Jump to content

hot rod kammar


bb

Recommended Posts

Nej, inte orginal, Håkan kommer ställa in den med min Predator eller med en ny SCT men man vill ju optimera det hela! :--

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 388
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

När vet du tid och plats?

Ja menar så man inte reser bort eller något annat dumt!

Smusslas om 5 graders förtändning o annat för hotrodkammarna, vad vet jag, bara den blir stabilare på tomgång och så klart så att att vridet blir maximalt! :twisted:

Jag tror bestämt att det håller på att styras upp i veckan, men förmodligen slutet av maj. Beror på när jag släpper iväg Paul till Sverige ;)

Dynomappning är en stoooor rekommendation för kammar. Då vi har mappat ett tio-tal senaste månaderna med Hot-Rod kammar på våran dyno så är våra "mail order tunes" väldigt nära, men alla bilar är olika.

Du kan säkert få ut 5-10 mer hästar på hjulen, men den största skillnaden mellan mail order och en custom mappning är just perfekt körbarhet och förbrukning. Där kommer verkligen dynokörningen till sin rätta. Sen kan man ställa in så tomgång är precis perfekt, inte för högt så man inte hör "ruppitiruppiti" ljudet och inte för lågt så bilen dör.

Med Custom mappning har vi sett ökningar på 30-35hk på hjulen med enbart kammar!

Link to comment
Share on other sites

Sen kan man ställa in så tomgång är precis perfekt, inte för högt så man inte hör "ruppitiruppiti" ljudet och inte för lågt så bilen dör.

Med Custom mappning har vi sett ökningar på 30-35hk på hjulen med enbart kammar!

Då håller jag mig hemma och väntar ivrigt på dynodagen, sätt upp mig på listan! :thumbup:

rupitirupiti, KLOCKRENT utryckt!!!

Ska bli intressant vad mitt kitt ger i häst och vrid!

Link to comment
Share on other sites

Om allt klaffar blir det "hemleverans" på torsdag... :thumbup:

Skuffen kommer vara fylld med alla org delar, så snabbt hem till garaget och tömma, sen ut och gasa om vädret tillåter!

Tjenare!!

Nu vill vi ha en rapport om vad du tycker om bilen, ja om du nu har slutat flina och kommit in hmmm. :--:--

Testkörde din bil i förmiddags och jag kan iaf säga till alla som tänkt sig att byta kammar o toppar att det är värt pengarna iaf. :thumbup: He,he vilken härlig bil det blir om man jämför med innan.....

Men som sagt vill ju ha rapport från ägaren.......... ;)

Link to comment
Share on other sites

OJJOJOJOJOJOJOJOJOJOJOJOJOJOJOJOOOOOJJJJJ vilken jä-la skillnad på bil det blev. :twisted::--:twisted:

Jag har f-n haft hårdballe hela vägen hem!!!!!

Ljudet är verkligen helt underbart, sitter här o längtar ut å köra igen trots 20 sträckmil avverkade för en timme sen!

Tomgången är så där härligt bluddrigt och nästan så den misständer, bilen rör sig t.o.m. på tomgången, känns hel skönt!

Hela OK-macken stod där och glodde när jag gled in för tank vid Sillekrog! :wtf:

Vid pådrag låter det helt sjukt skönt, typ som när dom filmar Nascar från cupén, den fullkomligt vrålar ur sin sång med en skön raspighet!!!

Man kan skrämma folk rejält vid omkörningar märkte jag... :shock:

Väghållningsatsen gjorde det hela också till en så total skillnad men märks inte på komforten samt att den är minimalt sänkt vilket jag gillar.

Enda nackdelen är att det känns som om den skall "dö" ibland men det är för den inte fått en "optimerad" tune ännu, dock stör det mig inte, speciellt när jag bara vill ligga i 160-240 och skrämma Audiägare! :clap:

Link to comment
Share on other sites

:thumbup: precis så ska det kännas :thumbup:

Har ju i stort sett samma set-up på min gule väntar bara på mitt nya insug sen så........................

Grymt, jo jag tror Håkan visade lite bilder på din. :thumbup:

Känner ett konstigt behov just nu att bara skriva en massa superlativer som kan beskriva min känslor just nu! Typ....

Så jä-la häftigt, fett me grymmt, astungt, skithäftigt, styggt som f-n, riktigt jä-la rått asså, osv :crazy:

Detta var värt varenda krona och jag är nu riktigt "fäst" vid min bil!!!

Däremot ska jag ALDRIG provköra en GT500 för jag börjar misstänka vad en "stressfläkt" kan göra med dessa bilar och även med mig....

PS Märkte ingen skillnad på soppaförbrukningen mer än att det var LÖJLIGT kul att låta bilen yla med ordentligt påslag och därav kanske 0,1 mer i snitt?

Link to comment
Share on other sites

:thumbup: precis så ska det kännas :thumbup:

Har ju i stort sett samma set-up på min gule väntar bara på mitt nya insug sen så........................

Grymt, jo jag tror Håkan visade lite bilder på din. :thumbup:

Känner ett konstigt behov just nu att bara skriva en massa superlativer som kan beskriva min känslor just nu! Typ....

Så jä-la häftigt, fett me grymmt, astungt, skithäftigt, styggt som f-n, riktigt jä-la rått asså, osv :crazy:

Detta var värt varenda krona och jag är nu riktigt "fäst" vid min bil!!!

Däremot ska jag ALDRIG provköra en GT500 för jag börjar misstänka vad en "stressfläkt" kan göra med dessa bilar och även med mig....

PS Märkte ingen skillnad på soppaförbrukningen mer än att det var LÖJLIGT kul att låta bilen yla med ordentligt påslag och därav kanske 0,1 mer i snitt?

Inte roligt när ni skriver så mycket härligheter, inte så att man blir mer sugen än man redan är på att byta kammar :lol:

Kanske strunta i semestern i år och spendera pengarna på Hot Rod-kammar och GT500KR Dämpare :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Jag kommer nog försöka vara med på den "årliga tuning dagen" som No Fear håller i(?)! :thumbup:

Det rekommenderas starkt! Årets Dyno Day kommer bli något utöver det vanliga :thumbup:

Kör idag Steeda CAI, och BamaChips race tune... funkar kanon...

Men ljudet och effektökningen känns lockande minst sagt.....

Kan ni, eller tror du Doug grejar en custom Tune för FRPP kammarna ihop med Steeda cai med high flow inlet tube...?

Link to comment
Share on other sites

hej mitt första intryck av kammarna var wow nästa steg frågade håkan om han fixade dom i min bil resten är historia på forat

Link to comment
Share on other sites

Lära bara ut och prov starta i dag. Låter så jä**la gott :thumbup:

Kombinationen prothane motor fästen och hot rod kammar får hela bilen skaka på tomgången.

Nu vill jag ha SOMMAR :evil:

/Micke

JAG BLEV HELT GALEN NÄR JAG HÖRDE MICKES BIL VIA TELEFONEN! FYFAN VA GÖTT!!!

JAG VILL JAG VILL JAG VILL!!!

Link to comment
Share on other sites

Visserligen har jag inte Hot Rod kammar i min bil, men fan så skönt det är att köra med bilen nu efter att motorn rasade för mig förra våren :( kul att åka Mustang idag, speciellt efter att ha åkt en trött gammal diesel i typ 1 år. Biiig Smile :--

Link to comment
Share on other sites

Här får ni lyssna och se mina små bidrag som jag filmat med min mobil, spännande med en hand! :shock:

Lite hjulspinn:

Tomgång:

Omkörning:

Link to comment
Share on other sites

Ang hot rod kammar,jag læste era inlægg på forumet,klart man blev sugen på dom.Køpte ett par och læste div instalerings tips,det stog att man skulle ha massa special verktyg.Prøvade att få tag i dom,men misslyckades.Bytte kammarna endå,enda special grejen blev en kil av en teflon skærbræda till kamkedjorna.En tune behøver man ju oxå så jag ringde till Eric på GETTORQ,jag ær kass på data, men med hans hjælp så kan vem som helst mappa sin bil .

Snabbare o bættre service får man leta længe efter på denna sidan av Atlanten,mycket prisværdt.

D bæsta av allt ,bilen går klockrent. :D

Link to comment
Share on other sites

Ang hot rod kammar,jag læste era inlægg på forumet,klart man blev sugen på dom.Køpte ett par och læste div instalerings tips,det stog att man skulle ha massa special verktyg.Prøvade att få tag i dom,men misslyckades.Bytte kammarna endå,enda special grejen blev en kil av en teflon skærbræda till kamkedjorna.En tune behøver man ju oxå så jag ringde till Eric på GETTORQ,jag ær kass på data, men med hans hjælp så kan vem som helst mappa sin bil .

Snabbare o bættre service får man leta længe efter på denna sidan av Atlanten,mycket prisværdt.

D bæsta av allt ,bilen går klockrent. :D

Tack Fredrik! Kul att höra att bilen går som den ska, d.v.s. snabbt som attans :--

Link to comment
Share on other sites

Någon som bromsat för att se effekten ännu? 8)

Nej, men det vore intressant, antar att mitt trim borde ge minst 50 hk +.

Dock det viktigaste av allt, det känns som en helt ny bil, skillnaden är faktiskt över förväntan.

Link to comment
Share on other sites

Här är en graf från en bil vi gjorde nyligen, alltid nåt!

CAI, mid pipe och kammar med custom tune gav 30rwhp över en annan bil med liknande moddar utan kammar. 310rwhp på min Mustang Dyno vilket brukar läsa lite lägre (men äkta siffror) jämfört med t.ex. Dynojet. Dock är ju ökningen densamma då dom kördes på samma dyno.

AlexDynoRun_compare.jpg

Fördelen med en custom tune jämfört med mail order är just att kunna få till körbarheten perfekt, samt få ut så mycket mycket pulver som möjligt. Alla bilar är ju olika så ibland kan mail order inte bli helt perfekt, men nära!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...