Jump to content

Projekt SuperSnake Clone (By Björn)


BJÖRN_84

Recommended Posts

Ha,ha,ha nu ska jag retas lite med dig Björn. Såg på en av dina bilder att du har kryckan kvar till huven hoppas det bara är så tills den är lackad :crazy: måste ju ha dämpare istället men jag antar att du har det eller hur??

står ju inväntar lev av dem... men jag reagerade likandant först tills jag lästa vidare... :shh:

Tyvärr har detta glömts bort är huvpinnar jag inväntar lev av.Inte huvdämpare.Men hinns nog med att beställas 8)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 262
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

MRT har ett snyggt kit (det har jag) och givetvis är det svart :thumbup:

Får se vad det blir för något finns ju så många olika :crazy:[/quote:17w8bf6q]

enkelt dom här ska du ha på din coola bil!!! :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Meckandet går vidare, kom hem precis kl 01.54 Ganska skitig som man brukar bli när man meckar :--

Hur som helst så sitter positions lycktor på plats nu och även GT-500 Frontläppen som mot nästa sommar skall bytas ut till den i kolfiber.

Skall även plocka av orginal vingen så man kan få dit Shelby vingen när Håkan får hem den.Är tok nöjd med hur det hela ser ut tillsammans.Mäktig e det enda ordet jag hittar och tvärfet :D

Nu kan man snart lämna huven på lack då Shelby delarna jag beställt från Shelby Store kommer dyka upp vilken vecka som helst nu.Väntar med spänning!

Bilder kommer inom kort.

Link to comment
Share on other sites

Grymt jobbat Björn !

Blir nog en vacker pärla när hon är klar. :)

En fråga bara..

När du meckar, har du då en dörr på baksidan också så du springer ut genom porten och in

på baksidan för att komma åt bakluckan ? För på bilderna ser det ut som om att det MINIMALT

med utrymme runt om. :think::silent:

Måste säga att det är väldigt strongt gjort av dig att fixa allt det där i det lilla utrymmet. :--:thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Grymt jobbat Björn !

Blir nog en vacker pärla när hon är klar. :)

En fråga bara..

När du meckar, har du då en dörr på baksidan också så du springer ut genom porten och in

på baksidan för att komma åt bakluckan ? För på bilderna ser det ut som om att det MINIMALT

med utrymme runt om. :think::silent:

Måste säga att det är väldigt strongt gjort av dig att fixa allt det där i det lilla utrymmet. :--:thumbup:

Hej

är en ganska smal person så för mig fungerar det utmärkt att jobba på detta utrymme.Är större än det ser ut på bild oxå men visst vore det lättare om man hade mer plats. Visst vore det sjysst med dubbelgarage o egen lyft men verkar vara svindyrt o hitta bättre garage för pengarna än detta och någon seriös att dela med.Betalar idag 500kr/Månaden inkl värme för dom pengarna e det guld värt.I Bakkant har jag ca 1 meter innan bilens bakre parti.Runt om bilen ca 90cm på varje sida har inte exakta måtten.Men får duga tills något dyker upp Alt tills husköpet blir av vilket inte heller verkar hel lätt att hitta.

Men får tacka för orden visst har det blivit en hel del pyssel med att byta front o kabelstam osv men man tycker att det e värt varenda timme o krona som går åt när man ser resultatet.Dock så vill jag tona alla rutor inkl framruta men som vanligt allt som e roligt ogillas i sverige tyvärr.

Link to comment
Share on other sites

Grymt jobbat Björn !

Blir nog en vacker pärla när hon är klar. :)

En fråga bara..

När du meckar, har du då en dörr på baksidan också så du springer ut genom porten och in

på baksidan för att komma åt bakluckan ? För på bilderna ser det ut som om att det MINIMALT

med utrymme runt om. :think::silent:

Måste säga att det är väldigt strongt gjort av dig att fixa allt det där i det lilla utrymmet. :--:thumbup:

Hej

är en ganska smal person så för mig fungerar det utmärkt att jobba på detta utrymme.Är större än det ser ut på bild oxå men visst vore det lättare om man hade mer plats. Visst vore det sjysst med dubbelgarage o egen lyft men verkar vara svindyrt o hitta bättre garage för pengarna än detta och någon seriös att dela med.Betalar idag 500kr/Månaden inkl värme för dom pengarna e det guld värt.I Bakkant har jag ca 1 meter innan bilens bakre parti.Runt om bilen ca 90cm på varje sida har inte exakta måtten.Men får duga tills något dyker upp Alt tills husköpet blir av vilket inte heller verkar hel lätt att hitta.

Men får tacka för orden visst har det blivit en hel del pyssel med att byta front o kabelstam osv men man tycker att det e värt varenda timme o krona som går åt när man ser resultatet.Dock så vill jag tona alla rutor inkl framruta men som vanligt allt som e roligt ogillas i sverige tyvärr.[/quote:1pg2bpmw]

tonad framruta är grymmt coolt. jobbigt i tunnlar bara.

Äh, tona på, och sen riv av om länsman dyker upp :-)

Link to comment
Share on other sites

jag har tonad framruta rätt svag toning och det finns både för o nackdelar med det. helt värdelöst när man är ute på kvällarna o kör, man ser skit dåligt lockar till sig poliser väldigt lätt, har blivit stannad ett par ggr o dom har inspekterat både rutor o annat på bilen men aldrig fått en varning eller blivit bötfäld.

Men visst när de e sol så e det ju gött o ha det. och att folk inte ser lika lätt vem det är som kör o sist av allt, det är snyggt me toning på framrutan.

Link to comment
Share on other sites

Här kommer några nya bilder med Positions lycktor på plats och Nedre front läpp.Väntar på nedre grillen o huv pinnar bakre sido fönster scoop men är på gång nu kollade US Postal Service igår och dom har skickat prylarna.

Hoppas ni gillar vad ni ser.Är själv jäkligt nöjd med hur man ser bilens skepnad växa fram:)

252010121824Pc1e1.jpg

f22010122243P0f5b.jpg

3a2010123145Pf676.jpg

842010123423P06ca.jpg

To be continued....

Link to comment
Share on other sites

Har du missat repan du har på fronten eller ?! :?::?

Hej är inga repor dock en jäkla massa flott fläckar o damm .Skall bli skönt att tvätta sedan är bra dammig o flottig efter fingrar.Tackar för att du e uppmärksam.

Link to comment
Share on other sites

Har du missat repan du har på fronten eller ?! :?::?

Hej är inga repor dock en jäkla massa flott fläckar o damm .Skall bli skönt att tvätta sedan är bra dammig o flottig efter fingrar.Tackar för att du e uppmärksam.[/quote:26mqxntf]

Såg att du var online så tänkte bara sätta lite skräck i dig en stund.

Men du var så seg på att svara så det blev aldrig nå skoj. :--

... :silent:

Ps. Ser nu att du svara samma minut.. min dator som inte helt är med !

Link to comment
Share on other sites

Har du missat repan du har på fronten eller ?! :?::?

Hej är inga repor dock en jäkla massa flott fläckar o damm .Skall bli skönt att tvätta sedan är bra dammig o flottig efter fingrar.Tackar för att du e uppmärksam.[/quote:1ofzdxuk]

Såg att du var online så tänkte bara sätta lite skräck i dig en stund.

Men du var så seg på att svara så det blev aldrig nå skoj. :--

... :silent:

Ps. Ser nu att du svara samma minut.. min dator som inte helt är med ![/quote:1ofzdxuk]

Haha du lyckades för en stund så åkte faktist o kollade :--

Link to comment
Share on other sites

Nu har jag i fredags fått reda på att mina grejjer från Shelby är i sverige nu så borde kunna hämta dessa någon gång under veckan.Vilket gör mig kalas glad.Så fort jag hämtat ut grejjerna o fixat med huvpinnarna så dessa är 100% inpassade så åker huven in på lack direkt.

Hörde även av min otroliga leverantör av delar att han skall försöka se till så att jag har min bakre GT-500 stötfångare i början av april vilket gjorde mig ännu gladare :--

Den service Han har levererat till mig är obeskrivlig(Du vet vem du är)

Helt sjukt bra jobbat för mitt bygge skall gå framåt.Måste även passa på att tacka alla som är och har vart eller är posetiva till detta bygge hela tiden.Glöden lever vidare i mig att byta motor o växellåda men som sagt det får bli någon annan vinter ev nästa men senast vintern 2012 skall 5,4 motor med shelby kennebell kompressor sitta i och den 6 växlade lådan.Skall skruva ned innerskärmar imorgon då dom skall bytas till GT-500 innerskärmar.

Link to comment
Share on other sites

du som har både shelby och original huv för GT

vad är det som skiljer dem åt kan man sätta en shelby huv på en GT

har kikat runt och fått delad info, vissa säger de går andra inte

Link to comment
Share on other sites

du som har både shelby och original huv för GT

vad är det som skiljer dem åt kan man sätta en shelby huv på en GT

har kikat runt och fått delad info, vissa säger de går andra inte

Svar på din fråga:

Självklart går det att sätta en Shelby huv på en GT

Det ända man får tänka på är att rudningen på dina framskärmar skiljer sig så några brickor i mellan kaross o skärm(Syns ej o förstör ej något)Gör att du får rätt rudning.Viss inpassning just med skärmar kan behövas.Sedan har jag inte sett några andra hinder att sätta en Shelby huv på en GT även om du har GT-fronten.

Link to comment
Share on other sites

tack för svaret, nu ska det letas take off huv... :thumbup:

Jag tror du får en glipa mellan huv o front i mitten då... kolla tidigare nämnda firma, där finns bild på gt500 som borde ge besked, men han har ju andra huvar också!

Link to comment
Share on other sites

Vart ute igår(Fredag) o pysslat med bilen.Delvis satt dit huvpinnarna bara små justeringar kvar.Var inte helt lätt att montera men men.Höll även på att tappa lite tålamod med hela projektet men idag känns allt mycket bättre igen.Man måste hela tiden va på gott humör för att det skall funka men det e lite halv jobbigt när man har motgångar oxå.Har även beställt dom omtalade Alcoa SuperSnake fälgarna(Dyyra som bara den)

Så väntar lev från Håkan Prytz.

Jag hoppas att det syns sedan vilket jobb jag lagt ned på bilen min.

Detta inväntas från Håkan prytz:

20"Alcoa Supersnake Weels

Supersnake Hubcaps for Alcoa Weels

Shelby GT-500 bakre stötfångare

Shelby Bakre vinge

Detta inväntas från svenska gummihuset:

Däck:Dunloop SP Sport Maxx

Dimenson:285/30/20

Dimension:255/35/20

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som bilen får stå på pallbockar då fälgarna inte dyker upp först i slutet på maj.

runt den 10:e april finns min bakre stötfångare och bakvinge hemma.Ser ut att bli ruggit tajt att få ut bilen i sommar men även om det bara bli kanske köra 2 månader så är det värt besväret :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Väntar ivrigt på mina delar.Finns tyvärr inte så mycket jag kan göra på kärran min förrän huven dyker upp från lack och resten av delarna dyker upp. Tänkte berätta vidare på framtids planerna se listan nedan:

Vintern 2011 och 2012

Motorbyte till 5,4 liters maskinen

Shelby SuperSnake kompressor

Shelby extreme plus broms kit fram 6kolvs lättvikts ok med 14" hålborrade skivor

Shelby extreme broms kit bak

Kooks headers

Corsa slutdämpare

Einbach väghållnings sats med coilovers osv

Einbach krängningshämmare bak o fram

Shelby Kolfiber läpp i fram

Shelby kolfiber kåpor till backspeglar

Shelby kolfiber sidokjolar

Vandrande bromsljus bak(bolt on kit med kontakter bara plug and play och lätt att återställa inför bes)

mmmm

Ev ny lack funderar jag på någon form av gift grön men där får jag se.

ungefär sådär ser listan ut finns säkert mer att skriva dit.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...