Jump to content

hot rod kammar


bb

Recommended Posts

Blev aningen bättre... släpar inte vid gas-släpp utan går ner fortare.

Däremot fortfarande lite för hög tomgång på D.

Så den ska jag peta ner lite.

Hinner inte nu. RAce ikväll

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 388
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Har gjort rent min throttle body och satan i gatan, vad mycket sot och skit, har iofs suttit där i 5 år nu... Men vi har ju bara kört 2500 mil...

Sen har jag plockat bort batteripoolen. Ska låta bilen självlära sig om en liten stund... 5 minuter utan fläkt, ac, sen 5 minuter med full AC o fläkt..... Får se sen om gas-respons, och tomgång, blir bättre

Kanske dags för en sån här http://www.brenspeed.com/555-3711.html så håller sej trottel huset rent.

Eller gör som jag kör med filter.

Vevhus vent. sänker även oktanen i soppan när man kör slutet system. :thumbdown: .

/Micke

Link to comment
Share on other sites

Har kört 201 meter idag... SKIT SEGT. Var tvungen att stämpla fullt vid sista gula för att komma iväg på grönt.

Ändå segade det sig iväg.........

Tror min BAMACHIPS TUNE är en halvdan faktiskt. Körde 9.28 för två år sen... på 201 meter. Idag 9.15 som bäst skitsurt... hade räknat med en hög ÅTTA !!!

Iofs inte på samma bana... ska testa på Kjula igen om nån vecka med en bättre tune.

Link to comment
Share on other sites

SKIT TUNE tror jag att jag fått, och BAMA CHIPS svarar inte direkt på mailen heller.

Åkt till Umeå och jobbat.... biljävlen har stannat tre gånger, och går ojämnt.... frugan var jätteglad.

Tur hon är van vid trilskande bilar.

Funderar på om det blev ÄNNU värre när jag gjorde rent spjäll huset.

Fan, man kanske ska kasta på tunen igen... Jag tog bara bort batteripolen... och så fick den lära om....

Gick ju bra på strippen igår...sen idag beter den sig som skit.

Tror snart jag åker ner och byter tillbaka till orginalkammarna !!!!

SKITBIL

Dessutom blev jag påkörd imorse på väg till Bromma av ett stirrigt fruntimmer på E4. Hon klämde rätt in i bilen bakom mig, som körde rätt in i arslet på mig.. vi båda stod still. Tur man har dragkrok... men bilen hasade en halvmeter trots att jag hade foten på bromsen....

Kärringen skyllde på att HÄSTEN var sjuk ... uj uj

Link to comment
Share on other sites

Gäst

Vilken sabla otur du verkar ha Uffe, lider med dig :(

Du som var utom dig av glädje när du hämtade bilen efter kammbytet!

Min bil går iaf riktigt fint med SCTX3 tune och 25% högre vxl-tryck.

Link to comment
Share on other sites

Gäst
Vem gjorde Tunen ?

Det är den tunen som följer med när man köper enheten, alltså den är bara gjord för CAI och 93 octan.

Den är INTE gjord för mitt trim!

Link to comment
Share on other sites

Vem gjorde Tunen ?

Det är den tunen som följer med när man köper enheten, alltså den är bara gjord för CAI och 93 octan.

Den är INTE gjord för mitt trim!

Då har du fler hästar som väntar :thumbup: med en ny custom tune.

/Micke

Link to comment
Share on other sites

Gäst

F-n vad jag gillar min Musse, rejsade idag med en Polo Turbo med ca 320 hk vid 1,5 laddtryck.

Ganska jämnt men min bil är så stabil trots att det släpper bak, kan reglera sladdarna med gasen ibland, känns underbart! :twisted:

Trimmet i kombination med Shelbyhjulen och sänkningen och så klart bromsarna gör att jag är så nöjd med bilen.

Men det är klart, en kompressor vore smutt, men med tanke på "hur jag kör" tror jag denna effekt är mer än nog! :think:

Link to comment
Share on other sites

F-n vad jag gillar min Musse, rejsade idag med en Polo Turbo med ca 320 hk vid 1,5 laddtryck.

Ganska jämnt men min bil är så stabil trots att det släpper bak, kan reglera sladdarna med gasen ibland, känns underbart! :twisted:

Trimmet i kombination med Shelbyhjulen och sänkningen och så klart bromsarna gör att jag är så nöjd med bilen.

Men det är klart, en kompressor vore smutt, men med tanke på "hur jag kör" tror jag denna effekt är mer än nog! :think:

Ja, jag brukar kolla efter dig när jag åker omkring i Enskede/Bandhagen/Örby för att försöka få till ett race. Är ju lite nyfiken på hur era kammade bilar går. Ja menar, hur orolig ska man va :)

Link to comment
Share on other sites

F-n vad jag gillar min Musse, rejsade idag med en Polo Turbo med ca 320 hk vid 1,5 laddtryck.

Ganska jämnt men min bil är så stabil trots att det släpper bak, kan reglera sladdarna med gasen ibland, känns underbart! :twisted:

Trimmet i kombination med Shelbyhjulen och sänkningen och så klart bromsarna gör att jag är så nöjd med bilen.

Men det är klart, en kompressor vore smutt, men med tanke på "hur jag kör" tror jag denna effekt är mer än nog! :think:

Ja, jag brukar kolla efter dig när jag åker omkring i Enskede/Bandhagen/Örby för att försöka få till ett race. Är ju lite nyfiken på hur era kammade bilar går. Ja menar, hur orolig ska man va :)

Ska försöka få en tune men misslyckades på Breenspeeds hemsida, kanske Torq. Sen kör vi!!! :--

Lite oroväckande med din signatur dock.. :think:

Link to comment
Share on other sites

F-n vad jag gillar min Musse, rejsade idag med en Polo Turbo med ca 320 hk vid 1,5 laddtryck.

Ganska jämnt men min bil är så stabil trots att det släpper bak, kan reglera sladdarna med gasen ibland, känns underbart! :twisted:

Trimmet i kombination med Shelbyhjulen och sänkningen och så klart bromsarna gör att jag är så nöjd med bilen.

Men det är klart, en kompressor vore smutt, men med tanke på "hur jag kör" tror jag denna effekt är mer än nog! :think:

Ja, jag brukar kolla efter dig när jag åker omkring i Enskede/Bandhagen/Örby för att försöka få till ett race. Är ju lite nyfiken på hur era kammade bilar går. Ja menar, hur orolig ska man va :)

Ska försöka få en tune men misslyckades på Breenspeeds hemsida, kanske Torq. Sen kör vi!!! :--

Lite oroväckande med din signatur dock.. :think:

Ta för f*n inte från TORQ...

Angående Brenspeeds sida, försökte också beställa genom den. Men gick inte att beställa till utlandet :crazy: Så skickade ett mejl till Dave och han svarade med att sätta in deras adress på beställningssidan och sedan fixade det sig med allt genom mejl. :thumbup:

Tar ca 5-7 dagar från att du gör en beställning, men det kommer vara värt det. LOVAR DET ;)

Link to comment
Share on other sites

Bilen har inte gått som den ska sen jag fick kammarna installerade.. Har pratat med lite folk, och dom har kunnat kört med bilen UTAN tune.

Jag fick inte igång bilen utan en "anpassad" tune. Sen har den blöddrat, gått lite orent, varierat GRUVLIGT i varv på tomgång, och med D.

Kört på cruisingen i Västerås, på D, bilen gör 80 på tomgång..... växlar upp till och med.

Varvar 1500 när man slår i N. Ibland i 10 sekunder innan den går ner till 750. Kollade med min tuner. Tunen är inställd på 775 rpm , idle Drive.

Det är det INTE kan jag säga..

På väg ut från området idag misstände bilen på TOMGÅNG.

Sen gick den bra hela vägen hem. 1 km hemifrån misstände den igen på LÅGT varv.

Motorvarningslampan tändes: P0345, P0022.

P0345

Camshaft position sensor A circuit bank 2

P0022

Intake camshaft position timing over retarded bank 2.

JÄVLA SKIT !! Lagt 12.000 spänn på kambyte och bilen drar ÖVER 2 liter milen och nu en miljard FELKODER.

Nån som vill ha ett par HOT ROD KAMMAR... JAg vill ha tillbaka mina gamla i bilen !!!!!

Link to comment
Share on other sites

Är det någon som bytt kam utan Fords verktyg? Min motor har råkat ut för lite för mycket laddtryck - en vevstake är kortare... jag har rivit topparna men vill plocka isär dem för rengöring och min plan med ett annat verktyg visade sig inte fungera :(

Ford PN: 303-1039 http://www.denlorstools.com/home/dt1/pa ... _3_va.html

Annars kanske det är någon som kan tänka sig att låna ut, hyra ut eller sälja sitt verktyg?

Link to comment
Share on other sites

Bilen har inte gått som den ska sen jag fick kammarna installerade.. Har pratat med lite folk, och dom har kunnat kört med bilen UTAN tune.

Jag fick inte igång bilen utan en "anpassad" tune. Sen har den blöddrat, gått lite orent, varierat GRUVLIGT i varv på tomgång, och med D.

Kört på cruisingen i Västerås, på D, bilen gör 80 på tomgång..... växlar upp till och med.

Varvar 1500 när man slår i N. Ibland i 10 sekunder innan den går ner till 750. Kollade med min tuner. Tunen är inställd på 775 rpm , idle Drive.

Det är det INTE kan jag säga..

På väg ut från området idag misstände bilen på TOMGÅNG.

Sen gick den bra hela vägen hem. 1 km hemifrån misstände den igen på LÅGT varv.

Motorvarningslampan tändes: P0345, P0022.

P0345

Camshaft position sensor A circuit bank 2

P0022

Intake camshaft position timing over retarded bank 2.

JÄVLA SKIT !! Lagt 12.000 spänn på kambyte och bilen drar ÖVER 2 liter milen och nu en miljard FELKODER.

Nån som vill ha ett par HOT ROD KAMMAR... JAg vill ha tillbaka mina gamla i bilen !!!!!

TYVÄRR LÄSER MAN FÖR MYCKET PÅ NÄTET...

Ett antal inlägg = MOTORBYTE !!! Om man haft ovanstående felkoder....

Nu ska jag SUPA NER MIG :thumbdown:

Link to comment
Share on other sites

Har experimenterat lite med tomgången på min tune nu på sistone, för tunen jag fick av Brenspeed från början låg med en tomgång på 950rpm. Men så sänkte jag den för att motorn verkade vara stressad, som att den varvade extra mycket vid växelbyte.

750rpm hade jag ett tag men farsan gillade inte att motorn skakade så mycket, då han var rädd att slangar och annat skulle slitas i förväg.

Nu igår så provade jag med 950 igen, men samma sak igen att motorn verkade vara stressad. Så gick ner ett snäpp och satte tomgången på 850rpm, Då vibrerade motorn lagom OCH den kändes rätt när man växlade DVS att varvtalet inte gick upp flera hundra varv när man växla.

Så har hittat min bils ultimata varvtal :--

OT: körde lite landsväg idag och ligger på ca 0.8l/milen när man kör mellan 80-100km/h och sedan så ligger den på ca 1.0l/milen i motorvägsfart (110-130km/h). Inte så illa för en jänk som bluddrar :lol:

Link to comment
Share on other sites

mitt problem är att tunen säger en sak men bilen en annan...

Är tunen inställd på 750-800 och den ligger på 1200-1500 DÅ är nåt fel.

Och felkoderna visar väl på det gissar jag :?

Link to comment
Share on other sites

mitt problem är att tunen säger en sak men bilen en annan...

Är tunen inställd på 750-800 och den ligger på 1200-1500 DÅ är nåt fel.

Och felkoderna visar väl på det gissar jag :?

Sitter kammarna rätt? då menar jag alltså så kamkedjorna sitter "rätt"

Link to comment
Share on other sites

Bilen har inte gått som den ska sen jag fick kammarna installerade.. Har pratat med lite folk, och dom har kunnat kört med bilen UTAN tune.

Jag fick inte igång bilen utan en "anpassad" tune. Sen har den blöddrat, gått lite orent, varierat GRUVLIGT i varv på tomgång, och med D.

Kört på cruisingen i Västerås, på D, bilen gör 80 på tomgång..... växlar upp till och med.

Varvar 1500 när man slår i N. Ibland i 10 sekunder innan den går ner till 750. Kollade med min tuner. Tunen är inställd på 775 rpm , idle Drive.

Det är det INTE kan jag säga..

På väg ut från området idag misstände bilen på TOMGÅNG.

Sen gick den bra hela vägen hem. 1 km hemifrån misstände den igen på LÅGT varv.

Motorvarningslampan tändes: P0345, P0022.

P0345

Camshaft position sensor A circuit bank 2

P0022

Intake camshaft position timing over retarded bank 2.

JÄVLA SKIT !! Lagt 12.000 spänn på kambyte och bilen drar ÖVER 2 liter milen och nu en miljard FELKODER.

Nån som vill ha ett par HOT ROD KAMMAR... JAg vill ha tillbaka mina gamla i bilen !!!!!

Det där lät ju inte direkt skit skoj.

Har du pratat med MP?

Hoppas det löser sig.

// Danne

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...