*Micke* March 2, 2010 Report March 2, 2010 Nu är jag helt jäv** slut efter skottat 135 m2 garage tak Det var 60-70cm packad snö. vägde nog en hel del Men det käns skönt nu när man vet att taket inte ramlar ner över Mussen /Micke Citera
Slycke Johan March 2, 2010 Report March 2, 2010 Faan va avis man blir.......................INTE Jag har själv varit uppe på mitt verkstadstak och tagit bort lite rejäla drivor för att inte äventyra det som står inunder.Men till sommaren ska det höjas väggar och bytas tak sen ska det klara värre vintrar än denna och det lär väl inte jag få uppleva ändå Citera
mike85 March 2, 2010 Report March 2, 2010 Hua fy fen!! Hjälpte min kära mor med samma jobb men mindre tak å inte lika mycke snö.De du håller på me micke ser inte kul ut Citera
Lars Oscarsson cmc383 March 2, 2010 Report March 2, 2010 Hej.Jag har haft samma idiotuppdrag, skotta garagetak, först mitt egetca: 35 kvadrat, sedan grannens garage som jag lånat för att ha enav bilarna under vintern som har lika stort tak .Som betalning för att jag lånar grannen var just att hjälpa till med att hålla rent från snö på infarten och ingång till hus under vintern intetaket , lovade att snöröja vid ett svagt ögonblick hösten 2009 .Jag vill nog påsstå att jag då inte hadde en aning om hur mycketsnö det skulle komma , jag som opererat ryggen 4 gånger och haft en läkningstid på ca:7år , trodde att jag aldrig mer skulle orka skotta .Nu har jag i alla fall fått skotta och är förvånad över hur bra jag klaratdetta , okej lite lungt får man ta det , tilläggas bör att jag tål ta mig f-n inte se snö . Citera
Schröder March 2, 2010 Report March 2, 2010 Till veckan ser det ut att bli plus grader enligt http://www.yr.no Håll tummarna för att prognosen håller i sig tills dess Nu får det vara nog med den vita pesten kallad snö......men det kommer nog ta lite tid innan allt är borta..... Citera
RoTe March 3, 2010 Report March 3, 2010 Varför väntade du så länge? Jag har skottat garaget två ggr, altantaket två ggr, huset två ggr och vedboden en gång. Citera
sunkkan March 3, 2010 Report March 3, 2010 I lördags ringde det i min telefon kl 8 :/ min faster som ringde och undrade ifall jag kunde skotta tak. 1200 kvm tak tog 1 och en halv dag på 3 pers. mindre kul. ( obs bakfull halva dagen ) Citera
Corvette March 3, 2010 Report March 3, 2010 Till veckan ser det ut att bli plus grader enligt http://www.yr.no Håll tummarna för att prognosen håller i sig tills dess Nu får det vara nog med den vita pesten kallad snö......men det kommer nog ta lite tid innan allt är borta.....nej snön får inte försvinna jag ska ju upp å skotra 2v till påsk... Citera
RoTe March 3, 2010 Report March 3, 2010 Till veckan ser det ut att bli plus grader enligt http://www.yr.no Håll tummarna för att prognosen håller i sig tills dess Nu får det vara nog med den vita pesten kallad snö......men det kommer nog ta lite tid innan allt är borta.....nej snön får inte försvinna jag ska ju upp å skotra 2v till påsk... Du får skotra på Uppsala största snötipp då, den beräknas ligga kvar till Augusti... Citera
Corvette March 3, 2010 Report March 3, 2010 Till veckan ser det ut att bli plus grader enligt http://www.yr.no Håll tummarna för att prognosen håller i sig tills dess Nu får det vara nog med den vita pesten kallad snö......men det kommer nog ta lite tid innan allt är borta.....nej snön får inte försvinna jag ska ju upp å skotra 2v till påsk... Du får skotra på Uppsala största snötipp då, den beräknas ligga kvar till Augusti... [/quote:2obglme9]va bra då slipper jag åka till Riksgränsen för att skida vid midsommar... Citera
Lars Brisman March 3, 2010 Report March 3, 2010 Schröder!Vilken maffig mangårdsbyggnad!Bor du där? Isf kommer jag gärna på kaffe i sommar, kollar in kåken och dreglar lite (tar givetvis med mig kaffebröd).Kanske blir det tid även för lite Mustang-snack. UndrarLasse B Citera
Schröder March 3, 2010 Report March 3, 2010 Tackar Lars!Tanken är att jag och min familj skall flytta in där framöver, håller på att ske ett generations byte på gården kan man säga.....Spenderar mycket tid där alla redan pga att jag gjorde en mindre verkstad av den gamla ladugården Har du vägarna förbi i sommar är det bara att höra av dig så kan vi ta en kopp och snacka Mustang..... MVH Schröder Citera
streetsaleen March 5, 2010 Report March 5, 2010 jag och 5 andra har skottat 6000 kvadratmeter industritak i 1 vecka, kanske inte det roligaste jobbet men det är ett jobb o man får va glad för det som finns, hellre det än att sitta hemma o ruttna. Citera
Jonasm March 5, 2010 Report March 5, 2010 Här har ni en idé. Rätt gammal men funkar bra. Man skottar ett tak SNABBT http://www.vk.se/Article.jsp?article=335312 Citera
pools March 5, 2010 Report March 5, 2010 Har som sagt funnits ett tag, men blev visst ingen succé.pools Citera
Alabama Grill March 6, 2010 Report March 6, 2010 Här har ni en idé. Rätt gammal men funkar bra. Man skottar ett tak SNABBT http://www.vk.se/Article.jsp?article=335312Vilken grej!!! Den har jag aldrig sett förut. Varför finns inte dessa på Coop forum, K-rauta mm mm? Leverantören skulle ju inte ha problem med ekonomin om man säger så. Citera
Svedis March 13, 2010 Report March 13, 2010 10 dagar sedan vägde jag 1 qm som var 45 cm djup. Vägde 110 kg så det motsvarade 110 cm snö (ungeför). Men taket ska tåla 150 kg/qm, så då lutade jag mig tillbaka i stället för att riskera att ramla ner.... Och nu töar det. Citera
Corvette March 14, 2010 Report March 14, 2010 10 dagar sedan vägde jag 1 qm som var 45 cm djup. Vägde 110 kg så det motsvarade 110 cm snö (ungeför). Men taket ska tåla 150 kg/qm, så då lutade jag mig tillbaka i stället för att riskera att ramla ner.... Och nu töar det. och tillvilken temp är denna massa räknad på... enligt en arkitekt så är detta som vart problemet att när det är kallare så gäller inte de siffrorna bara så du vet själv tog snön/isen med sig hängränna och vindskiva så idag ska det snickras... Citera
grufman March 14, 2010 Report March 14, 2010 10 dagar sedan vägde jag 1 qm som var 45 cm djup. Vägde 110 kg så det motsvarade 110 cm snö (ungeför). Men taket ska tåla 150 kg/qm, så då lutade jag mig tillbaka i stället för att riskera att ramla ner.... Och nu töar det. och tillvilken temp är denna massa räknad på... enligt en arkitekt så är detta som vart problemet att när det är kallare så gäller inte de siffrorna bara så du vet själv tog snön/isen med sig hängränna och vindskiva så idag ska det snickras... peter, säg till när du ska upp och klättra så jag kan stå nedanför och filma. Kan bli rik på roliga filmer på tuben du vet.. :-) Citera
Pernolf cmc 558 March 14, 2010 Report March 14, 2010 Min skorsten som blev tillbyggd på 60-talet rasade i fredags, så nu har jag ett x antal ton tegelstenar att ta hand om bara jag kommer åt med traktorn i vår.nu var det iofs inte snön utan frostsprängningar som drog ner den. Tur jag har jordvärme, fast kanske inte det hade hänt om jag hade använt skorstenen... Citera
RoTe March 14, 2010 Report March 14, 2010 Min skorsten som blev tillbyggd på 60-talet rasade i fredags, så nu har jag ett x antal ton tegelstenar att ta hand om bara jag kommer åt med traktorn i vår.nu var det iofs inte snön utan frostsprängningar som drog ner den. Tur jag har jordvärme, fast kanske inte det hade hänt om jag hade använt skorstenen...Då har du jobb att se fram emot. Mura upp eller ta ner? Jag murade upp en skorsten ovan tak en sommar, det var inte kul alls, men pengar blev sparade. Citera
matsberg March 14, 2010 Report March 14, 2010 Jag fick ett ras från taket i går och altanen under brakade ihop. Blir till att byta syllarna senare. Det var bara 2*4 c/c 60, det blir nog ett rasskydd till sommaren Citera
Pernolf cmc 558 March 14, 2010 Report March 14, 2010 Min skorsten som blev tillbyggd på 60-talet rasade i fredags, så nu har jag ett x antal ton tegelstenar att ta hand om bara jag kommer åt med traktorn i vår.nu var det iofs inte snön utan frostsprängningar som drog ner den. Tur jag har jordvärme, fast kanske inte det hade hänt om jag hade använt skorstenen...Då har du jobb att se fram emot. Mura upp eller ta ner? Jag murade upp en skorsten ovan tak en sommar, det var inte kul alls, men pengar blev sparade. [/quote:1v6fwyv4]Den har faktiskt rasat hela vägen, vad kan den vara, sju meter kanske?Så den har gjort sitt. Citera
Guest my little pony March 14, 2010 Report March 14, 2010 Kanske ni ska vara med på TV4 program "Fuskbyggarna" ??????Det händer grejer här.....börjar bli orolig nu för mitt eget villatak nu när man läser era problem.... jag har inte skottat det......sitter här o håller mina tummar att det klarar sig....Hoppas att ni inte har fått så dyra problem....MVH "my little pony" Citera
RoTe March 14, 2010 Report March 14, 2010 Min skorsten som blev tillbyggd på 60-talet rasade i fredags, så nu har jag ett x antal ton tegelstenar att ta hand om bara jag kommer åt med traktorn i vår.nu var det iofs inte snön utan frostsprängningar som drog ner den. Tur jag har jordvärme, fast kanske inte det hade hänt om jag hade använt skorstenen...Då har du jobb att se fram emot. Mura upp eller ta ner? Jag murade upp en skorsten ovan tak en sommar, det var inte kul alls, men pengar blev sparade. [/quote:30oep5cr]Den har faktiskt rasat hela vägen, vad kan den vara, sju meter kanske?Så den har gjort sitt.[/quote:30oep5cr]Då var det en utvändig skorsten får man hoppas... Citera
Recommended Posts