freddan302 June 28, 2010 Author Report June 28, 2010 Jag har beställt sprut!! Blev ett färdigbyggt Megasquirt-II V3.57 PCB. Moddat för min TFI tändning och för att styra fläktar etc. Även en specialgjort adapterkabel för att köra med orginal kabelstam. Citera
87gt50 June 29, 2010 Report June 29, 2010 En liten silikonmuff där på tryckröret så så det kan röra sig lite när mororn vrider sig?http://www.do88.se/c/silikonslang-universal/bla/hump/Motorn kan inte vrida sig, stumma motorfästen Men självklart blir det silikonslang vid varje skarv...Se bara till att du har ett "rörligt" fäste till lådan.En annan sak är att du får hålla koll på ev sprickbildningar i blocket vid motorfästena iom att du kör med stumma fästen, framför allt nu när du kommer att plocka ut rejält med vrid jfr original.För övrigt: Coolt bygge, och en bra byggtråd! Lycka till!!/Jocke Citera
freddan302 June 29, 2010 Author Report June 29, 2010 En liten silikonmuff där på tryckröret så så det kan röra sig lite när mororn vrider sig?http://www.do88.se/c/silikonslang-universal/bla/hump/Motorn kan inte vrida sig, stumma motorfästen Men självklart blir det silikonslang vid varje skarv...Se bara till att du har ett "rörligt" fäste till lådan.En annan sak är att du får hålla koll på ev sprickbildningar i blocket vid motorfästena iom att du kör med stumma fästen, framför allt nu när du kommer att plocka ut rejält med vrid jfr original.För övrigt: Coolt bygge, och en bra byggtråd! Lycka till!!/JockeDet blev stumma just nu... Måste hitta polyretan fästen men som har orginalhöjd! Mina prothane var alldeles för höga för att min tko skulle passa, funkade fint med min orginallåda dock! Till lådan har jag ett poly fäste, kanske inte rör sig lika mkt som gummi men borde flexa lite iallafall. Och sist men inte minst, tack till alla som är in och läser och skriver! Riktigt kul Citera
JanneJ June 29, 2010 Report June 29, 2010 Jag läser allt du skriver men har inget att tillägga förutom att det är en jättetrevlig läsning.Många från mig.Janne Citera
freddan302 July 1, 2010 Author Report July 1, 2010 Har fått mina tryckrör svetsade! Blev mycket bra!Nu återstår bara polering av dom Citera
1096 July 1, 2010 Report July 1, 2010 Snyggt... en växelströmmartig är inte så tokigt ibland... /J Citera
freddan302 July 13, 2010 Author Report July 13, 2010 Fick mitt sprut idag! Ett megasquirt 2 med adapterhärva för att köra orginal kabelstam.Bara dra en vacuumledning till mappsensorn sen bara att köra Citera
freddan302 July 18, 2010 Author Report July 18, 2010 Kopplade inte lite mätare idag! Blev faktiskt bra...Tog och lödde lös kontakten från klockan som jag änvände till mätarna.Enda kablarna jag var tvungen att dra separat var signalkabel till temp och vacuumledning till laddtrycksmätaren!Test innan dom åkte in i hållaren.Sådär, blev mycket bra! Citera
1096 July 18, 2010 Report July 18, 2010 Snyggt, hoppas se boostmätaren i ställning kl 3 framöver... minst... Citera
freddan302 July 20, 2010 Author Report July 20, 2010 Jepps! MINST kl 15 Lite kul, hittade en gammal bild från då jag köpte bilen... Bilden är tagen av förra ägaren! Före:ochEfter: Lite skillnad Citera
freddan302 July 21, 2010 Author Report July 21, 2010 Ja det har hänt lite sedan jag köpte den... Idag ska jag fylla motorolja och växellådsolja sen är det nära uppstart Citera
freddan302 August 8, 2010 Author Report August 8, 2010 Ett tag sedan jag uppdaterade men lite har hänt iaf! Besiktade bilen för ett tag sedan och det gick bra! Därefter är bilen körd tillbaka i garaget för lite modifieringar Har kopplat in och fått bilen att gå på tomgång med mitt nya sprut "Megasquirt" Bort med allt vad MAF heter! Sedan har jag bytt spridare.. Ford Racing 42lbsOch monterat min oilseperator som jag ska använda till min vevhusventilation. Citera
freddan302 August 9, 2010 Author Report August 9, 2010 kommenterade inte bilprovningen på turbon alls?Hade ingen turbo monterad... Det kommer nu! Citera
BUSET August 9, 2010 Report August 9, 2010 jaha ok ha ha..ja det lär bli en jävla raketbil det där! KUL Citera
freddan302 August 13, 2010 Author Report August 13, 2010 Lite update...Monterade min MSD box idag...Såhär blev det med plasten på plats...Sen skruvade jag dit turbon för nästa steg blir att börja med downpipen!Börjar bli nåt nu Citera
1096 August 13, 2010 Report August 13, 2010 Lite giftigare spridare nu ser jag.... Ska bli kul och ser hur det funkar snart då.... Citera
macattac August 14, 2010 Report August 14, 2010 Fantastiskt bygge.....inspirerar hårt! =)Det är inte ett flyttgods du har eller? Tänkte eftersom du var tvungen att ta bort turbon för besiktning.Man kanske skulle köra turbo själv...hmm..Kör du twin entry på dina headers? Med tanke på storleken på din turbo så antar jag det för att få en snabbare och bättre spoolup. Citera
freddan302 August 14, 2010 Author Report August 14, 2010 Tack! Nix det är inte en flyttgodsare... Synd det! Nej det är inte twin entry... Turbon är en single entry och grenrören har ganska olika längd på höger och vänster sida så jag tror det är bäst med single entry.. Sen är det ju ganska många liter som puffar på så jag tror inte responsen blir lidande.. Citera
macattac August 14, 2010 Report August 14, 2010 Förvisso....men liten turbo? T70 är ju en av de lite större...visst inget lastbilsagg men ja...Inte funderat på dubbelturbo?Hur klarar sig original kolvar, kolvringar, vevstakar etc med stressfläkt? Klarar motorn av ett "bolt-on" kit eller måste man slita isär som du gjort?Inga bilder/klipp på bilen när turbon kör? Citera
freddan302 August 14, 2010 Author Report August 14, 2010 Förvisso....men liten turbo? T70 är ju en av de lite större...visst inget lastbilsagg men ja...Inte funderat på dubbelturbo?Hur klarar sig original kolvar, kolvringar, vevstakar etc med stressfläkt? Klarar motorn av ett "bolt-on" kit eller måste man slita isär som du gjort?Inga bilder/klipp på bilen när turbon kör?Har inte sagt att den är liten Ganska lagom skulle jag kalla det.. Dubbelturbo? Njaa, blir dubbelt så dyrt, tar dubbelt så stor plats etc... Singelturbo tycker jag är enda vägen att gå på en mustang.Angående motorn så har jag fortfarande orginalkolvar, ringar, lager, stakar etc.. Det enda jag har bytt på min motor är topparna, insuget, gasspjället, allt för att få motorn att andas lite lättare = lägre laddtryck för samma hästar...Bilen är ej körd med turbo ännu... Hade tänkt hinna prova lite i höst innan snön kommer. Film kommer då det är gjort! Citera
macattac August 14, 2010 Report August 14, 2010 Ah okej....det låter ju bra. Nyfiken på vad du fått lägga om man tar bort topparna.Min är ju flyttgods, en -03a, så besiktningen kan inte säga så mycket =) Citera
Daniel Linde August 14, 2010 Report August 14, 2010 Ah okej....det låter ju bra. Nyfiken på vad du fått lägga om man tar bort topparna.Min är ju flyttgods, en -03a, så besiktningen kan inte säga så mycket =)Det skiljer sig väl ändå inte så mkt mellan flyttgods o inte. Är väl mest borrning i skärmarna för blinkers samt bakljuset.Positions ljus lär du ha i vitt iaf. Avgasvärden är vad jag förstått lika. Och du får ju inte bygga om den något mera för att den är flyttgods. Rätta mig om jag har fel // Danne Citera
macattac August 15, 2010 Report August 15, 2010 Ah okej....det låter ju bra. Nyfiken på vad du fått lägga om man tar bort topparna.Min är ju flyttgods, en -03a, så besiktningen kan inte säga så mycket =)Det skiljer sig väl ändå inte så mkt mellan flyttgods o inte. Är väl mest borrning i skärmarna för blinkers samt bakljuset.Positions ljus lär du ha i vitt iaf. Avgasvärden är vad jag förstått lika. Och du får ju inte bygga om den något mera för att den är flyttgods. Rätta mig om jag har fel // DanneNu vet jag att Zatzy inte är vetenskapligt vedertaget men...http://www.zatzy.com/allmaent/322006-fl ... mning.htmlSamt att det är samma sak som jag hört förut. Har du flyttgods från USA så kan du i princip göra vad du vill i trimväg....Men rätta gärna mig om jag har fel Så här står det t.ex på min musseCHASSINUMRET PLACERAT PÅ HÖGER KONSOL I MOTORRUMF97B INFÖRTS TULLFRITTT13K DATUM DÅ FORDONET HAR TAGITS I BRUK ÄR UPPSKATTATT16A CHASSINUMRET ÅSATT I SAMBAND MED BESIKTNINGIngenting om avgaskrav....Samt att "effektnorm" är okänd. På mina andra bilar...en Import och en sv-såld står det EU.Effeknormen är ju standard för mätning av effekt...är den okänd...då finns inget "vedertaget" sätt att mäta effekten på?Eller är jag ute o köper korv? Citera
Recommended Posts