment
Share on other sites

Finns det ingenting att täcka med det med som ser någorlunda ut som vinyl då ?

På jobbet har vi ett väldigt väldigt tunt fake-skinn som ser riktigt bra ut om man gör det riktigt.

Har nästan funderat på att göra det på lite paneler, etc i bilen om jag hittar rätt färg.

Link to comment
Share on other sites

Nåja Janne, jag såg det med en gång när jag kikade närmare på din bil i Skänninge 2007.

Men det är en väldigt bra version Du har, fast jag misstänker att det finns andra tillverkare vars överdrag inte ser lika bra ut.

Link to comment
Share on other sites

Ja det lät ju för billigt men i texten står det:

Our 1971-73 Dash Pads are made from the Original Ford Tooling design. They are vacuumed formed vinyl with steel inserts for a superb look. They are MCA approved. MCA approval number is 012606B

Mvh. Mats

Link to comment
Share on other sites

Ja det lät ju för billigt men i texten står det:

Our 1971-73 Dash Pads are made from the Original Ford Tooling design. They are vacuumed formed vinyl with steel inserts for a superb look. They are MCA approved. MCA approval number is 012606B

Mvh. Mats

'

Det där är en komplett stoppning och inte ett överdrag. Överdragen görs inte från Fords verktyg och har inget stål i sig. Du får titta lite längre ner för att hitta överdragen.

Link to comment
Share on other sites

Helt rätt !

Jag letar en riktig pad ingen cap.

Fick följande svar när jag mailade om tillgänglighet.

Hello Thomas,

We do not have that item available.

Temp Out with No ETA.

Thank You, and have a nice day

Link to comment
Share on other sites

They are MCA approved. MCA approval number is 012606B

Mvh. Mats

MCA approved er slut for lenge sen. Har absolut ingen betydelse om prylan er korrekt eller inte.

Har dashpad (original tooling) i min 70. Helt perfekt. Hadde stora svårigheter att se nån skillnad från orginalen. Har sett dessa caps...Tyckar inte dom ser bra ut.

John

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jag beställde en svart och en blå dash till mina bilar (-71 och 73) från Year One. Den svarta kom direkt, den blå tog över 6 månader. I efterhand tycker jag att jag borde köpt båda svarta = snyggare.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Har själv försökt med denna variant, men efter en säsong kasserades den till

förmån för en ny riktig instrumentbräda.

En dash pad är mycket skör och tål inte mycket innan den spricker.

Inget att rekommendera om man är nogrann

CMC 1424. Hagge.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...